אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> עו"ד איתן ארז חויב בהוצאות משפט באנגליה - המחוזי ביטל את ההחלטה

עו"ד איתן ארז חויב בהוצאות משפט באנגליה - המחוזי ביטל את ההחלטה

מאת: עו"ד עמרי ארז | תאריך פרסום : 22/04/2014 13:07:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד עמרי ארז

להחלטה בעניין עו"ד איתן ארז נ' בנאי

שופט המחוזי איתן אורנשטיין ביטל החלטה שניתנה בידי בית המשפט האנגלי בתיק שהתנהל בין איש העסקים פושט הרגל, אלי רייפמן לאחד משותפיו, במסגרתו חויב עו"ד איתן ארז, הנאמן לנכסיו של רייפמן, לשאת באופן אישי בהוצאות משפט של 150 אלף ליש"ט.

עו"ד איתן ארז, הנאמן על נכסיו של איש העסקים, אלי רייפמן, שהוכרז ביולי 2011 כפושט רגל, נדהם לגלות, כי בית המשפט האנגלי חייב אותו בהוצאות משפט של אחד משותפיו של רייפמן, ד"ר בוריס בנאי, בסכום של מאות אלפי ליש"ט.

הסכסוך בין השניים החל, כאשר עו"ד ארז דרש מבית המשפט להורות לבנאי להעביר לידיו מידע באשר לנכסיו של רייפמן במיזם משותף של השניים. בנאי ניסה להתגונן בטענה שבית המשפט אינו מוסמך לדון בסכסוכים בינו לבין רייפמן, אשר על פי ההסכם ביניהם צריכים, לטענתו, להתברר בבוררות באנגליה.

לאחר שטענתו נדחתה בבתי המשפט המחוזי והעליון, נקט בנאי בהליכים כנגד רייפמן וארז באנגליה. וכך, לקראת סוף שנת 2013, גילה עו"ד ארז, כי בית המשפט באנגליה הוציא צו המונע ממנו לנקוט בהליכים נגד בנאי בבית המשפט הישראלי והורה על העברת הדיון בסכסוך בין רייפמן לבנאי, שעד כה התנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לבוררות בלונדון.

בסוף ההחלטה אף נקבע, כי עו"ד ארז ישלם לבנאי את הוצאות ההליך בסכום של 150 אלף ליש"ט, אם מקופת הכינוס ואם מכיסו האישי.

משההוצאות לא שולמו עד לינואר 2014, כקבוע בהחלטת בית המשפט האנגלי, פתח בנאי בהליכי גבייה נגד עו"ד ארז, במסגרתם הוציא בית המשפט האנגלי צו המורה לעו"ד ארז להתייצב לחקירה ולמסור לידי בנאי פרטים רבים על תיק פשיטת הרגל של רייפמן.

משכך, מיהר עו"ד ארז לפעול לביטול ההחלטה בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם מתנהל תיק פשיטת הרגל של רייפמן.

ערכאה זרה לא מוסמכת להתערב

השופט איתן אורנשטיין הביע תמיהה על התערבותו של בית המשפט האנגלי בתיק וקבע כי ההחלטות הנוגעות לעו"ד ארז ולתיק פשיטת הרגל של רייפמן ניתנו בחוסר סמכות.

באשר לצווים כנגד עו"ד ארז, קבע השופט, כי זה לא פעל באופן אישי אלא בתפקידו כנאמן, ומשכך הוא זכאי לחסינות מפני חיוב אישי. חיוב נאמן באופן אישי, הדגיש השופט, יתאפשר רק במקרים חריגים ביותר, כשבעל התפקיד מעל בתפקידו או פעל במרמה ובניגוד לדין, ואין ספק שזהו אינו המקרה. השופט הוסיף וציין כי עו"ד ארז התנהל בצורה הולמת ביותר בתיק ואף זכה לשבחים מבית המשפט האנגלי.

השופט הוסיף, כי הדרך בה נקט בנאי - אשר ניסה לדלות פרטים על תיק פשיטת הרגל של שותפו באמצעות הליכי הגבייה נגד עו"ד ארז - פסולה ביותר. אם השותף חושב שהוא זכאי לקבל מידע מתיק פשיטת הרגל, קבע השופט, עליו לבקש זאת מבית המשפט שדן בתיק ובקיא בכל הפרטים ובכל השיקולים הרלוונטיים, ולא היה כל מקום לפנות לערכאה זרה לחלוטין, שאין לה כל סמכות או זכות להחליט אם אפשר להעביר מידע מתיק משפטי ישראלי לאחרים.

משכך, נפסק כי עו"ד ארז לא ישלם את הוצאות ההליך באנגליה באופן אישי, וזאת גם אם קופת פשיטת הרגל לא תוכל לשאת בהן. עוד נאסר על עו"ד ארז להתייצב באנגליה ו/או למסור כל מידע בנוגע לתיק פשיטת הרגל. בנאי חויב בהוצאותיו של עוה"ד בסכום של 25 אלף שקלים.

להחלטה בעניין עו"ד איתן ארז נ' בנאי

* עו"ד עמרי ארז עוסק במשפט אזרחי-מסחרי

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: סדר דין אזרחי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ