אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> כ-213,000 שקל פיצויים לטבח שהחליק על רצפה שהוא עצמו לכלך

כ-213,000 שקל פיצויים לטבח שהחליק על רצפה שהוא עצמו לכלך

מאת: עו"ד חפציבה סבג-שריקי | תאריך פרסום : 23/08/2016 15:42:00 | גרסת הדפסה

צילום: Wavebreak Media Ltd www.123rf.com

בימ"ש השלום בטבריה קיבל לאחרונה שהגיש טבח נגד מסעדה בה עבד בהרצליה פיתוח. השופטת קיבלה את טענתו המרכזית כי ביום הפגיעה לא היו עובדי ניקיון והרצפה נותרה מלוכלכת וחלקלקה.

התאונה התרחשה בחצות הליל, בשנת 2011, כאשר הטבח החל לבצע סגירה במסעדת "רוקה" שפעלה אז בהרצליה פיתוח. הוא התחיל בסידור הציוד, פינה מקררים וניקה את משטח העבודה שלו. תוך כדי ניגוב שולחן, לפתע הוא החליק בעוצמה על רצפת המטבח ונפצע בברך ימין. מה שגרם לנפילה היה ירקות, רטבים ושמן, שהצטברו על הרצפה לאורך היום, מטבע הדברים, והפכו אותה חלקה.

לייעוץ בתאונות עבודה:

עורך דין תאונות עבודה

אלא שבניגוד ליתר הימים, באותו היום – שגם היה היום האחרון לפעילותה של המסעדה – לא עבדו עובדי ניקיון.

המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונת עבודה ולתובע נקבעה לנכות אורתופדית בשיעור של 15%.

כיוון שטען לנזקים רבים, הגיש הטבח בבימ"ש השלום בטבריה תביעה לפיצויים נגד מפעילת המסעדה "וילה מאריס" וחברת הביטוח שלה, הפניקס. 

במשפט העידו רק שני אנשים – התובע וחברו לעבודה. שניהם אישרו שבתחילת יום העבודה הרצפה הייתה נקייה, והלכלוך הצטבר בעקבות העבודה במטבח. הם סיפרו כי עובדי הניקיון, בדרך כלל מנקים את הרצפה אחר הצהריים, לא הגיעו לעבודה, והרצפה נותרה מלוכלכת עד לסיום העבודה.

הנתבעת ניסתה לקעקע את גרסת התובע. היא טענה, בין השאר, כי בהודעת התובע לביטוח לאומי, הוא רשם שהחליק על "ירק ומזון", ואילו בכתב התביעה טען שהחליק על "ירק ומזון, רטבים ושמנים".

לטענתה, יש לזקוף לחובתו של התובע את השוני ביחס לגורם הנפילה, בין רטבים ושמנים שיכולים ליצור רצפה חלקה לבין ירק ומזון שאינם יכולים לגרום לכך.

שמן הוא גם "מזון"

"הנתבעת, לא הביאה עדים מטעמה שיעידו על תנאי התחזוקה והניקיון במטבח, ויש לזקוף זאת לחובתה", ציינה השופטת ברכה לכמן, שהאמינה לתובע ולחברו וקיבלה את גרסתם במלואה.

בהקשר זה השופטת דחתה את טענות הנתבעת והבהירה כי גם אם בתחילה הצהיר התובע על ירק ומזון, ולאחר מכן הוסיף את המילים "רטבים ושמנים", הדבר אינו מחליש את גרסתו, שהרי המילה "מזון" כוללת גם שמן ורטבים.

מבחינה משפטית, השופטת קבעה כי הנתבעת התרשלה כמעסיקה, בכך שלא סיפקה לטבח סביבת עבודה בטוחה, כיוון שללא עובדי ניקיון נוצר במקום מפגע.

עם זאת, השופטת החליטה להטיל על התובע "אשם תורם" בשיעור של 20%, מאחר שגם אם תפקידו אינו לנקות, היה עליו להיזהר בזמן שעבד במטבח, כשהוא יודע שהרצפה מתלכלכת עקב עבודתו.

בסופו של דבר, השופטת חישבה שנזקי התובע מגיעים לסכום של כ-386,000 שקלים, בין היתר עבור הפסדי שכר ופנסיה, הוצאות רפואיות וכאב וסבל. מסכום זה תנוכה "אשמת" התובע (20%) וכן תגמולים שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי בסך כ-95,000 שקלים. לפיכך הפיצוי הסופי הועמד על סך כ-213,000 שקל.  

בנוסף, הנתבעת חויבה בשכ"ט עו"ד בשיעור 15% מהסכום וכן 5,000 שקל בגין הוצאות משפט.

בתוך כך השופטת דחתה את טענת התובע להעלאת נכותו התפקודית בשל נזק נפשי, כיוון שנטענה בסתמיות ואינה קשורה לתאונה.

* עורכת דין חפציבה סבג-שריקי עוסקת בדיני נזיקין 

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ