אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> החתונה צולמה באיכות בעייתית ועם סאונד גרוע - הצלם יפצה

החתונה צולמה באיכות בעייתית ועם סאונד גרוע - הצלם יפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 17/06/2009 10:12:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ספיר נגד מלכא אלירן

בני זוג שתבעו את הצלם שצילם את חתונתם טענו כי סרט הוידאו שקיבלו היה קצר משמעותית מאורך החתונה ובאיכות סאונד גרועה. ביהמ"ש קבע כי הצלם יפצה אותם ב 3,000 שקלים.

התובעים התקשרו בהסכם עם צלם לצילום חתונתם, במסגרתו התחייבו לשלם לו עבור שירותיו 6,500 שקלים. לטענתם, הפר הצלם את ההסכם בכך שנתן להם שירות גרוע ורשלני שגרם להרס ולאובדן המזכרת היחידה שנותרה מהחתונה. התובעים טענו, כי חל עיכוב במסירת פריטי הצילום, סרט הוידאו שצולם היה באורך של כשעתיים בלבד על אף שהחתונה נמשכה כשש וחצי שעות, ואיכות הסאונד גרועה עקב אי חיבור אודיו לעמדת התקליטן.

לטענתם, הצלם הודה בתקלות ואף הציע להם הנחה של 1,000 שקלים כפיצוי אך הם סירבו, והגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרשו פיצוי של 17,800 שקלים בשל הפרת ההסכם ועגמת הנפש הרבה שנגרמה להם.

הצלם טען, כי לא הבטיח לבני הזוג כי צילום הוידאו יבוצע ברצף במשך כל החתונה, אך הודה באחריותו לתקלות בסאונד. עוד טען, כי כיום נמצאים בידי בני הזוג הן תמונות ה"סטילס" והן סרט הוידאו הגולמי והסרט הערוך, מבלי ששולם על ידם דבר, והעריך את החלוקה בין עבודת ה"סטילס" לבין הוידאו בשיעור של 75% / 25%.

הצלם אף הגיש תביעה שכנגד בה דרש 6,000 שקלים עבור העבודה שביצע, לאחר שהסכים להעניק לתובעים הנחה של 500 שקלים.

איכות בלתי משביעת רצון

השופטת אנה שניידר קבעה, כי צילום הוידאו אכן היה מקוטע, באיכות בלתי משביעת רצון, תמונות "קופצות", וסאונד גרוע, וכי הצלם ו/או הצלמים מטעמו לא פעלו במיומנות הדרושה, ובכך גרמו לבני הזוג עוגמת נפש בכל הנוגע לצילומי הוידאו של חתונתם, וזאת בניגוד לעבודת ה"סטילס" שלגביה לא נטען דבר.

נקבע, כי הצלם יפצה את בני הזוג ב 3,000 שקלים וכן ישזור ללא תמורה בתוך סרט הוידאו, מוזיקה לפי בחירתם של בני הזוג, אם יבקשו זאת.

עם זאת נקבע, כי טענת הצלם לגבי החלוקה בין עבודת ה"סטילס" (75%) לבין הוידאו (25%) לא נסתרה, ולכן על בני הזוג לשלם לו 4,500 שקלים עבור צילומי ה"סטילס", כך שלאחר קיזוז סכום הפיצוי שנפסק להם, על בני הזוג לשלם לצלם 1,500 שקלים.

בנסיבות העניין, לא חויב אף אחד מהצדדים בתשלום הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין ספיר נגד מלכא אלירן

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
גירושין: כיצד "לעשות את זה יפה" ומבלי להסתכן
עו"ד אילן יעקובוביץ, צילום: מלי אורן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ