אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> עובדים שגזלו לקוחה מהמעסיקה יפצו אותה בכ-80,000 שקל

עובדים שגזלו לקוחה מהמעסיקה יפצו אותה בכ-80,000 שקל

מאת: עו"ד ויקטור חיים | תאריך פרסום : 24/11/2016 17:13:00 | גרסת הדפסה

צילום: Sergey Skripnikov,123rtf.com

חברת מחשבים תבעה פיצוי משני עובדים שפתחו עסק מתחרה והחלו לתת שירותים ללקוחה שלה. בית הדין לעבודה בתל-אביב קבע באחרונה שהעובדים הפרו את התחייבותם שלא להתחרות בחברה או לגזול את לקוחותיה.

שני העובדים, המתמחים בתחום רשתות תקשורת, הגישו יחדיו את התפטרותם מחברת המחשבים "סינט תקשורת" בתחילת 2013 – לאחר פחות משנת עבודה. במקביל להתפטרותם המפתיעה, חדלה לפתע החברה לקבל הזמנות מאחת מלקוחותיה הקבועות.

בשלב זה עלה החשד כי שני העובדים מעורבים בעניין. מנהלי החברה החליטו לבדוק זאת, נסעו למשרדי הלקוחה, ושם פגשו בעובדים לשעבר עסוקים בביצוע עבודות מחשוב.

לייעוץ בתחום:

עורך דין דיני עבודה

בעקבות הגילוי המרעיש, הגישה החברה תביעה נגד שני העובדים לפיצוי של 200 אלף שקל. לטענת החברה, הנתבעים הפרו "הסכם אי-תחרות" שחתמו עליו עם קבלתם לעבודה, במסגרתו התחייבו שלא להתחרות בה או לעשות שימוש ברשימת ספקיה ולקוחותיה. החברה טענה כי הנתבעים פעלו בחוסר תום לב, וגרמו לה לפגיעה כלכלית קשה.

הנתבעים טענו מנגד כי התובעת מנסה לפגוע בחופש העיסוק שלהם. באשר להסכם הם טענו כי מאחר שהם דוברי רוסית ומתקשים בקריאה בעברית, הם חתמו עליו על סמך הסברים בעל-פה בלבד,  ולא חשבו לרגע שמטרתו הייתה לפגוע בעתידם המקצועי.

אלא שבמהלך הדיון התגלתה תמונה אחרת מזו שתיארו הנתבעים. נציגי התובעת, דוברי רוסית גם הם, הצהירו כי הקריאו לנתבעים את ההסכם והסבירו להם כל סעיף וסעיף, מה גם שהנתבעים לקחו איתם את ההסכם לביתם, והחזירו אותו חתום כעבור מספר ימים.

ידעו גם ידעו

לאחר שהנתבעים הודו בכך שתוכנו של ההסכם הוסבר להם, השופטת שרה מאירי קבעה כי הוכח לה שהם ידעו גם ידעו על מה חתמו, וכי הם הפרו את התחייבותם כלפי החברה.

לדברי השופטת, אין מחלוקת שהנתבעים התפטרו יחדיו, באופן מפתיע, הגישו מכתב התפטרות זהה ופתחו עסק חדש, המתחרה בזה של התובעת. יותר מזה, הוכח בפניה כי הנתבעים כבר יצרו קשר עם אותה לקוחה לפני שהתפטרו – בזמן שעוד עבדו אצל התובעת.  התנהלות זו – כלומר, הפנייה הישירה ללקוחה והחלפת התובעת במתן שירותי המחשוב לאותה לקוחה – לוותה בחוסר תום לב, חוסר נאמנות והייתה מנוגדת לחלוטין להסכם עליו חתמו.

עם זאת, השופטת הבהירה כי התובעת לא הוכיחה את נזקיה הכלכליים בנתונים מספריים.  לפיכך, ובהתחשב בהתנהגותם של הנתבעים, ש"גזלו" ביודעין עבודה מהתובעת, הם חויבו לשלם לה פיצוי בסך 10,000 דולר כל אחד – הפיצוי המוסכם שנקוב בהסכם אי התחרות שהופר. הנתבעים אף חויבו בתשלום הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד התובעת בסך 5,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד משה וקרט, עו"ד אמיר כץ
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד וגיף אליאב

* עורך דין ויקטור חיים עוסק בדיני עבודה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
מעסיקים, מדוע כדאי לכם לשמור על זכויות העובדים שלכם?
עו"ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ