אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> קיימו יחסים אחרי הפרידה: נשואים מבחינת ההלכה?

קיימו יחסים אחרי הפרידה: נשואים מבחינת ההלכה?

מאת: עו"ד איל בר לב | תאריך פרסום : 10/03/2016 16:07:00 | גרסת הדפסה

צילום: Earl53, www.morguefile.com

בני הזוג התגרשו לפני שבע שנים, אבל חזרו לאחר שהאישה ילדה. אלא שמערכת היחסים לא צלחה, והם שוב נפרדו. לאחר מכן טען הגבר שהילד לא שלו, ודרש בדיקת אבהות. אז נשאלה השאלה האם יש סכנה שהילד יהפוך לממזר.  בית הדין הרבני השיב על כך לאחרונה בשלילה.

במשך זמן רב ניסו בני הזוג להביא ילדים לעולם אך לא הצליחו בעקבות בעיית פוריות ממנה סובל הגבר. לפני שבע שנים הם התגרשו, אך נפגשו באופן חד-פעמי ביום הולדתו מספר חודשים לאחר מכן, וקיימו יחסי מין.

 

זמן קצר לאחר מכן, הודיעה האישה לגבר כי נכנסה להיריון, וזה פרץ בשמחה שסוף כל סוף יהפוך לאב. הוא ליווה את אשתו לשעבר במהלך כל תקופת ההיריון, עד שהגיח לעולם ילד בריא. לאחר הלידה, עבר הגבר לגור עם האישה.

מערכת היחסים לא שרדה זמן רב. חצי שנה אחרי כן, הגבר הורחק מהבית על רקע טענות האישה לאלימות.

מנקודה זו, ניתק הגבר כל מגע עם האישה ועם הילד, והמשיך הלאה. לאחר שקיים מערכות יחסים עם נשים אחרות, שלא הצליחו להיכנס להיריון, הוא הבין שהוא עדיין סובל מבעיית פוריות, למרות הליכים רפואיים שעבר. בשלב הזה התעורר אצלו החשד, כי אשתו לשעבר שיקרה לו והילד אינו שלו.

בשנת 2013 פנה הגבר לבית המשפט למשפחה בדרישה לבצע בדיקת רקמות לבירור אבהותו. ואולם, בעקבות החשש כי תוצאות הבדיקה יגרמו לממזור הילד (אם בני הזוג עדיין נחשבים כנשואים), הופנו בני הזוג לשעבר לבית הדין בפתח תקווה, לשם בירור מעמדם האישי.

למעשה, בית הדין התבקש לקבוע האם יחסי האישות שקיימו הגבר והאישה לאחר גירושיהם – מבלי שהתחתנו מחדש –  נחשבים לנישואים מבחינת ההלכה היהודית. במידה שהתשובה חיובית, הרי שבקשת הגבר לבדיקת אבהות תידחה, כדי למנוע פגיעה אפשרית בכשרות הילד אם יתגלה שאמו הרתה לגבר אחר בזמן שהייתה נשואה.

במהלך הדיון, טענו הצדדים כי קיימו יחסים באופן חד פעמי ולא שמרו על טהרת המשפחה.

יחסים לא מחייבים

אב בית הדין הרב יגאל לרר, והדיינים הרב מנחם האגר והרב דוד בר שלטון, הבהירו כי במידה שיוחלט שהצדדים חייבים בגט, הרי שלדבר יהיו השלכות גם על כשרות הבת שנולדה לאישה מגבר אחר, לאחר שבעלה לשעבר עזב את הבית בפעם האחרונה.

הדיינים הסבירו כי גם אם מדובר במקרה חד-פעמי, קיום יחסים לאחר הגירושין עדיין יכול לגרום לקשר נישואין חדש. זאת, אם בני הזוג התייחדו בפני עדים או התגוררו "כאיש ואישה נשואים" למשך זמן.

ואולם, הדיינים הדגישו את העובדה שהצדדים כלל לא שמרו על טהרת המשפחה, מה גם שבזמנינו לא מקובל לקדש אישה דרך קיום יחסים.

לפיכך, הגיעו הדיינים למסקנה, כי חזרת הצדדים זה לזו דרך קיום יחסים ומגורים קבועים ללא חופה וקידושין אינם מחייבים מתן גט, כך שחשש הממזרות מתבטל. לפיכך, אישרו הדיינים את עריכת בדיקת האבהות.

  • ב"כ המבקש: עו"ד עביר אלנקיב
  • ב"כ המשיבה: עו"ד עירית פוליבודה

* עורך דין איל בר לב עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לוייר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ