אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> חריג: המחוזי התערב בממצאים עובדתיים – וזיכה קצין שהואשם בהכאת עציר

חריג: המחוזי התערב בממצאים עובדתיים – וזיכה קצין שהואשם בהכאת עציר

מאת: עו"ד נטלי אלגרבלי | תאריך פרסום : 09/10/2016 16:52:00 | גרסת הדפסה

עו"ד נטלי אלגרבלי . צילום אילוסטרציה: Katarzyna Białasiewicz, www.123rf.com

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע את קצין המשטרה בגרימת חבלה לחשוד במהלך שימוע. בית המשפט המחוזי בעיר קיבל באחרונה את ערעורו לאחר שקבע כי בעדות המתלונן נפלו סתירות מהותיות וכי לא ניתן משקל ראוי לאפשרות כי הוא זה שגרם את החבלות לעצמו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם – קצין בילוש משטרתי מתחנת באר שבע –  במהלך שימוע שערך לחשוד בהחזקת סמים במרץ 2011 הוא הכה אותו באגרופים בבטן ובראש במטרה להפציר בו להודות בעבירה.

לייעוץ בתחום:

עורך דין פלילי

בית משפט השלום הרשיע את הקצין בעבירת תקיפה והטיל עליו עבודות שירות ופיצוי של 5,000 שקל למתלונן.

הקצין ערער על ההרשעה בבית משפט המחוזי בבאר שבע. לדבריו, בגרסת המתלונן עלו סתירות ותמיהות רבות אשר לא ניתן להם משקל מספק. הקצין סיפר כי במהלך השימוע החשוד השתולל וקילל ואף הטיח את ראשו בקיר, ולא מן הנמנע כי זה מקור החבלות. לדברי הקצין, תלונות החשוד נגדו הן עלילת שווא.

המדינה ביקשה להותיר את פסק הדין על כנו וטענה כי לא מדובר במקרה חריג המאפשר התערבות בממצאים העובדתיים שקבע בית משפט השלום.

היא הוסיפה כי בית המשפט התרשם באופן ישיר מעדות המתלונן, התייחס לכל הסתירות שעלו בה ודחה אותן בהכרעה מנומקת. בנוסף, עדות המתלונן קיבלה חיזוק מעדות עורך דינו ומאופי החבלות, שלא היו יכולות להיגרם אלא מתקיפה. 

תלונה שקרית

השופטת גילה שלו מבית המשפט המחוזי בבאר שבע ציינה כי אמנם בדרך כלל ערכאת הערעור לא תתערב בממצעים עובדתיים של הערכאה הדיונית אך הפסיקה קבעה לכך מספר חריגים.

לדבריה, מקרה זה מצדיק את ההתערבות שכן לא ניתן משקל ראוי לסתירות בעדותו של המתלונן ובית המשפט גם התעלם מהסברים אפשריים אחרים לחבלות.

היא הוסיפה כי למשל, מיד לאחר האירוע המתלונן טען כי הותקף על ידי שני שוטרים אך בגרסה מאוחרת יותר טען כי רק הנאשם תקף אותו.

עוד עלה מעדות המתלונן כי הוא מכיר את הקצין מחקירות קודמות והוא היה "נטפל אליו" ואומר לו להפסיק לעשות "בלגן בשכונה", כך שייתכן מאוד שהוא ניסה להעליל עליו עלילת שווא. 

בנוסף עלה מהעדויות כי על המתלונן הופעל כוח בעת מעצרו ושהוא נפל ברכב המשטרתי ואלו אפשרויות שלא קיבלו משקל ראוי ויכלו לספק הסבר לחבלות.

עוד לדבריה, בית המשפט דחה את האפשרות כי המתלונן הטיח את ראשו בקירות במהלך השימוע מבלי להיעזר בעדות מומחה, כאשר אופי פציעת המתלונן (חבלות באזור הרכה והלחי) אינו שולל אפשרות זו.

השופטת הוסיפה כי טענת המתלונן שהמערער היכה אותו כדי שיודה בעבירה "הזויה ובלתי הגיונית" שכן לנאשם, קצין תורן באותו מועד, לא היה שום אינטרס לכפות הודאה על המתלונן.

השופטת סיכמה כי "לאור תפקידו הרגיש של המערער כקצין מודיעין, והקלות היתרה בה עבריין הבא עמו במגע יכול לפגוע בו ובעבודתו בדרך של הגשת תלונה שקרית, ראוי כי בית המשפט יזהיר עצמו שבעתיים בטרם הרשעה".

לנוכח האמור השופטת קיבלה את הערעור וזיכתה את הקצין. השופטים רויטל יפה-כ"ץ ויואל עדן הצטרפו לפסק הדין.

  • ב"כ המערער: עו"ד אבי חימי, עו"ד משה וייס, עו"ד אלון דוידוב
  • ב"כ המשיבה: לא צויין בפסק דין

* עורכת דין נטלי אלגרבלי עוסקת במשפט פלילי

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
אשם או זכאי: יש גם אפשרויות אחרות
צילום: נועה ברות לוצקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ