אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> רשלנות ב"אסף הרופא": המטופלת מתה לאחר ניתוח קיצור קיבה

רשלנות ב"אסף הרופא": המטופלת מתה לאחר ניתוח קיצור קיבה

מאת: עו"ד רן שקד | תאריך פרסום : 07/09/2014 12:35:00 | גרסת הדפסה

photo by tat from morguefile.com

צעירה חשה ברע לאחר שעברה ניתוח לקיצור קיבה בביה"ח אסף הרופא ונפטרה זמן קצר לאחר שהגיעה לביקורת בבית החולים. תביעת הרשלנות הרפואית שהגישו הוריה נדחתה תחילה בביהמ"ש המחוזי אבל ביהמ"ש העליון הפך את ההחלטה.

צעירה כבת 30, שסבלה כל חייה מהשמנת יתר, עברה באוגוסט 2001 ניתוח לקיצור קיבה בבית החולים אסף הרופא. בשבועיים שלאחר הניתוח חשה הצעירה ברע, והגיעה לביקורים חוזרים בביה"ח, שהעלו כי הפצע הניתוחי הזדהם. הפעולה היחידה שביצעו הרופאים כדי לסייע לצעירה התבטאה בניקוי הפצע תוך שהורו לה לשוב לביקורת. למרבה הצער, יומיים לאחר ביקורה האחרון אצל הרופאים, נפטרה הצעירה מתסחיף ריאתי. 

הוריה הכואבים הגישו תביעה נגד ביה"ח והמדינה (בעלת ביה"ח) בביהמ"ש המחוזי בנצרת, אך תביעתם נדחתה, בין היתר משום שנקבע שרופא סביר לא יכול לחשוד בקיומו של תסחיף ריאתי כתוצאה מהניתוח.

ההורים ערערו לביהמ"ש העליון, וטענו כי העובדה שבתם המנוחה התלוננה בפני הרופאים על קשיי נשימה ועל דופק מהיר, בעודה נמצאת בקבוצת סיכון לתסחיף ריאתי בשל הניתוח, הייתה צריכה להדליק נורה אדומה אצל רופאיה ולהביאם לבצע בדיקות מתאימות, שהיו יכולות למנוע את מותה בטרם עת.

המשיבים טענו, שהמנוחה לא התלוננה על קשיי נשימה ולו פעם אחת, ואף לא אחד מהרופאים שבדקו אותה לא זכר תלונה שכזו. לדבריהם, גם אם המנוחה סבלה מדופק מהיר, רופא סביר לא היה אמור לחשוד בקיומו של תסחיף ריאתי, ולמעשה היה זה הגיוני לייחס את התסמינים שגילתה לפצע הניתוחי שהזדהם.

 רופא סביר היה חושד

השופט חנן מלצר קבע שלא הוכח שהמנוחה התלוננה על קשיי נשימה, אך סימני הדופק המהיר שגילתה בביקוריה, היו צריכים להעלות אצל מי מהרופאים חשד. לעמדת השופט, משום שהמנוחה נמצאה בקבוצת סיכון לתסחיף, גילתה סימני דופק מהיר וחוותה תגובה נפשית קשה החורגת מתגובה סטנדרטית לפצע מזוהם – היה על הרופאים לבצע בדיקות קלות ופשוטות של מדדים, ומשהדבר לא נעשה, יש בכך משום התרשלות.

השופט קבע, שלאור כל הנתונים, רופא סביר היה אמור לחשוד בקיומו של תסחיף. מן הראוי היה שהצוות הרפואי יבצע בדיקות מעמיקות באשר למצבה וינסה למנוע את מותה. לדברי השופט, אבחון מתאים וטיפול הולם היו מגדילים ב-66% את סיכויי ההחלמה של המנוחה, ומשאלו לא נעשו, אבדו סיכויי ההחלמה של המנוחה בשיעור זהה.

משכך, קבע השופט שיש לפצות את המערערים ב-66% משיעור הנזק שנגרם להם בעקבות פטירת בתם, והחזיר את הדיון למחוזי לשם קביעת שיעור הנזק. המשיבים חויבו בהוצאות של 40 אלף שקל.

 

 

עו"ד רן שקד עוסק ברשלנות רפואית.

**הכותב לא ייצג בתיק.

***המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ