אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נפצע באימון "קיק בוקס" ויפוצה ביותר מ-275,000 שקל

נפצע באימון "קיק בוקס" ויפוצה ביותר מ-275,000 שקל

מאת: עו"ד דותן לינדנברג | תאריך פרסום : 24/02/2015 12:53:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

המדריך ביקש מאחד המתאמנים להדגים עליו תרגיל הטלה וגרם לו לפריקת כתף ולנכות. ביהמ"ש קיבל את תביעתו של המתאמן נגד המדריך ודחה את התביעה נגד החברה מפעילת המקום.

בפעם הבאה שאתם מתאמנים באומנות לחימה כלשהי, חִשבו היטב לפני שאתם מרשים למדריך להדגים עליכם תרגיל, כי לפעמים גם המזרנים לא יגנו עליכם. כך קרה בשנת 2006 באימון "קיק בוקס" באזור המרכז: כנהוג בדרך כלל באימונים כאלה, ביצע המדריך הטלת ג'ודו באחד המתאמנים, אלא שהפעם זה נגמר בשבר של פריקת כתף.

לייעוץ בנזקי גוף:

פנה ל-עו"ד דיני נזיקין

בעקבות הפציעה הגיש המתאמן בן ה-35 תביעה לפיצויים בבימ"ש השלום בראשון לציון, נגד המדריך ונגד מפעילת מועדון הספורט שבו התקיים האימון.

התובע סיפר כי נהג ליטול חלק רק בתרגולי ה"קיק בוקס", ואילו בחלק של אימוני ה"ג'ודו" נהג לעמוד בצד. לדבריו, המדריך לחץ עליו להתנסות בתרגיל, והוא הסכים בתנאי שהמדריך יבצע אותו בצורה מבוקרת. מיד לאחר מכן, המדריך חבק את האגן שלו והטיל אותו הצידה בעוצמה רבה על יד שמאל, ותוך שבריר שנייה הוא מצא את עצמו פצוע על המזרן.

התובע ביקש פיצויים בגין הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, עזרה במשק הבית, הוצאות רפואיות וכאב וסבל.

המדריך הנתבע טען כי הפציעה קרתה עקב טעות של התובע, שלא הקפיד על יישור היד על המזרן בעת הנפילה. לדבריו, התובע התנסה בתרגיל זה פעמים רבות והיה מיומן בטכניקת הנפילה. הנתבע הכחיש את הטענות בדבר מהירות ההטלה וטען כי הטיל את התובע בעדינות המתבקשת.

שני הצדדים צירפו חוות דעת, אך השופטת ד"ר איריס סורוקר הסתמכה על מומחה מטעם בית המשפט, שהעריך כי התובע סובל מנכות בשיעור 10% במפרק כתף שמאל.

המדריך נושא באחריות  

השופטת ד"ר סורוקר קיבלה את התביעה נגד המדריך והטילה עליו את מלוא האחריות לתאונה. לעמדתה, בהיותו מדריך, היה עליו לפעול במשנה זהירות ולוודא שהנתבע יודע ומבין את התרגיל, ומסוגל לבלום את הנפילה כפי שצריך.

השופטת הבהירה כי לא מדובר בסיכון שגרתי הכרוך בפעילות ספורטיבית, כמו למשל שני תלמידים שמתאמנים ב"קרב" אחד נגד השני, שבו יחסי הכוחות שווים, אלא בתרגיל יזום שהמדריך הפעיל על התלמיד. אמנם אי אפשר ללמד בלי להדגים, הסכימה השופטת, אך יחד עם זאת, הדגמה אינה צריכה להסתיים בפציעה.

השופטת קבעה כי המתאמן לא נושא בשום אשמה לתאונה, מאחר שהשליטה במהירות ההפלה מצויה בידי המדריך בלבד.

בנוסף לכך, השופטת דחתה את התביעה נגד מפעילת האולם, מאחר שלא הוכח פגם כלשהו במקום – המזרנים היו בעובי תקני, וגם אילו היו הנחיות בטיחות הן לא היו מועילות, שכן התאונה אירעה באשמת המדריך.

לעניין הפיצוי, נקבע כי התובע יפצה את הנתבע בכ-278,000 שקל – כ-120,000 שקל בגין הפסדי שכר עבר, 75,000 שקל על אובדן כושר השתכרות לעתיד, 30,000 שקל על עזרה במשק הבית, 15,000 שקל על הוצאות רפואיות, ו-40,000 שקל בגין כאב וסבל.

בנוסף נקבע כי הנתבע יישא בכר טרחת עו"ד בסך 23.6% מסכום הפיצוי.

* עו"ד דותן לינדנברג עוסק בדיני נזיקין.   

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
תבעתם על נזקי גוף? כדי לקבל את הפיצוי כדאי מאד שתאספו ראיות
צילום: "צילום דרכון במשרד הפנים" רח' פל ים 15 חיפה.

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ