אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> תביעה: האב מעדיף את העבודה על פני בנותיו

תביעה: האב מעדיף את העבודה על פני בנותיו

מאת: עו"ד צחי בריילובסקי | תאריך פרסום : 09/11/2016 14:03:00 | גרסת הדפסה

עו"ד צחי בריילובסקי (צילום: תהילה שרפי), אילוסטרציה- CC By 2.0, Jonathan Mueller, flickr

אם לשלוש טענה כי אביהן, איש עסקים אמיד, מפר את הסדרי הראייה שהתחייב להם בהסכם הגירושין, מה שמקשה עליה כלכלית. בית המשפט למשפחה דחה באחרונה את תביעתה: יש לאב אילוצי עבודה.

ההורים התגרשו לפני שבע שנים. בהסכם הגירושין שאושר בבית המשפט למשפחה נקבע, בין היתר, כי המשמורת על שלוש בנותיהם תהיה אצל האם והאב יתראה עמן פעמיים בשבוע.

מהר מאוד התגלע בין ההורים סכסוך בנוגע לקיום הסדרי הראייה, בעיקר לנוכח עיסוקו של האב – איש עסקים המרבה בנסיעות לחו"ל. לפני 3 שנים הסכסוך הסלים והאם הגישה נגדו תביעה לאכיפת הסדרי ראייה. בתגובה, האב הצהיר כי הוא מתכוון לקיים את ההסדרים במלואם, והתביעה נמחקה.

לייעוץ בתחום:

עו"ד דיני משפחה

לא חלפה שנה והאם הגישה תביעה נוספת, הפעם בטענה שהוא מבזה את בית המשפט בכך שעדיין אינו מקיים את הסדרי הראייה. האם צירפה לתביעתה רשימה של כ-40 תאריכים בהם לטענתה הפר האב את הסדרי הראיה עם בנותיו.

היא טענה כי האב פשוט מתעלם מהסכם הגירושין עוד מהיום בו אושר בבית המשפט, ומתנער מחובתו ההורית כלפי הבנות, שעלולות לסבול ממשבר רגשי עמוק עקב חוסר היציבות בחייהן.

בנוסף, טענה התובעת כי התנהגות זו גורמת לה ולבנות לנזקים כלכליים חמורים, כיוון שהיא נאלצת לא פעם להחסיר ימי עבודה. לדבריה, הדברים חמורים עוד יותר לנוכח הפרשי השכר העצומים בינה לבין האב המשתכר 170 אלף שקל בחודש.

במענה לטענות התובעת, טען האב כי הפר את הסדרי הראייה פעמים בודדות בלבד, וזה לא מצדיק להטיל עליו סנקציות משפטיות. הוא הסביר כי הוא חייב לנסוע לחו"ל פעמים רבות בשנה לצרכי עבודה, עובדה שהייתה ידועה לאם עוד בזמן נישואיהם, ואף צוינה בהסכם הגירושין.

ידעה מראש

סגנית הנשיא השופטת שושנה ברגר עיינה בהסכם הגירושין וקיבלה את עמדת האב, שכן בהסכם התחייבה האם להתחשב בסדר יומו של האב ואף נקבעו הסדרי ראייה גמישים.

בניגוד לטענותיה הקשות של האם, השופטת סברה כי לא הוכח כי האב מתנתק מבנותיו או לא מעוניין לפגוש בהן, אלא בקיום האמור בהסכם: הסדרי ראייה גמישים המתחשבים באילוצי העבודה שלו – אילוצים שהיו קיימים עוד בזמן שהיה נשוי לתובעת.

השופטת הגדילה וציינה כי לטעמה, כוונתה האמיתית של האם הייתה להביא להגדלת המזונות שהאב משלם לה. אלא שהשופטת הסבירה לה ש-11,200 שקל בחודש מזונות לשלוש בנות הוא סכום יפה מאוד, שמגלם בתוכו גם את "ההפסד הכלכלי" של האם.

לקראת סיום השופטת תמהה מדוע האם השתהתה כ-4 שנים עד שפנתה לבית המשפט אם לטענתה האב הפר את ההסדרי מיום שההסכם נחתם.

לבסוף, השופטת דחתה התביעה והחליטה לחייב אותה בהוצאות מופחתות של 2,500 שקל בלבד, כדי שלא להוסיף שמן למדורה.

  • ב"כ התובעת: עו"ד לורי גייזלר
  • ב"כ הנתבע: עו"ד טל זלץ

* עורך דין צחי בריילובסקי עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
צוואה בגיל 18? יש בשביל מה
צילום: איציק שוקל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ