אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> סגנית מנהל תפצה את מזכירת בית הספר בגין לשון הרע

סגנית מנהל תפצה את מזכירת בית הספר בגין לשון הרע

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 10/04/2013 12:35:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין אגבאריה נ' מסרי

מערכת יחסים עכורה בין מזכירה בבית ספר יסודי באום-אלפחם לבין סגנית המנהל, הביאו את המזכירה להגיש נגדה תביעה לפיצוי של 100 אלף שקל בעילת לשון הרע, עקב התבטאויות מעליבות ופוגעות כלפיה. מה קבע ביהמ"ש?

מזכירה בבית ספר יסודי באום-אלפחם, טענה כי במספר הזדמנויות, התעמתה איתה סגנית המנהל, הוציאה דיבתה רעה, הפיצה נגדה שמועות לא נכונות ופגעה בה קשות באופן המהווה לשון הרע כלפיה. לפיכך הגישה נגדה תביעה בסך 100 אלף שקל לבית משפט השלום בחדרה.

המזכירה תיארה מספר אירועים, בהם מקרה בו טענה כי לאחר שאמרה כי היא והמנהל הם "גוף אחד", נתנה הסגנית משמעות מינית למשפט ואמרה לה שכאישה נשואה עליה להתבייש, והדבר פגע בה עמוקות. בפעם אחרת טענה כי הסגנית אחזה בבגדיה והזהירה אותה להתרחק מדרכה ובמקרה נוסף טענה, כי הסגנית אמרה בנוכחות אחד המורים כי היא "מפגרת, חולת נפש וצריכה טיפול", וכי תלמידים מהכיתה הסמוכה שמעו זאת.

סגנית המנהל כפרה בטענות כלפיה, ובכל מקרה, טענה כי המקרים שתיארה המזכירה אינם מהווים לשון הרע. עוד טענה, כי מאז מינויה כסגנית מנהל, המזכירה אינה מפסיקה להטרידה וזאת, כיוון שהיא מסרבת לקבל את מעמדה כסגנית מנהל.

בימ"ש לא כופה סגנון דיבור הולם

"יש להצטער, כי זו היא האווירה במוסד חינוכי, שאמור להנחיל ערכים לילדינו" כתב השופט נאסר ג'השאן בפתח פסק הדין, והצר על כך שהנהלת בית הספר לא עשתה די כדי לטפל במערכת היחסים העגומה , אשר הגיעה לכדי פגיעה בחינוך התלמידים.

עם זאת, ציין השופט, כי אין זה מתפקידו של ביהמ"ש לקבוע סגנון דיבור "הולם" וכי מרבית הדברים שנאמרו לטענת המזכירה, אינם מהווים לשון הרע, גם אם היו מעליבים או פוגעים.

לא כך, קבע השופט, ביחס למקרה בו אמרה הסגנית בפני אחד המורים כי המזכירה "מפגרת וזקוקה לטיפול". במקרה זה, ניתן לקבוע כי פגעה בערכה של המזכירה בעיני הבריות, ויש בו כדי להוות לשון הרע כלפיה.

לפיכך נקבע, כי הסגנית תפצה את המזכירה בגין מקרה זה בלבד, ב- 5,000 שקל. הוצאות לא נפסקו.

לפסק הדין בעניין אגבאריה נ' מסרי

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ