אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> 18 חודשי מאסר בפועל בגין התעללות בקטינות באמצעות האינטרנט

18 חודשי מאסר בפועל בגין התעללות בקטינות באמצעות האינטרנט

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 23/06/2009 08:30:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל נגד עזרן מיטב

הנאשם נהג לגלוש באתר המיועד לילדים ונוער, איתר מספר ICQ של קטינות, והציע להדריכן בביצוע אקטים מיניים שונים. בית משפט השלום באשקלון גזר עליו עונש של 18 חודשי מאסר בפועל.

הנאשם הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של נסיון שידול לביצוע עבירות מין במשפחה והתעללות בקטין.

על פי האמור בכתב האישום גלש הנאשם באתר האינטרנט "בננה בום" המיועד לילדים ונוער, איתר באתר מספר ICQ של קטינות בגילאי 9-14, הציג עצמו בפניהן כקטין, והציע להדריכן בביצוע אקטים מיניים שונים, הדרכה שכללה הסברים מילוליים ולעיתים העברת סרטי פורנו, תוך שהנאשם מעודד את הקטינות ליישם את הדברים בפועל.

עוד נטען, כי הנאשם יצר קשר עם קטינה ילידת שנת 1994 ושוחח עימה במטרה לתת לה הדרכה מינית ומעשית מפורטת, כולל ניסיון לשדלה לאפשר ביצוע של מעשים מגונים בה ע"י אחיה הגדול ואחר, ואף לעשות את המעשים בפני אחיותיה הקטינות ולעודדן לחקותה. לאחר שאותרה הקטינה התברר, כי ככל הנראה היא שיתפה עימו פעולה בשיחות בלבד, אך הדברים לא בוצעו בפועל.

עבריין מין אינטרנט המכונה GROOMER

בית המשפט הורה לשלב את הנאשם במסגרת טיפולית במרכז לטיפול בעברייני מין, אך עקב חוסר שיתוף פעולה מצידו, הודיע המרכז על הפסקת הטיפול בנאשם. בהערכת המסוכנות שנערכה לו, נקבע כי מבחינת הטיפולוגיה הקרימינוגנית מדובר בסוג עבריין מין אינטרנט המכונה GROOMER, וכי ע"פ הספרות המקצועית רמת המסוכנות של עברייני מין אינטרנט הינה בדרך כלל נמוכה, אם כי מרבית הספרות אינה מתייחסת ל-GROOMERS.

הנאשם טען בין היתר, כי המעשים האסורים והפסולים לא חרגו ממעשים וירטואליים שלא נלווה אליהם מגע פיזי עם המתלוננת, וכי אין כל ראיה לכך שהוא ניסה להיפגש או לממש את מחשבותיו.

ניצול לרעה של של המדיה

השופט דורון חסדאי קבע, כי הנאשם עשה שימוש נלוז באינטרנט וניצל כלי זה לפגיעה בוטה וחמורה בקטינות, תוך ניצול תמימותן, הצגתו כאחר ושידולן לבצע מעשיים מיניים בעצמן ובאחרים.

"האינטרנט משמש קטינים ובני נוער יום יום וכדבר שבשגרה. בנסיבות אלו, חובה על ביהמ"ש להעביר מסר תקיף וברור של הרתעה לפיו כל המנצל מדיה - אמצעי זה לרעה, ובמיוחד כלפי הקטינים - חסרי ישע, הרי שעונשו יגזר בחומרה" כתב השופט.

בית המשפט גזר על הנאשם עונש של 18 חודשי מאסר בפועל, ו 12 חודשי מאסר על תנאי, למשך 3 שנים.

לפסק הדין בעניין מדינת ישראל נגד עזרן מיטב

למדור: אינטרנט וקניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ