אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> צעירה נפגעה מסוס דוהר בפארק גני יהושע – מי אחראי?

צעירה נפגעה מסוס דוהר בפארק גני יהושע – מי אחראי?

מאת: עו"ד אייל בן ישי | תאריך פרסום : 19/04/2016 13:31:00 | גרסת הדפסה

צילום: Koan, www.morguefile.com

צעירה שהגיעה עם חבריה לפארק לכבוד חגיגות ל"ג בעומר, נפגעה לפתע מסוס דוהר, וספגה פגיעת ראש חזקה. למרות ניסיונן להתנער מאחריות, בית המשפט, בפסק דין חלקי, הטיל את האחריות על עיריית תל אביב ומפעילת הפארק לתאונה המצערת.

לפני כ-12 שנים יצאה הצעירה, כיום בת 26, לחגוג עם חבריה את ליל ל"ג בעומר בפארק העירוני גני יהושע שבתל אביב.

לפתע הגיח סוס דוהר רכוב על ידי אלמוני, ופגע בה בעוצמה רבה. הצעירה הועפה למרחק רב, ונחבטה בראשנה במשטח בטון. היא הובהלה לבית החולים "איכילוב", שם אובחנו שברים בגולגולת וחבלות בעמוד השדרה.

נפגעתם בתאונה?

פנו ל-עורך דין נזיקין

בשנת 2011, הגישה הצעירה תביעה בבית המשפט המחוזי מרכז נגד עיריית תל אביב, חברת "גני יהושע", המפעילה את הפארק, וחברת הביטוח שלה, "כלל", בה ביקשה לקבוע שהן כולן נושאות באחריות לנזקיה.

התובעת טענה שהתאונה התרחשה עקב רשלנות הנתבעות למנוע מסוסים להיכנס לפארק, ועמדה על כך שבמקום לא היה שום שילוט האוסר על כך, וזאת למרות הסכנה הטמונה בכך לביטחון המבקרים.

כמו כן, הצעירה  תבעה את משטרת ישראל, והאשימה אותה בכך שרשלנותה לאתר את זהות הרוכב, מנעה ממנה את האפשרות לתבוע אותו באופן אישי.

גני יהושע הכחישה את אחריותה לתאונה, וטענה כי נערכה בצורה ראויה לאירועי ל"ג בעומר. לטענתה, היא לא יכלה לדעת על תופעת סוסים המשוטטים בפארק, כך שלמעשה היא לא הייתה צריכה להיערך לכך. בכל מקרה, טענה החברה, הדרישה לאטימת הפארק בהתחשב בגודלו, אינה סבירה.

העירייה ביקשה אף היא להתנער מן האחריות לתאונה, תוך שציינה כי מדובר באירוע חריג, פתאומי ונדיר, שלא היה ניתן למניעה גם אם היו מוצבים באזור פקחים רבים.

המשטרה דחתה את הטענות לפיהן התרשלה בחקירתה, והדגישה שהגיעה למקום תוך זמן קצר. לדבריה, היא ביצעה פעולות חקירה רבות, שלמרבה הצער לא הניבו תוצאות, אך ביקשה להדגיש את העובדה שלא היה שום זיהוי כלשהו של הרוכב.

יכלו למנוע

לאחר שעיין בחומר הראיות, השופט צבי ויצמן הגיע למסקנה שהתובעת הוכיחה כי תופעת כניסת סוסים לשטח הפארק לא הייתה תופעה חד פעמית, אלא תופעה חוזרת, שהתרחשה גם בליל התאונה, מבלי שמי מפקחי העירייה או עובדי החברה מנע זאת.

מכאן, השופט דחה את טענות הנתבעות, שלפיהן לא ניתן היה לצפות ולמנוע את כניסת הסוסים, וקבע כי בפארק לא הוצבו במועד האירוע שלטים או תמרורים האוסרים על כניסתם, וזאת בניגוד למטרת המחוקק להסדיר החזקת בעלי חיים, באופן שבו לא תיפגע בריאות הציבור.

"העיריה או החברה לא עשו שימוש סביר באמצעים העומדים לרשותן למניעת סכנת פגיעת האנשים המבלים בפארק מפגיעת סוסים", כתב השופט, וקבע כי הנתבעות נושאות באחריות לפיצוי התובעת על נזקיה, ככל שיוכחו.

לעומת זאת, השופט התרשם שהמשטרה אכן הגיעה תוך זמן קצר ביותר למקום האירוע (כחמש דקות), והשקיעה משאבים לא מבוטלים בחקירת האירוע. לכן, נקבע שהמשטרה לא התרשלה בקשר לחקירת האירוע, והתביעה נגדה נדחתה.

לפיכך, הורה השופט לעירייה, וכן לחברת "גני יהושע" וחברת הביטוח שלה – "כלל" – לשאת בהוצאות המשפט של המשטרה, בסך 15,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד מיכאל לב, עו"ד משה טייב, עו"ד אמיר זבולון 
  • ב"כ הנתבעות: עו"ד אמודאי, עו"ד קין, עו"ד ע. קרינסקי, עו"ד א. קרינסקי, עו"ד גיל בילבסקי

* עורך דין אייל בן ישי עוסק בדיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

בחורה מסכנה,אבל הזוי לגמרי להטיל אחריות על העירייה.

האם העיריה צריכה להציב במקום 24 שעות פקחים רוכבי סוסים שיוכלו לרדוף אחרי העבריינים? מדובר בפארק פתוח לחלוטין...
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ