אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> קנס בסך 15,000 שקל לאם שהסיתה את ילדיה נגד אביהם

קנס בסך 15,000 שקל לאם שהסיתה את ילדיה נגד אביהם

מאת: עו"ד דניאל ויגלר | תאריך פרסום : 04/11/2015 17:44:00 | גרסת הדפסה

צילום: Gabor, www.morguefile.com

אישה שהפרה פעם אחר פעם את הוראות בתי המשפט ופגעה ביחסי ילדיה עם אביהם, דרשה לבטל קנסות שהוטלו עליה. בית המשפט ביקר את התנהגותה ודחה את בקשתה.

בעקבות התנהגות האישה, שלא אפשרה לבעלה לשעבר לפגוש את ילדיו בהתאם להסדרי הראייה, הטיל עליה בית המשפט לענייני משפחה קנס של 27,500 שקל.

לייעוץ בענייני משפחה:

פנה ל-עו"ד דיני משפחה

האישה מחתה על גובה הקנס, ובספטמבר 2015 הגישה ערעור בבית המשפט המחוזי בירושלים.

סגן הנשיא השופט משה דרורי הסכים כי בית המשפט הקודם טעה בכמה נקודות, ולכן נענה לבקשתה והפחית את גובה הקנס ל-15,000 שקל.

אלא שכעבור כמה ימים בלבד, הגישה האישה בקשה לעיון חוזר, בה דרשה מבית המשפט לבטל את הקנס, וכן את חיובה בהוצאות משפט בסך 4,000 שקל.

האישה מסרה את גרסתה לכל אחד מן המפגשים בין האב לילדיו, ואף "ייעצה" לבית המשפט לברר פרטים מסוימים עם שופטת בית המשפט לענייני משפחה. בנוסף, ביקשה לציין כי האב נקט נגדה הליכים בהוצאה לפועל.

האב התנגד לעצם קיומו של ההליך החוזר, בטענה שמדובר בהליך המנוגד לסדרי הדין, מהטעם שבית משפט לערעור אינו רשאי "להפוך" את פסק דינו.

בנוסף, טען כי גרסותיה של האישה למפגשים אינן משקפות את המציאות או את התסקירים של העובדים הסוציאליים, וביקש לפסוק לזכותו הוצאות משפט עקב הגשת "בקשת סרק זו".

מונעת קשר

השופט הבהיר כי הצעת האישה לפיה עליו ערוך בירורים עם הערכאה הקודמת היא "אינה במקום", שכן מתוקף מעמדו כשופט בית המשפט לערעור – הוא כבר בדק את החלטות הערכאה הקודמת.

לדברי השופט, מטרת בקשתה של האישה לא הייתה לתקן טעות שנערכה באופן מקרי. מטרתה הייתה להביא ל"מהפך כולל" של פסק הדין.

מכאן, השופט קיבל את טענת האב, לפיה בית משפט שנתן פסק דין בערעור אינו רשאי "להפוך את התוצאה", אלא לכל היותר לתקן טעויות לשון או חישוב.

מעיון בתסקירי העובדים הסוציאליים, התרשם השופט כי בעוד האב מגיע לפגישות עם ילדיו בקביעות ופונה אליהם בעדינות וסבלנות, הילדים מתנגדים לכל קשר עימו כשהם "זוכים" לעידוד וגיבוי מוחלט מהאישה.

טענותיו של האב, שלפיהן האישה "עושה ללעג ולקלס את ההחלטות של הערכאות השיפוטיות", התקבלו על ידי השופט, שאף קבע כי האישה אינה מאפשרת "קשר הולם" בין הילדים לאביהם.

לפיכך, בקשתה של האישה לביטול הקנס וחיובה בהוצאות נדחתה. כמו כן, האישה חויבה בהוצאות משפט בסך 1,000 שקל, סכום אותו הגדיר השופט כלא גבוה במיוחד – מתוך תקווה שהאישה לא תשתמש בתירוץ של "הוצאות גבוהות" כסיבה "נוספת" להפר צו בית משפט.

לסיכום דבריו, ציין השופט כי הוא מצפה שמכאן ואילך, תאפשר האישה לילדיה להיפגש עם אביהם ותשתף פעולה עם העובדים הסוציאליים. 

כיום, קיימת מגמה למנוע מהורים לפגוע האחד בשני באמצעות הילדים באמצעות קנסות - במיוחד כאשר מדובר על הפרות הסדרי ראייה והסתות קשות של מי מההורים.

פסק הדין של המחוזי בירושלים מחזק מגמה זו. אולי דרך הכיס, יבינו הורים שטובת ילדיהם היא מעל הכל, וכי "שיתוף" הילדים בהליכי הגירושין, פוגע בעיקר בילדים עצמם.

  • ב"כ המבקשת: לא צוין בפסק הדין
  • ב"כ המשיב: עו"ד תאנה אקרמן  

עו"ד דניאל ויגלר עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

1000 ש"ח הוצאות = לעג לרש

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ