אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> ירדה מהאוטובוס ואיבדה את כף הרגל, הנהג ירצה 4 חודשי עבודות שירות

ירדה מהאוטובוס ואיבדה את כף הרגל, הנהג ירצה 4 חודשי עבודות שירות

מאת: עו"ד שי גלעד | תאריך פרסום : 29/07/2015 13:37:00 | גרסת הדפסה

צילום: SueMolyneaux, www.morguefile.com

בית המשפט הסביר שעונש מאסר בפועל לא יועיל לחברה בנסיבות העניין. עם זאת, הוא שם דגש על חובתם של נהגי האוטובוס לדאוג לנוסעים ולעוברי הדרך בכלל.

באחר מערבי פברואר 2014 נהג אוטובוס עצר ברחוב אבן גבירול בתל אביב בתחנה מול "גן העיר" שם ירדה הנוסעת, כבת 67, מדלתו האחורית של האוטובוס. הנהג, שלא שם לב שהנוסעת עדיין יורדת, התחיל לנסוע קדימה כשהדלת האחורית פתוחה. הנוסעת מעדה מהאוטובוס ונפלה, והאוטובוס מחץ את רגלה הימנית. אנשים שהיו במקום צעקו לנהג לעצור את האוטובוס, והנהג נסע לאחור ועלה בשנית על רגלה של הנוסעת. הפעם זה הסתיים בקטיעה מוחלטת של כף הרגל.

הואשמתם בעבירות תעבורה?

פנו ל- עורך דין תעבורה

בנוסף, נפגעה הנוסעת בשוק רגל ימין ועברה ניתוח קטיעה וסגירת הגדם ונאלצה לעבור הליך שיקומי ממושך.

נהג האוטובוס הורשע בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב בגרימת תאונת הדרכים, חוסר דאגה לביטחון הנוסעים נהיגה בקלות ראש וגרם חבלה של ממש. 

המדינה טענה שיש להטיל על הנהג 7 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון ל-5 שנים ופסילה על תנאי. לטענתה, תוצאות התאונה הן חמורות וגרמו לנוסעת חבלות קשות ביותר. הנוסעת הגיעה להעיד על נסיבות התאונה, פציעתה הקשה והכואבת, הטיפולים, הניתוחים והשיקום שעברה מאז.

לטענת המדינה תפקיד הנהג היה לנהוג ברכב ציבורי ולדאוג לנוסעיו. הוא כשל בתפקידו כשלא וידא שהנוסעת ירדה בבטחה מהאוטובוס והתרשל. 

עוד טענה המדינה שהעונש בתאונות בהן נגרמה חבלה של ממש צריך להיות שווה לעונש בתאונות שתוצאתן גרם מוות ברשלנות, כלומר מינימום 6 חודשי מאסר בפועל.

הנהג ביקש להתחשב בעברו התעבורתי התקין כמי שעובד כנהג אוטובוס מעל ל-40 שנה. עוד ביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות ובהודאתו המיידית באחריות לתאונה. בניגוד לטענות המדינה, טען הסניגור שלו כי בתאונות שתוצאתן היא חבלה של ממש בנסיבות מיוחדות הענישה עומדת על פסילת רישיון לתקופה של 6-11 חודשים ללא מאסר בפועל. הנהג הסביר שהוא בן 67, בעל משפחה המתפרנס מנהיגה. הוא ציין שהוא נכה צה"ל ונפצע פעמיים במלחמות ישראל, ובמשך שנים רבות ביצע שירות מילואים בגולני.

ניסה לעזור לנוסעת

השופט אהרן האוזרמן ציין שנהג אוטובוס נדרש להיות זהיר יותר מנהגים אחרים בכביש, גם כלפי נוסעיו וגם כלפי עוברי הדרך שאינם נוסעים באוטובוס. השופט קבע שהעבירות בהן הורשע הנהג הן חמורות ומסוכנות והוא הפר את חובתו המוגברת לדאוג לביטחון נוסעיו.

עם זאת השופט לקח בחשבון את טענת הנהג שהדריסה השנייה הייתה רק משום שאנשים מחוץ לאוטובוס צעקו לו לנסוע לאחור כדי להוציא את הנפגעת מתחת לגלגלים האחוריים, ובכך ניסה לעזור לנוסעת ולא להרע את מצבה.

השופט גם לקח בחשבון את העובדה שלנהג ניסיון של 40 שנה כנהג אוטובוס ואין לו עבירות קודמות, ולכן שליחתו למאסר בפועל לא תועיל לחברה, אם כי אין מנוס מעצם הטלת עונש המאסר.

לפיכך גזר השופט האוזרמן על נהג האוטובוס ארבעה חודשי מאסר במסגרת עבודות שירות. בנוסף, רישיון הנהיגה באוטובוס שלו נשלל לתקופה של שנה וחצי ורישיונו הרגיל נפסל לתקופה של תשעה חודשים. כמו כן גזר עליו השופט שישה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי כספי של 5,000 שקל לנוסעת.

ניתן לראות שהעונשים שהוטלו אמנם קלים מאלו שביקשה התביעה אך הם עדיין מראים מגמת החמרה בהטלת עונשי מאסר גם על נהגים שרשלנותם הביאה לפגיעה חמורה באחרים, שלאו דווקא הסתיימה בתוצאה קטלנית.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד פקד ניר גטניו
  • ב"כ הנאשם: עו"ד יצחק נאורי

* עו"ד שי גלעד עוסק בדיני תעבורה 

**הכותב לא ייצג בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה
"תמיד אעשה את המקסימום בשביל הלקוח"
עו"ד אבי הורביץ | אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ