אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> שנתיים מאסר לדרוזי שמסר לסורים מידע על כיפת ברזל

שנתיים מאסר לדרוזי שמסר לסורים מידע על כיפת ברזל

מאת: PsakDin | תאריך פרסום : 05/08/2014 14:40:00 | גרסת הדפסה

by Penywise, www.morguefile.com

תושב רמת הגולן הסתנן לסוריה כדי לתמוך במלחמתו של הממסד הסורי נגד המורדים. כשחזר לארץ ונחקר, התברר שמסר לגורמים סוריים שונים מידע על ישראל, בין היתר על מיקומה של כיפת ברזל. ביהמ"ש הרשיע אותו, בין היתר, בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעות לאויב, והטיל עליו עונש חמור.

בעקבות המאורעות בסוריה, החליט תושב מג'דל שמס כבן 26, שביקש לתמוך בממסד הסורי אל מול המורדים, לצאת לסוריה ולסייע להם בלחימה.

האיש, שערך סיורים בסמוך לגדר המערכת במטרה למצוא מקום שממנו יוכל להסתנן לסוריה, הצטייד במספריים, נסע לגדר, חתך את התיל, ובספטמבר 2013 הגיע לסוריה. בשובו, לאחר כחודשיים, הוא נעצר ע"י כוחות הביטחון הישראליים.

לאחר שנחקר עלה כי עם ההגעה לסוריה נלקח המסתנן לתחנת המודיעין הסורי, ובחקירה שנערכה לו התבקש למסור מידע בנושאים שונים הקשורים לישראל. בין היתר הוא הודה שסיפק לסורים מידע על מיקומה של סוללת כיפת ברזל בצפון, על סיורי החיילים בקרבת הגבול, העמדות הצבאיות של הצבא וכן על בסיס תצפית בצפון. בהמשך הוא סיפר שנלקח למשרדי "פרע פלסטין" ונכלא בכלא הסורי עד שהשתחרר בערבות בחלוף כחודש. לאחר מספר שבועות החליט לחזור ארצה.

סיפור המקרה הביא את המדינה להגיש נגד הבחור כתב אישום בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאויב, יציאה שלא כדין והיזקים מיוחדים. המדינה טענה שהנאשם פגע בערכים המוגנים של המדינה, בהם הגנה על ביטחון המדינה וחיי אזרחיה והשמירה על הסדר הציבורי. לדבריה, העובדה שהמידע שמסר הנאשם לא משמעותי ולא נגרם נזק חמור, אינה מפחיתה מחומרת מעשיו ולתרומתו למודיעין של האויב.

לטענת הנאשם, הוא בחר לצאת לסוריה כדי להתעמת עם כנופיית המורדים, העוינים לא פחות את ישראל מאשר את סוריה. לדבריו, הוא יצא לסייע לממסד הסורי בתמימות אך שם מצא עצמו נחקר ומוסר מידע מתוך כפייה. הנאשם הוסיף שמסר לסורים מידע זניח, לקוי ומוטעה. הנאשם גם התלונן על תנאי מעצרו והביע חשש ממאסר בכלא. לדבריו, הוא ממוקם באגף העצירים הביטחוניים, אך מכיוון שאינו מזוהה עמם, הוא סובל מיחס חשדני ופוגעני והפעלת לחץ להצטרף לארגונים השונים עמם הם מזוהים.

האם הנאשם מסתיר מידע נוסף?

סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת, השופט תאופיק כתילי והשופטים אשר קולה ודני צרפתי, קבעו שלא ניתן להשלים עם העבירות שביצע הנאשם על רקע אידיאולוגי כאשר הונחה בפניהם חוו"ד מטעם השב"כ שייתכן שהנאשם מסתיר מידע נוסף.

השופטים הוסיפו שעדיין לא ניתן לאמוד בוודאות את היקף הנזק שנגרם למדינה בשל מעשי הנאשם, ולא ניתן לקבל את טענתו שהמידע שמסר לא הביא תועלת רבה לאויב.

השופטים קבעו שהנאשם פעל תוך תכנון מוקדם ומתוך אידיאולוגיה והזדהות עם הצבא הסורי, תוך שידע כי המידע שמסר יפגע בביטחון המדינה ואזרחיה, ובמצב הביטחוני בו נמצאת המדינה, אין מנוס מלראות בחומרה את התנהגותו. עם זאת ציינו השופטים, כי החרטה שהביע הנאשם נראית כנה וכי סביר להניח שלמד את הלקח.

בסופו של דבר החליטו השופטים לגזור על הנאשם שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 8,000 שקל.

ב"כ המאשימה: עו"ד בדריה חסן

ב"כ הנאשם: עו"ד עלאא סלימאן מטעם הסנגוריה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
עישון קנביס: דעו את הסיכונים (והסיכויים)
עו"ד רוני ברוש. צילום: אילנה ברוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ