אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> כשההורים מתחלקים באופן שווה בגידול הילדים, האב ישלם מזונות מופחתים

כשההורים מתחלקים באופן שווה בגידול הילדים, האב ישלם מזונות מופחתים

מאת: עו"ד תירצה ברזילי | תאריך פרסום : 12/08/2015 16:31:00 | גרסת הדפסה

צילום: ThermService, www.morguefile.com

בית המשפט למשפחה ניתח את הדין העברי ביחס לחלוקת מזונות ילדים כשהגרושים חולקים באופן שווה את גידול הקטינים. נקבע שהאב ישלם חצי מההוצאות וזאת רק על הזמן בו הילדים שוהים אצל האם.

הורים לשני ילדים בני 11 ו-8 התגרשו ב-2013. האם היא עורכת דין המרוויחה משכורת המתקרבת ל-20 אלף שקל בחודש, ומתגוררת בבית עליו היא משלמת משכנתא של 5,255 שקל בחודש.

האב הוא רופא המרוויח משכורת חודשית של כ-25 אלף שקל ומשלם משכנתא על ביתו בסך של 3,000 שקל. לאב גם נולדה תינוקת מזוגיות חדשה.

לייעוץ בענייני משפחה:

פנו ל - עורך דין דיני משפחה

לאחר שבני הזוג נפרדו, הגישה האם תביעה למזונות הילדים בבית המשפט לענייני משפחה באר שבע. סוגיית המשמורת מתנהלת בבית הדין הרבני, ובינתיים, עד שתתקבל החלטה סופית, ההורים מתחלקים באופן שווה בגידול הילדים.

לטענת האם, ילדיה הורגלו לרמת חיים גבוהה ומאחר שהאב משתכר יותר ממנה, יש לחייב אותו במזונות של 7,000 שקל בחודש לכל הפחות.

האב טען שהוא והאם מתחלקים בגידול הילדים, וגם האם משתכרת יפה. לכן, הוא כלל לא צריך לשלם מזונות. לדעתו כל צד צריך לדאוג לצרכי הילדים כשהם אצלו.

הפליה לרעת האב

לדעת השופט אלון גביזון הדין העברי מפלה בין ההורים: בעוד שהוא אינו מאפשר לחייב אם במזונות קטין כשהוא שוהה אצל האב, האב אינו פטור ממזונות הקטין כשהוא שוהה אצל האם.

חוק הלכתי זה אינו מתאים לרוח התקופה בה אנו חיים אך עם זאת, וכל עוד המחוקק לא אמר את דברו, לא ניתן לפסוק בניגוד להלכה והפתרון האפשרי היחיד לצמצום חוסר השוויון היא באמצעות פרשנות יצירתית לדין העברי.

משכך קבע השופט שהאב יחויב במזונות הקטינים רק על הזמן בו הילדים שוהים אצל אימם. למזונות אלו יתווספו מחצית מהוצאות המדור (שכר דירה) ואחזקת המדור (ארנונה) בדירת האם, גם הם רק על הזמן בו הילדים שוהים אצלה. בעניין זה השופט קיבל את טענת האב שיש להפחית את סכום ההשתתפות שלו בהחזר המשכנתא של האם, מכיוון שהיא לקחה משכנתא לתקופה קצרה וכך הגדילה את ההחזר החודשי.

לגבי טענת האם שהילדים מורגלים לרמת חיים גבוהה, הבהיר השופט גביזון שצרכיו של ילד אינם הצרכים אליהם מורגל אלא צרכים בסיסיים של כל ילד ללא קשר למצב הכלכלי של הוריו.

הוא גם קבע שבהתחשב בצרכי התינוקת החדשה שנולדה לאב והוצאות הנסיעה שהוא משלם על הסעת ילדיהם, יוצא שההכנסות של ההורים הן די זהות, ולכן על כל הוצאה שנדרשת מעבר לצרכים ההכרחיים של הילדים, ישלם כל הורה בעצמו כשהקטין שוהה אצלו.

לבסוף השופט פסק שהאב ישלם לשני ילדיו מזונות בסך כולל של 2,650 שקל. 

בסוף כל זאת, ציין השופט כי אינו פוסק הוצאות בתקווה שיסייע להפחית את רמת היריבות בין ההורים לטובת הילדים.

* עו"ד תירצה ברזילי עוסקת בדיני משפחה     

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ