אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> שריפה פרצה בדירה שכורה: השוכרים ישלמו לבעלים כ-221 א' שקל

שריפה פרצה בדירה שכורה: השוכרים ישלמו לבעלים כ-221 א' שקל

מאת: עו"ד ליאור ברקנפלד | תאריך פרסום : 18/01/2015 11:30:00 | גרסת הדפסה

fireCN_4643 By clarita www.morguefile.com

שריפה פרצה בדירת בני זוג באשקלון וגרמה לנזקים רבים. בני הזוג לא תיארו לעצמם כי בנוסף לכך שכל רכושם נשרף, בעלי הדירה יתבעו מהם פיצוי של כ-322 אלף שקלים. התביעה התקבלה בחלקה.

השריפה, שפרצה באחד מלילות אוקטובר 2010, כילתה את כל תכולת הדירה, וגרמה נזקים גם לדירת השכנים ולבניין.

יש לך שאלה בענייני בתים משותפים? 

פני/ה לעורך דין דיני מקרקעין

ביולי 2011, בעלי הדירה הגישו תביעה נזיקית על סך של כ-322 אלף שקל כנגד השוכרים, וכנגד בתם – הערבה לחוזה השכירות. הם טענו, כי האש פרצה עקב כשל חשמלי במקרר שבבעלות השוכרים, ומשכך, כל עוד השוכרים לא הוכיחו כי נקטו באמצעי זהירות מתאימים ולא גרמו ברשלנות לשריפה, הם האחראים לה - ועליהם לשלם על הנזקים שנגרמו לדירות ולבניין, ועל עגמת הנפש שנגרמה להם.

הנתבעים טענו, כי התובעים אינם יודעים בוודאות מהיכן פרצה השריפה והם לא הוכיחו שהאש פרצה דווקא בשל בעיה במקרר. לשיטתם, האש יכולה הייתה גם לפרוץ מלוח החשמל של הדירה, שטופל באופן לא מקצועי על ידי בן משפחה של התובעים.

גם אם האש אכן פרצה מהמקרר, טענו הנתבעים, הטיפול הכושל בלוח החשמל הוא זה שגרם לכך שהזרם החשמלי לא הופסק ברגע שהתרחש הקצר, מה שיכול היה למנוע את את השריפה. הם הוסיפו, כי התובעים הגישו את תביעתם בחוסר תום לב, וכי הם מחפשים כיס להיפרע ממנו, לאחר שלא ביטחו את ביתם.

הבת טענה, כי היא חשבה שהיא חתמה רק על ערבות לתשלום שכר הדירה, ולא תיארה לעצמה שהיא תחוייב בסכומים שכאלה בשל נזקי שריפה.

הנתבעים הגישו תביעה נגדית לחיוב בעלי הדירה בנזקים שנגרמו לרכוש שלהם בשריפה.

השוכרים הודו: המקרר אשם

השופט ישראל פבלו אקסלרד קבע, כי בכך שטענו כי ארון החשמל לא מנע את השריפה, השוכרים בעצם הודו בכך שהשריפה התחילה בכשל במקרר. השופט הוסיף, כי גם מדוח של כוחות כיבוי האש עולה שמוקד השריפה הוא במקרר שבמטבח.

עוד קבע השופט אקסלרד, כי הנתבעים לא הוכיחו שהשריפה נגרמה ממקור אחר, או כי הם לא התרשלו. לפיכך השופט קיבל את תביעת בעלי הדירה בחלקה, ודחה את התביעה הנגדית שהגישו השוכרים. השופט הוסיף, כי על פי הסכם השכירות בתם של השוכרים ערבה לכל התייחבות שלהם.

לבסוף, הנתבעים חויבו לפצות את התובעים ב-221,851 שקלים בעבור עלות שיפוץ הדירה, תיקוני דירת השכנים ותשלום שכר דירה וועד בית שלא שולמו. בנוסף, הם חויבו גם בשכ"ט עו"ד של 40,000 שקל והוצאות המשפט. עם זאת, השופט התחשב במצבם הקשה של הנתבעים ולא פסק פיצוי בגין עגמת נפש.

* עו"ד ליאור ברקנפלד עוסק בדיני מקרקעין, תמ"א 38 ודיור מוגן

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ