אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> בי"ח לניאדו ישלם מעל 3 מליון ש"ח בגין רשלנות חמורה במהלך לידה

בי"ח לניאדו ישלם מעל 3 מליון ש"ח בגין רשלנות חמורה במהלך לידה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 24/02/2011 12:11:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין פלונית נגד בית חולים לניאדו

בית המשפט המחוזי בת"א חייב את בי"ח לניאדו לשלם מעל 3 מליון ש"ח לבחורה הסובלת מנזקים מוטוריים ונוירולוגיים עקב רשלנות הצוות הרפואי במהלך לידתה, ופסק - מדובר באסון, שלא הייתה כל סיבה רפואית להתרחשותו.

התובעת נולדה בבית חולים לניאדו בשנת 1981. על פי הנטען בכתב התביעה, אימה של התובעת התקבלה לבית החולים, בהיותה בשבוע ה- 35+ להריונה בשל ירידת מי שפיר ואושפזה במחלקה למעקב.

למחרת בשעות הבוקר, החלה לסבול מדימום וכאבי בטן, ובשלב מסוים הועברה לחדר לידה, שם איבדה את הכרתה עקב דימום קשה, ניטור הדופק העוברי הופסק בטרם הסתיימה הלידה, ובסופו של דבר חולצה התובעת באמצעות וואקום במשקל 2,500 ק"ג ללא דופק וללא נשימה, ובוצעו בה פעולות החייאה מאומצות, אשר למרבה המזל נשאו פרי. לטענת התובעת, כתוצאה מהלידה היא נותרה עם נזק מוטורי ונוירולוגי קשה.

ע"פ המומחה מטעם התובעת, התרשל הצוות הרפואי בין היתר בכך שלא בוצעה ליולדת בדיקה קלינית לפני ובמהלך הלידה; הייתה התעלמות מאבחנה של חשד להיפרדות שלייה; עבר זמן ארוך מאוד בין תחילת הדימום ועד לביצוע הלידה, לא בוצע ניתוח קיסרי דחוף למרות עדות למצוקת העובר בניטור והדימום, ועוד.

בית החולים טען כי נכותה של התובעת נובעת מפגמים מולדים ו/או בשל אירועים אחרים אשר אירעו לאחר הלידה ובמהלך חיי התובעת, כאשר המומחה מטעמו התייחס לאם התובעת כ'מתלוננת סדרתית', והסביר את החסר הרישומי הקיים בתיק בכך שהלידה התרחשה ביום שבת בבית החולים המעניק שירותים למגזר החרדי, ומשכך הרישומים הינם רטרואקטיביים ובוצעו בידי "גוי של שבת".

השופטת דליה גנות קבעה, כי בית החולים והצוות הרפואי התרשלו באופן בו טיפלו באם התובעת:

נקבע, כי למרות שהיולדת אושפזה מלכתחילה לצורך השגחה, ההשגחה כללה שליחת היולדת למחלקה ואספקת מיטה בלבד, כשלמעשה איש לא השגיח אחר מצבה הרפואי במשך שעות רבות.

עוד נקבע, כי מאז תלונתה הראשונית של היולדת על כאב ודימום חלפו כשעתיים עד שעתיים וחצי עד שנבדקה, וכי יתכן שניתן היה למנוע את האסון שהתרחש, אילו היתה היולדת נבדקת קודם לכן וכן מהרגע בו אושפזה.

השופטת הוסיפה וקבעה, כי היה מקום לשלול אבחנה של תחילת תהליך הפרדות שלייה כשהגיעה היולדת לבית החולים, וכי גם לאחר שאובחנה הפירדות שילייה, לא בוצע ניתוח קיסרי, וזאת ללא כל הסבר רפואי או אחר. להתנהלות זו, התייחסה השופטת כ"רשלנות בלתי נתפסת".

"...הנני קובעת באופן חד משמעי, כי התנהלות הצוות הרפואי כלפי היולדת, החל מקבלתה, דרך אישפוזה, במהלך הלילה, בשעות הבוקר של יום שבת ובמהלך הלידה עצמה, הייתה התנהלות תמוהה, בלתי מוסברת ורשלנית באופן בלתי נסלח. ודוק: מדובר באסון, שלא הייתה כל סיבה רפואית להתרחשותו, למעט התנהלותו הרשלנית והמזלזלת של הצוות הרפואי שטיפל ביולדת, כפי שפורט בפסק דין זה". כתבה השופטת.

לפיכך נקבע, כי בהתאם לראיות שהובאו בנוגע למצבה הרפואי והתעסוקתי של התובעת, על בית החולים לפצותה ב 3,286,279 שקלים (לאחר ניכוי גמלת נכות).

להחלטה בעניין פלונית נגד בית חולים לניאדו

למדור: רפואה ומשפט

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
שיעורי מס שבח – ביחיד, בחברה, פריסה, שיעור מס בהפקעה, גילום
עו"ד איתי הכהן | צילום: ישראל מלובני [אילוסטרציה: 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ