אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> צרידות יכולה להיחשב אובדן כושר עבודה?

צרידות יכולה להיחשב אובדן כושר עבודה?

מאת: עו"ד דבורה גבע | תאריך פרסום : 01/01/2014 11:22:00 | גרסת הדפסה

מורים, מרצים או מדריכי טיולים מגיעים פעמים רבות למצב של צרידות עקב עבודה מאומצת היכולה להיחשב אובדן כושר עבודה בעיניהם. עולם החוק והמשפט עסק בשאלת אובדן כושר עבודה במקרה של צרידות.

צרידות נגרמת כתוצאה מגירוי כרוני של מיתרי הקול שעשוי לגרום בין השאר גם ליצירת יבלות על מיתרי הקול. במצב של צרידות הקול נשמע מחוספס, רועד ובעל טונים נמוכים. צרידות יכולה להיגרם משימוש לרעה או שימוש מאומץ בקול, מלחץ נפשי עקב בעיות פסיכולוגיות, מצריכת סיגריות רבה על פני זמן ממושך, מדלקות בגרון, ממחלות או מאלרגיות. צרידות ממושכת יכולה להתריע על סרטן ולכן במקרה כזה יש להתייעץ עם גורמי רפואה.

אובדן כושר עבודה במקרה צרידות


צרידות ופגיעה במיתרי הקול אינן נכללות ברשימת מחלות המקצוע המוצעות בחוק והמוכרות לצורך פיצוי על אובדן כושר עבודה או כתאונת עבודה. ניתן להכיר בהן כפגיעה בעבודה שנגרמה בדרך של מיקרוטראומה (פסיקה שהתפתחה כדי לתת מענה לעובדים שחלו במחלות כתוצאה מעבודות שלא הוכרו כמחלות מקצוע

בספר "רמ"ח ושס"ה", מסכם השופט קובובי את הפסיקה בנושא כדלקמן: הפגיעה במיתרי הקול נפוצה אצל אנשים שעבודתם מחייבת אותם להרבות בדיבורים לפני קהל, לעיתים תוך הרמת קול, כדי להישמע בנסיבות של הקשבה לקויה או בתנאי רעש סביבתי. מהפסיקה ידועים מקרים של מורים שלקו בצרידות ואף באילמות עקב מאמץ יתר של מיתרי הקול, ותבעו גמלאות נפגעי עבודה.

תביעות בנושא אובדן כושר עבודה בשל צרידות


מורה בבית ספר דתי לבנות, שלא הצליח להשליט שקט בכתה ולהשתלט על תלמידותיו, פרץ לבסוף בצעקה רמה כדי להשתיקן ונחנק עקב פגיעה טראומטית במיתרי הקול. המורה הגיש תביעה בעקבות המקרה. התביעה התקבלה.

מורה לתפירה לקתה בצרידות כרונית עקב הצורך לגבור בקולה על הרעש של מכונת התפירה שפעלה ברוב השיעורים. המורה הגישה תביעה לפיצוי עקב אובדן כושר עבודה שבה הוכח שהליקוי נגרם על ידי פגיעות זעירות החוזרות ונשנות בתדירות. התביעה התקבלה.

מורה שלקתה בצרידות קשה עד כדי חוסר יכולת לדבר הגישה תביעה על אובדן כושר עבודה. התביעה לא התקבלה מאחר והוכח במהלך המשפט שהמורה לא הרימה אף פעם את קולה ושלטה בתלמידים בכוח אישיותה. הפגיעה במיתרי קולה הייתה קלה והתמקדה במקום האופייני למאמץ ממושך, ללא יסוד טראומטי

מורה ותיקה שסבלה מדלקת גרון כרונית עקב מאמץ יתר של מיתרי הקול במשך שנים רבות הגישה תביעה על אובדן כושר עבודה. אך תביעתה של המורה נדחתה מפאת אורך הזמן שהפך את הפגיעה המתמשכת ל"תהליך תחלואתי" להבדיל ממיקרוטראומה.

גם במקרה של מורה אחר שדרש פיצוי על אובדן כושר עבודה התביעה נדחתה. זאת לאחר שהתברר שהסיבה לצרידות ולדלקת גרון הייתה נעוצה בשקדים מוגדלים ובציסטה על אחד המיתרים.

מורה נוסף לקה בחוסר היצמדות של מיתרי הקול לכל אורכם, עקב שימוש לא נכון במיתרים, דבר שניתן לרפאו על ידי טיפול נאות. תביעתו של מורה זה נדחתה גם היא.

* עורכת דין דבורה גבע עוסקת בדיני משפחה 

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ