אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> לומד בכולל ומקבל 2,000 שקל: מי יפרנס את חמשת הילדים?

לומד בכולל ומקבל 2,000 שקל: מי יפרנס את חמשת הילדים?

מאת: עו"ד אברהם הופרט | תאריך פרסום : 29/03/2015 15:25:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

האב טען כי אינו יכול לשלם את מזונות חמשת ילדיו כי הוא לומד בכולל ומתפרנס מעט וביקש שהאם תצא לעבוד. בית המשפט התפלא על עמדתו וקבע: דינם של אברכים כדין כל אב אחר.

בתגובה לתביעת המזונות שהגישה אשתו בשם חמשת ילדיהם המשותפים, השיב האב כי הוא אברך הלומד בכולל ומשקיע את מלוא מרצו בלימודים, ולכן יש להתחשב בו ולקבוע את המזונות לילדים בהתאם להכנסתו מהכולל העומדת על 2,000 שקל בחודש בלבד.

אינך יודעת איזה סכום מזונות לדרוש?

פני ל - עורך דין דיני משפחה

מדובר בילדים קטינים כאשר הבן הבכור בן 13.5 והילדה הקטנה עוד לא בת 4, שנמצאים במשמורת האם ומתראים עם אביהם פעם בשבועיים בלבד, לבקשתו.

האם, שהגישה את התביעה לבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב, העמידה את סכום המזונות על כ- 9,395 שקלים ועתרה גם לחייב את האב במחצית מהוצאות החינוך והרפואה של הילדים. לטענתה, האב בהחלט כשיר לעבוד ולהרוויח מעבר למה שהוא מקבל עכשיו מהכולל.

האב טען שהמזונות שדרשה האם מופרכים לנוכח העובדה שחיו בצמצום ומעולם לא הוציאו סכומים כאלה על הילדים. הוא טען כי כשהתחתנה עמו היא ידעה שאורח החיים יהיה צנוע ביותר ושהוא אינו מתכוון לעבוד בשנים הקרובות.

"נאה דורש נאה מקיים"

השופט יהורם שקד לא ראה עין בעין עם האב וקבע כי דינם של אברכים כדין כל אב שמחויב לעשות ככל יכולתו כדי לפרנס את ילדיו.

השופט ציין כי לא מדובר באדם שאינו יכול לעבוד ולהשתכר לפרנסתו אלא באדם שהחליט שלא להצטרף למעגל העבודה.  כיוון שהוא לא עבד מבחירה מזה שנים, קשה לחשב כמה היה מתפרנס לו היה מממש את פוטנציאל ההכנסה שלו.

השופט שקד מצא פתרון בהשאלה בחזקה מדיני הנזיקין המאפשרת להניח שלו היה האב עובד הוא היה משתכר את השכר הממוצע במשק, כלומר 8,333 שקלים נטו.

השופט לא סיים פרק זה לפני שהגיב לטענת האב כי האם – שמגדלת כמעט לבדה את חמשת הילדים המשותפים – יכולה לצאת לעבוד בעצמה: "לא אוכל שלא להביע פליאה, ואף מעבר לכך, עת מצא לנכון האב לטעון מחד, כי הוא תלמיד כולל ללא פוטנציאל תעסוקתי ולכן יש להניח לו ולכבד את דרכו ומאידך, טען בכתב הגנתו כי האם בעלת תעודת הוראה... ו"יכולה לצאת לעבוד"... על זה נאמר 'נאה דורש, נאה מקיים', וניכר כי כל המוסיף גורע".

השופט הוסיף ובחן את הוצאותיהם של הקטינים והגיע למסקנה כי ההורים, שנעזרו בהוריהם, הוציאו כ-9,000 שקל בחודש על הילדים, כך שאמנם המשפחה לא חיה בראוותנות, אבל גם לא בצמצום כפי שניסה האב לטעון.

בסופו של דבר, החליט השופט שבמקרה הזה אין כל סיבה שלא לחייב את האב לשלם לכל הפחות את מינימום המזונות שנקבע בפסיקה.

"... עם כל הכבוד לדרכו של האב ולבחירתו, פעולותיו אלו אינן פועלות בחלל ריק ואין הן משפיעות עליו בלבד. האב הינו בראש ובראשונה אב לחמישה ילדים שפרנסתם עליו ולעת הזו, טוב יעשה... באם ישית ליבו לעובדה זו", סיכם השופט וחייב את האב לשלם לחמשת ילדיו מזונות של 6,000 שקל בחודש בתוספת מחצית הוצאות החינוך והרפואה שלהם.

  • ב"כ התובעת: עו"ד שמעון פרץ
  • ב"כ הנתבע: עו"ד הראל בן יצחק

לפסק הדין המלא בעניין פלונית נ' פלוני לחצו כאן

* עו"ד אברהם הופרט עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר  ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
5

חבר'ה לא הבנתם, הפסק אכן הזוי אבל מטרתו היא לעקל את הדירה ותו לא

אילו לא היתה דירה אזי כבוד השופט היה משלים עם המציאות שמדובר בבני זוג שתיכננו חיים בינונים ומטה. אבל כבוד השופט פשוט עוזר לגברת לעקל את הדירה ולנשל את האב מזכויותיו. הא ותו לא.
4

חבל, הפסק אולי צודק אך בוודאי לא חכם

כבוד השופט אולי צודק אך בעליל הפסק שלו לא נשמע חכם במיוחד, לכאורה. כי לפסוק פסק כזה, 6,000 שקל ועוד חצי מדמי החינוך ובריאות וכו' - רוב הסיכויים הם שהאב פשוט לא ישלם. ואין לגברת במה לסחוט אותו, כי ככל הנראה לא עסקינן באב המתלהב ומעוניין לראות את ילדיו (פעם אחת בשבועיים). הוא פשוט יצבור חובות עוד ועוד, והגברת מצידה לא תטמון ידה בצלחת אלא בעידוד השופט תשלח אותו מדי פעם למאסר (ע"י הוצל"פ) של כמה ימים עד שבועיים - ואז בוודאי שלא תהיה לו מוטיבציה לחפש עבודה ולהיות מיליונר כדי להחזיר את כל החובות שצבר ולהעשיר את הגברת שמצאה לה מטמון. הפסק של כבוד השופט לא חכם, גם בגלל שהוא לא יודע מהי "תעודת הוראה" במיגזר החרדי, וחושב שזה משהו שקשור ללימוד תורה... הוא גם לא מכיר את המושג שגברים מצווים בתלמוד תורה ולא נשים... אוי לך ארץ ישראל ששופטייך מנותקים כל כך... (ובלי קשר לנושא הנידון). אלו היה פסקו של השופט גם חכם, הוא היה פוסק סכום סביר, לפחות בתור התחלה, ועם הזמן היה מעלה עוד ועוד, ובוודאי כאשר מיודענו היה מסיים את לימודיו ועובד כדיין. כרגע אין לו הכנסה וזו פשוט בדיחה, וזה מה שיקרה כאשר הפסק הזה לא יקויים אפילו חודש אחד. באחריות. להערכתי הפסק הזה ודומיו נועד בעיקר לחינוך הדורות הבאים, קרי ללמד את האברכים שלא להביא הרבה ילדים, למען לא יבולע להם, ובכלל שיתחילו כבר ללמוד מקצוע. אבל גם זה לא חכם ולא יעבוד. יהיו עוד כמה מאות אברכים שנשותיהן יקבלו תיאבון וימרדו בדרך החרדית וירוצו לביהמ"ש שם יקבלו פסקים אסטרונומיים שלא יכובדו, האברכים ישבו מדי פעם בכלא, הנשים יהנו מהנקמנות הקטנונית, ועולם כמנהגו ימשיך וינהג.
3

תקרא את פסק הדין במקום להתלהם

האברך היקר אמר שהוא במסלול להיות דיין בבית הדין שמרוויח 30 אלף שח. בפסק הדין נרשם שיש לו חצי דירה ככה שהמצב שלו לא כזה רע. מעניין שמגיב 1 דואג כל כך לאברך ולא לחמישיה ילדים שצריכים לאכול. מי שהזוי זה מגיב 1 ולא אף אחד אחר.
2

תקרא את פסק הדין במקום להתלהם

האברך היקר אמר שהוא במסלול להיות דיין בבית הדין שמרוויח 30 אלף שח. בפסק הדין נרשם שיש לו חצי דירה ככה שהמצב שלו לא כזה רע. מעניין שמגיב 1 דואג כל כך לאברך ולא לחמישיה ילדים שצריכים לאכול. מי שהזוי זה מגיב 1 ולא אף אחד אחר.
1

שופט מנותק

נו? מה רוצה השופט שימחאו לו כפיים? הרי האדם הזה תמיד למד בישיבה וזו היתה הכנסתו גם מתוך בחירה של אשתו לחיות עם אדם כזה.. ואם השופט קבע? נו? אז הוא באמת חושב שהאברך הזה ישתכר בשכר הממוצע גם אם אין לו שום הכשרה? תראו כמה השופטים מנותקים מהמציאות. הרי ברור שהמזונות יפלו על הביטוח לאומי כמו הרבה אנשים אחרים. ואם לא ימצא עבודה שתכניס לו סכום שלפחות 10,000 ש"ח בחודש, מה יעשה השופט עם פסק הדין? לשירותים! ואם השופט חכם באמת, שישיג לאדם כז\ה עבודה בשכר כזה, נראה אותו גיבור בפועל ולא בתיאוריה. ואם יקבלו אותו, ואם ישלו כישוארים כאלה שישתכר בשכר כזה.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ