אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ייצוגית על דבק רעיל בעטיפות: שטראוס תמכור "טעמי" ו"פסק זמן" בהנחה

ייצוגית על דבק רעיל בעטיפות: שטראוס תמכור "טעמי" ו"פסק זמן" בהנחה

מאת: עו"ד שלומי ברדוגו | תאריך פרסום : 19/07/2015 17:53:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub.com

השופטת מיכל נד"ב אישרה הסדר פשרה, בו סוכם שהחברה תקטין את כמות הדבק על האריזות ותצא במבצעים ותרומות בסך 900,000 שקל. 

בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה ב-2011 בביהמ"ש המחוזי בלוד, המבקש טען שעל עטיפות "פסק זמן" ו-"טעמי" ישנן שאריות של דבקים שעלולים להיות רעילים. הוא דרש פיצוי לכל אחד מהצרכנים שרכשו את הממתקים בשבע השנים האחרונות על נזקים לא ממוניים כמו עוגמת נפש וחוסר נוחות.

מעוניינים להגיש תובענה ייצוגית?

עו"ד תביעות ייצוגיות

בנוסף, המבקש דרש שהחברה תוודא כי החטיפים לא יכילו את הדבקים או שתחדל לשווקם.

שטראוס צירפה שתי חוות דעת מומחים וטענה שהחטיפים אינם מכילים דבק, ובכל מקרה היא השתמשה בחומרים מותרים לאריזת מזון בהתאם לתקן הישראלי הרשמי.

לאחר משא ומתן ודיוני הוכחות בביהמ"ש, ביוני 2014 הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שלפיו שטראוס תבצע שינויים במפרטי ההדבקה, באופן שיקטין מהותית את האפשרות לקיומם של שאריות חומרי האריזה על המוצרים.

בנוסף, שטראוס תמכור ללקוחותיה חטיפי שוקולד במחיר הנמוך ב-15% לפחות ממחיר המחירון, עד להנחה בשווי 800,000 שקל, וכן תתרום מוצרים בשווי 100,000 שקל לעמותת "לתת" או לעמותת "לקט ישראלי".

בתגובה לעמדת היועמ"ש לממשלה, הצדדים תיקנו את ההסדר במספר עניינים. ראשית, הם ציינו שההסדר ואישורו לא ימנעו תביעות עתידיות על נזקי גוף, ככל שאלה יתגלו בעתיד.

שנית, על מנת לוודא שהצרכנים ייהנו מההטבה (ולא הקמעונאים המוכרים אותם בחנויות), שטראוס תבקש מהקמעונאים להציג בפניה דוחות מכירה המוכיחים שהם העניקו בפועל את ההנחה לציבור הצרכנים, עד מלוא סכום ההטבה.

ההנחה תגיע לצרכנים

השופטת מיכל נד"ב אישרה את ההסדר. השופטת ציינה שההסדר יקטין משמעותית את האפשרות לדבקים על גבי המוצרים.

ההסדר כולל פיצוי הטבה לציבור בהיקף של 900,000 שקל – מבצעים והנחות בהיקף של 800,000 שקל, ותרומת מוצרים לעמותות (100,000 שקל). לאחר התיקון האחרון, וגם אם קשה לקבוע במדויק מיהם חברי הקבוצה, ההנחות אכן יגיעו לצרכנים, קבעה השופטת.

השופטת הוסיפה כי סיכויי התביעה בעייתיים כיוון שהנזק אינו כספי, וייתכן שבסיומו של ההליך לא הייתה הקבוצה מקבלת פיצוי כלשהו.

לכן, לטעמה, גם בהתחשב בעילת התביעה ובסיכויה, ההסדר סביר והוגן. השופטת הסבירה כי מאותה סיבה אין טעם להכריע בשאלה מהי העלות של הסדר ההנחות לשטראוס. לנוכח תיקון ההסדר, כך שיהיה מנגנון שמבטיח כי ההנחה תגיע לצרכנים, די בכך שהציבור ייהנה מההנחות לעומת מחיר המוצרים "הרגיל".

השופטת הזכירה גם שהצדדים אימצו את עמדת ב"כ היועמ"ש והחריגו ממנו ענייני נזקי גוף כך שבמידה שיתגלו כאלה בעתיד, יוכלו הצרכנים לתבוע את החברה.

בסיכומו של דבר, השופטת אישרה את ההסדר כאמור, בכפוף להגשת תצהירים שונים שיוכיחו את ביצועו, והורתה על פרסומו בשני עיתונים יומיים. 

בהתאם להסדר, שטראוס תשלם למבקש גמול בסך 65,000 שקל ושכ"ט בסך 135,000 שקל. 40% מהסכומים ישולמו עם אישור הסדר הפשרה ו-60% לאחר השלמתו.

  • ב"כ המבקש: עו"ד יוקי שמש
  • ב"כ המשיבים: עו"ד עו"ד עופר כהן- צדק

* עו"ד שלומי ברדוגו ממשרד וילי יצחקי ושות' עוסק בתובענות ייצוגיות.      

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ