אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> מאד נעים לראות גן סגור: הגן שנפתח בבניין המגורים ייסגר

מאד נעים לראות גן סגור: הגן שנפתח בבניין המגורים ייסגר

מאת: עו"ד משה לין | תאריך פרסום : 13/07/2015 12:03:00 | גרסת הדפסה

צילום: DodgertonSkillhause, www.morguefile.com

37 ילדים בוכים לכם מתחת לחלון: איכות חיים? בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה סבר שלא הגיוני לאפשר לגננת להפעיל גן כזה בשכונה של אוכלוסייה מבוגרת, וכאשר באזור יש גני ילדים עם מקומות פנויים.

רחוב חנה רובינא בשכונת רמות גולדה שבחיפה הוא רחוב קטן, ללא מוצא. בבניין בן שלוש דירות ברחוב נפתח ב-2012 גן ילדים המונה 37 ילדים, רובם בגילאי שנה וחצי עד שלוש. הגן, שנפתח ללא אישורים מתאימים, פעל בשתיים מתוך שלוש הדירות הבניין ששכרה הגננת.

זקוקים לייעוץ בענייני תכנון ובנייה?

פנו ל - עורך דין תכנון ובנייה

בשנת 2013 הגיעו דיירים חדשים להתגורר בדירה השלישית בבניין. עם המעבר הם נדהמו למשמע הרעש שמסבים הילדים לאורך כל שעות היום. בנוסף, הם גילו שהגננת השתלטה על החצר המשותפת והציבה שם משחקים לילדים.

בינתיים, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לגננת שימוש חורג עד אוגוסט 2015.

על החלטה זו הוגשו שמונה עררים על ידי הדיירים החדשים ועל ידי תושבי הרחוב המתגוררים בסמוך לבניין והתלוננו תכופות על המטרדים, אך ועדת הערר המחוזית דחתה אותם. עם זאת היא אסרה על השימוש בחצר המשותפת והורתה לגננת, למען שכנות טובה, לסגור את חלונות הגן פונים לדירות המתנגדים.

הדיירים הגישו לפיכך עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה. העותרים תיארו את שלל הבעיות שגורם הגן: מצוקת חניה, עומס בגישה לבית, רעש ומטרדים שונים כמו לכלוך ואשפה.

העותרים טענו כי ועדת הערר התעלמה לחלוטין מכך שגם הם אזרחי העיר והבהירו שאין כל צורך בגן נוסף בסביבה רוויית גנים, כאשר ממילא רוב תושבי השכונה הם אנשים מבוגרים.   

בעל הדירה והגננת טענו שוועדת הערר הגיעה למסקנה סבירה, חוקית ומידתית ואין להתערב בה. לטענתם, יש ברחוב חניה בשפע וקיומו של גן הוא בעל אינטרס ציבורי חשוב, שלא ניתן לנפנף באמצעות הטענה "לא בחצרי".

גם העותרים אזרחים

השופטת ריבי למלשטריך-לטר קבעה כי התוכנית שחלה על המקום כתובה בלשון ארכאית ולא ברורה וקשה מאד להבין אם היא מתירה שימוש של גן ילדים ברחוב.

ועדת הערר, שהייתה ערה לבעייתיות, החליטה לפרש את הספק ל'"טובת האזרח", הגננת, אלא שגם העותרים הם אזרחים, ונראה שדווקא כאן יש להעדיף את טובתם, קבעה.  

השופטת הדגישה כי אישור לשימוש חורג יינתן, בין היתר, לאחר שנבדק כיצד הוא משפיע על הסביבה, לרבות השכנים. במקרה הנוכחי, לא ניתן להתעלם מהרעש שמלווה את פעילות הילדים שנמצאים בגן מהבוקר עד אחרי הצהריים, צוחקים, בוכים ומשחקים בחצר.

השופטת גם קיבלה את הטענות לעומס תחבורתי ברחוב הקטן, שהוכחו בתמונות, וכך גם הטענה שאין כל צורך בגן ילדים נוסף בשכונה – שבקרבתה ארבעה גני ילדים עם מקומות פנויים ותושביה הם בעיקר אוכלוסייה מבוגרת.

בנסיבות אלה, סיכמה השופטת, השיקול של שמירה על איכות חיים ומניעת מטרדים גובר על רצונה של הגננת להפעיל עסק.

משכך, החליטה השופטת שהחלטת הוועדה לא הייתה סבירה. היא הורתה לגננת לסיים את הפעילות במקום בסוף אוגוסט 2015 וחייבה אותה ואת בעל הדירות לשלם לעותרים הוצאות של 5,000 שקל. ועדת הערר והוועדה המקומית ישלמו סכום זהה.  

כדאי לשים לב לשינוי שחל במתן אישורי שימוש חורג כיום. משהחלו לבנות גני ילדים ציבוריים מגיל שלוש שנים, מצוקת הגנים התמתנה ולכן ועדות התכנון ובתי המשפט נותנים יותר משקל לנימוקי השכנים, והקושי לקבל היתר – שבדרך כלל ניתן ממילא לזמן מוגבל – גדול יותר.

  • שם ב"כ העותר: לא צוין
  • ב"כ המשיבים: עו"ד מצא, עו"ד גולדשמיט  

* עו"ד משה לין עוסק בתכנון ובנייה. 

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

גן לא חוקי ברחוב חנה רובינא.בושה לעיריית חיפה .

כדאי לבדוק לפני ששולחים את הילדים לגן אם הגן חוקי ....ומי הגננת !!!!!!! איפה מבקר עיריית חיפה .
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ