אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> רשלנות בסורוקה: ניתוח למניעת הזעה בכפות הידיים גרם לנכות

רשלנות בסורוקה: ניתוח למניעת הזעה בכפות הידיים גרם לנכות

מאת: עו"ד אסף גרינבוים | תאריך פרסום : 11/06/2015 16:09:00 | גרסת הדפסה

צילום: CarpalTunnelGadgets, www.morguefile.com

בעקבות הקביעה, חייב בית המשפט המחוזי בירושלים את בית החולים לשלם למטופלת פיצויים בסך 250 אלף שקל.

מאי 2001, שתי אחיות שסובלות מהזעה בכפות הידיים, עוברות ניתוח בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בסמוך לניתוח מרגישה אחת האחיות בכאבים בצד ימין, אך חושבת שאלו תופעות לוואי טבעיות. לאחר כחודש וחצי של חולשה בידה הימנית, היא פונה לאחותה ושואלת האם גם היא סובלת מכאבים. משזו נענית בשלילה, מבינה האחות ש"משהו לא בסדר" ופונה לרופא המשפחה שלה, המעלה את החשש כי חולשתה נובעת מהניתוח שעברה ומפנה אותה לרופא מומחה.  

לייעוץ בענייני רשלנות רפואית:

פנו ל - פורום רשלנות רפואית

האחות הגישה תביעה לפיצויים בשל נזקי גוף בעילת רשלנות רפואית של בית החולים סורוקה. בתביעתה היא טענה שנגרמה לה פגיעה נוירולוגית בעקבות רשלנות הצוות שביצע את הניתוח. לטענתה, ההתרשלות נבעה מכך שזרועותיה לא הונחו במצב נכון במהלך הניתוח. להוכחת טענותיה הגישה חוות-דעת כירורג. התובעת טענה שבעקבות הפגיעה נאלצה לעזוב את מקום עבודתה כמזכירה, שכן התקשתה לבצע עבודות הדפסה, והוסיפה שהתקשתה גם לבצע את מטלות הבית.

בית החולים סורוקה הכחיש את האחריות לפגיעה ביד התובעת והביא לשם כך חוות-דעת נגדית, של כירורג מטעמו. ביה"ח טען שהחולשה ביד התובעת נובעת מפגיעה צווארית שכלל אינה קשורה לניתוח שעברה. הוא ציין כי הניתוח ארך פחות מעשרים דקות, כך שגם אם הייתה מתיחה מוגזמת של הזרועות, הסיכוי לגרימת נזק כתוצאה מכך הוא מזערי.

אין קביעה נחרצת

השופט אריה רומנוב קיבל את התביעה, וקבע כי חוות דעת המומחה שמונה מטעם בית המשפט אישרה שהתובעת סובלת מנכות נוירולוגית בשיעור של 10%, כתוצאה ממנח שגוי של הזרועות במהלך הניתוח.

על יסוד החומר שהוגש לבית המשפט, הסביר השופט שהפגיעה היא פגיעה שהצוות הרפואי היה מודע היטב לסיכוי שתתרחש והיה אמור לנקוט בפעולות על מנת למנוע אותה. הסיכון התממש ובית החולים לא הוכיח שלא התרשל, לכן, קבע השופט, שהאפשרות שהצוות הרפואי התרשל בניתוח סבירה יותר מהאפשרות שלא התרשל. עם זאת, סייג השופט וציין, כי קביעתו אינה נחרצת.

משכך פסק השופט כי בית החולים ישלם לתובעת פיצויים בסך של 252,404 שקל, בתוספת שכ"ט עו"ד בסך 59,567 שקל. כמו כן, יישא בית החולים בהוצאות המשפט השונות, בהן אגרה וחוות דעת מומחים.

  • ב"כ התובעת: עו"ד נתן רון, עו"ד דוד לסגולד
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד אריה כרמלי, עו"ד ענת רוביו-קימלמן

* עו"ד אסף גרינבוים ממשרד ראובינוף העוסק ברשלנות רפואית

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ