אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> חשמלאי נפל מגג אצטדיון, המעסיק יפצה

חשמלאי נפל מגג אצטדיון, המעסיק יפצה

מאת: עו"ד גאולה רובין | תאריך פרסום : 15/06/2015 16:06:00 | גרסת הדפסה

צילום: missymax, www.morguefile.com

בית משפט השלום בנצרת קבע שהתאונה היתה נמנעת אילולא המעסיק התרשל. המעסיק חויב לפצות את העובד ב- 177 אלף שקל.

החשמלאי היה אמון על עבודות החשמל, שבוצעו באפריל 2008, באצטדיון הספורט החדש בנתניה. ביום התאונה, עבד החשמלאי לבדו. בעת שירד מסולם,  הסולם איבד את אחיזתו בגג והחשמלאי צנח  יחד איתו ארצה מגובה של בין שישה לשמונה מטר. פועלים שעברו במקום מצאו אותו מחוסר הכרה. הוא פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה ובסופו של דבר אושפז למשך חמישה ימים בביה"ח רמב"ם שבחיפה עם שברים בעצמות הפנים והשיניים.

זקוקים לעצה בענייני תאונות עבודה:

פנו ל - עו"ד תאונות עבודה

כעבור שנה וחצי הגיש החשמלאי תביעה לבית משפט השלום בנצרת בה טען כי אינו יודע מהן הנסיבות שהובילו לנפילתו, ולכן הסיק שמעסיקו התרשל ולא שמר על הבטיחות בעבודה.

המעסיק כפר בטענות החשמלאי ושלל כל אחריות מצדו לתאונה. הוא טען שהחשמלאי משקר – הוא יודע מה היו הנסיבות לתאונה והוא עצמו התרשל באשר לא נזהר והפר את הוראות הבטיחות. משכך, לטענת המעסיק, החשמלאי יכול לבוא בתלונות רק לעצמו.

לא מתוחכם

השופטת רננה גלפז מוקדי קיבלה את גרסת החשמלאי. היא התרשמה כי הוא אדם פשוט ולא מתוחכם, שהשפה העברית אינה שגורה בפיו, ולכן התקשה להסביר את גרסתו או להשיב לשאלות שנשאל, במיוחד כשהיו מורכבות. השופטת לא התרשמה שמדובר באדם שמנסה להעצים את נזקו או את ממדי האירוע, וגם אם לקה בחסר או באי דיוקים בעדותו, הדבר לא הוריד ממהימנותו.

השופטת הגיעה למסקנה שהמעסיק הפר את חובת הזהירות שהוטלה עליו ולא נקט אמצעי זהירות סבירים למנוע את הסכנה מעובדיו. כתוצאה מכך, נפל התובע מהסולם עליו עבד באופן לא בטיחותי ונגרם לו נזק. אילו המעסיק לא היה מתרשל, ומגדר או מתקין אמצעים לבטיחות החשמלאי כפי שקובע החוק, התאונה לא היתה נגרמת באופן בו הוטח החשמלאי לקרקע מגובה רב.

השופטת לא קיבלה את טענת המעסיק כי החשמלאי התרשל ותרם לתאונה, ולהפך – התרשמה כי הוא בעל מוסר עבודה גבוה שפעל לבדו בשקדנות ויסודיות לביצוע עבודתו. 

לאחר מכן, ניגשה השופטת לאמוד את נזקי החשמלאי ובהתאם פסקה לו פיצויים של 177 אלף שקל בגין ראשי הנזק כאב וסבל, הפסדי השתכרות הוצאות רפואיות ועזרת הזולת.  לסכום זה, קבעה השופטת, יש להוסיף שכר טרחת עורך דין בשיעור 15% בתוספת מע"מ והוצאות משפט בסך 7,000 שקל.

  • ב"כ התובעים: עו"ד באדר אבראהים
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד האוזנר 

* עו"ד גאולה רובין ממשרד עורכי דין רובין את רובין עוסקת בתאונות דרכים.     

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ