אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נפילה יקרה: 80 אלף שקל פיצויים לאישה שנפלה עקב שקע בכביש

נפילה יקרה: 80 אלף שקל פיצויים לאישה שנפלה עקב שקע בכביש

מאת: עו"ד שי ליאון | תאריך פרסום : 21/11/2016 14:11:00 | גרסת הדפסה

צילום: DodgertonSkillhause, morguefile.com

תושבת כוכב יאיר תבעה את המועצה המקומית בטענה שלפני 7 שנים נפלה ושברה את רגלה עקב מפגע שלא טופל. בית המשפט קבע באחרונה שהמועצה התרשלה בכך שלא תיקנה את הכביש בזמן.

התאונה התרחשה לפני שבע שנים. תושבת המועצה, מורה כבת 57 יצאה בשעות הערב לשיעור פילאטיס, ירדה מהמדרכה אל הכביש במטרה להיכנס לרכבה, אך נפלה כשרגלה נכנסה לתוך שקע גדול והיא איבדה את שיווי המשקל.

לדברי האישה, היא איבדה את הכרתה, וכאשר התאוששה זחלה אל ביתה עד שבעלה הבחין בה ופינה אותה לבית החולים הקרוב, שם התברר שהיא שברה את רגל ימין. מאז התאונה, לטענתה, היא סובלת מנכות בשיעור 15% ברגל ומתקשה בתפקוד היומיומי.

לייעוץ בתחום:

עורך דין נזיקין

בתביעה שהגישה כשנה לאחר מכן בבית משפט השלום בתל-אביב היא טענה כי המועצה אחראית למפגע בכביש, ועליה לפצות אותה על נזקים שנגרמו לה, בהם הפסדי שכר, כאב וסבל ועזרה סיעודית.  

המועצה המקומית וחברת הביטוח שלה, "הפניקס", הכחישו את עצם התרחשות התאונה, וכיוצא מכך, את אחריותן לתשלום פיצוי כלשהו לתובעת. לחלופין, טענו הנתבעות שלתובעת לא נגרם כל נזק או נכות.

בתגובה, הציגו התובעת ובעלה תמונות מהמעידות על הבדלי הגבהים בין שפת המדרכה לכביש במקום האירוע, וכן מסמכים רפואיים על אודות מצבה הפיזי של התובעת. כמו כן, התובעת טענה כי העובדה שהתקשרה למוקד התלונות במועצה שלוש פעמים לאחר התאונה  כדי להתלונן על מצב הכביש מעידה על אמיתות גרסתה.

נציג המועצה טען כי התובעת פנתה למוקד פעם אחת בלבד, ומיד לאחר פנייתה המפגע תוקן. עם זאת, הנציג הודה כי לא כל התלונות למוקד נרשמות, וכי בזמן התאונה לא היה במועצה גוף שאחראי על סריקת תשתיות ואיתור מפגעים.

צפוי

השופטת לימור בן-שמן מצאה את עדותה של התובעת אמינה, עקבית והגיונית. לעדות זו הצטרפו התמונות המעידות על קיומו של המפגע, ומוכיחות, לקביעתה, כי השקע בכביש גרם לקרות התאונה שבה נפצעה התובעת.

השופטת קבעה כי המועצה לא הציגה בפניה את נהליה בנוגע לרישום וטיפול במפגעים ציבוריים ובכך נכשלה בהוכחת הטענה כי אינה אחראית לתאונה. המועצה הייתה אמורה לצפות, לדבריה, כי השקע שנפער בכביש בעקבות עבודות תשתית שבוצעו במקום עלול לסכן עוברי אורח.

השופטת פסקה לפיכך, כי המועצה המקומית הפרה את חובתה לטפל במפגעים בתחומיה על מנת לשמור על בטיחות התושבים והמבקרים, וכי עליה לפצות את התובעת על נזקיה.

שיעור הפיצוי הועמד על 89,280 שקל בהתאם לחוות דעת מומחה מטעם בית המשפט שקבע כי לתובעת נכות של 5% בלבד, ומתוכם החליטה השופטת לנכות 10% "אשם תורם" משום שהוכח בפניה כי התובעת ידעה על המפגע עוד לפני התאונה, ולא נזהרה למרות זאת.

כך שלבסוף, המועצה המקומית ו"הפניקס" חויבו לשלם לתובעת 80,280 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 18,786 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד בוסתנאי
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד הורוביץ

* עורך דין שי ליאון עוסק בדיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ