אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נהג ללא ביטוח: מי יפצה את הולכת הרגל שנפגעה?

נהג ללא ביטוח: מי יפצה את הולכת הרגל שנפגעה?

מאת: עו"ד ערן פאר | תאריך פרסום : 30/06/2016 15:16:00 | גרסת הדפסה

צילום: steve,morguefile.com

הנהג, שנפטר בזמן ההליכים, הכחיש את קרות התאונה, אך בית המשפט השלום בחיפה התרשם אחרת, ופסק פיצויים בסך 238,118 שקל לנפגעת. מכיוון שהנהג נמצא אחראי באופן אישי לתאונה, הסכום ישולם על ידי עזבונו.

האישה הצעירה, כיום בת 36, נפגעה מאופנוע לפני כשש שנים בזמן שחצתה במעבר חצייה בעיר חיפה. היא נחבלה באזורים שונים בגופה, המשמעותי שבהם היה הירך. הנפגעת אושפזה כשבועיים בבית חולים "הכרמל" בחיפה, עברה ניתוח וטיפול פסיכולוגי.

נפגעתם בתאונת דרכים?

פנו ל-עורך דין תאונות דרכים

לאחר שחקירת המשטרה אישרה כי רוכב האופנוע הוא שפגע בה בוודאות, הנפגעת ביקשה להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלו, אך גילתה כי הפוליסה שהציג הייתה מזויפת, וכי למעשה, הוא נהג ללא כיסוי ביטוחי.

לכן, בשנת 2012 הגישה הנפגעת תביעה בבית משפט השלום בחיפה נגד הנהג, ומכיוון שלא היה לו כיסוי ביטוחי, גם נגד "קרנית" – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים (המעניקה פיצויים לנפגעי בתאונות שאין בהן כיסוי ביטוחי).

אלא שהנהג הכחיש כל קשר לתאונה. הוא טען כי בתובעת פגעה מכונית – והנהג נמלט.

קרנית לא התכחשה לאחריות המוטלת עליה לפצות את התובעת על הנזקים שהסבה לה התאונה, אולם שלחה הודעת צד שלישי נגד רוכב האופנוע, הנתבע, וביקשה לחייב אותו בכל סכום שתאלץ לשלם.

במהלך הדיונים בתיק, עד ראייה אישר שראה את האופנוע פוגע בתובעת, וגרסתו נתמכה בעדות השוטר שבחן את מקום התאונה. השוטר גם העיד כי רוכב האופנוע נתן בחקירתו תשובות מתחמקות ואף ניסה להאשים את התובעת בכך שפגעה באופנוע.

בעוד הדיונים מתנהלים רוכב האופנוע נפטר (ללא שום קשר לתאונה) וההליכים המשיכו להתנהל נגד עזבונו. מטעמו העידה הנוסעת שהרכיב ביום התאונה, שטענה כי לא ראתה את הפגיעה בתובעת כיוון שהסתירה את פניה מהשמש.

ייתכן שלא דיבר אמת

השופטת אילת דגן התרשמה מעדותו העקבית והמהימנה של עד הראייה האובייקטיבי, שאינו מכיר את הצדדים והיה נטול כל אינטרסים למעט לספר את האמת על מה שראה. גרסתו גם נתמכה בזו של המשטרה. השופטת ציינה כי ייתכן שהמנוח לא דיבר אמת בחקירה מכיוון שהיה מודע להשלכות הכספיות והפליליות אם יימצא שהיה אחראי לתאונה. 

לדברי השופטת, גם עדותה של הנוסעת לא סותרת את הגרסה שלפיה התובעת נפגעה מהאופנוע. למעשה, היא אף מחזקת אותה בצורה מסוימת, שכן יכול להיות שהנהג המנוח הסתנוור בעצמו מהשמש ולכן פגע בתובעת.

משכך, השופטת פסקה כי הנהג אחראי לתאונה.

באשר לסכום הפיצוי, בהתאם לנכות התפקודית שנקבעה לתובעת (14.5%) השופטת קבעה כי הפיצויים על נזקי התאונה, בהם כאב וסבל, הוצאות רפואיות והפסדי שכר, יעמדו על 238,118 שקל.

לפיכך, התביעה התקבלה, והנהג וקרנית, מתוקף מעמדה כקרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, חויבו לפצות את התובעת על נזקיה, בתוספת להוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 36,217 שקל.

עם זאת, מכיוון שהוכח שהנהג המנוח הוא זה שאחראי לתאונה, הודעת הצד השלישי שקרנית מסרה התקבלה, ועיזבון הנהג יחזיר לה כל סכום אותו נדרשה לשלם, לרבות הוצאות משפט.

  • שמות ב"כ הצדדים לא מצוינים בפסק הדין

* עורך דין ערן פאר ממשרד פאר-לוי עוסק בדיני נזיקין ותאונות דרכים

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ