אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> חיכתה שנתיים עד שמימשה שיק ביטחון – ונדחתה

חיכתה שנתיים עד שמימשה שיק ביטחון – ונדחתה

מאת: עו"ד ענבל מרזוק | תאריך פרסום : 06/10/2016 14:17:00 | גרסת הדפסה

צילום: kchung, www.123rf.com

ביוני 2010 האישה הגישה לביצוע בהוצאה לפועל שיק ביטחון על סך 100,000 שקל. בעל השיק התנגד והתביעה עברה לבית משפט השלום ברמלה. השופט זכריה ימיני דחה את התביעה לאחר שקבע כי פרק הזמן הסביר למימוש השיק חלף מזמן.

במשך כמה שנים התנהל קשר זוגי ועסקי בין התובעת לבין אביו של הנתבע. בין היתר, התובעת סייעה לו בהפעלה וניהול של אטליז ברמת גן.

לייעוץ בתחום: 

עורך דין הוצאה לפועל

מסיבה לא ברורה, האב ניהל את עסקיו באמצעות חשבון הבנק של בנו. לצורך כך, הבן היה חותם מראש על פנקסי שיקים לשימושו של אביו.

ב-2008 התערערו היחסים בין האישה לבין האב. הם נפרדו וחתמו על הסכם בו הוסדרו כל החובות ביניהם. האב מסר לתובעת שיק ביטחון ריק מחשבונו של הבן להבטחת ביצוע ההסכם.

שנתיים מאוחר יותר האישה מילאה בשיק סכום של 100,000 שקל והגישה אותו לביצוע בהוצאה לפועל ברמלה.

הבן התנגד, ניתנה לו רשות להתגונן והתיק הועבר לבית משפט השלום בעיר. בבית המשפט התובעת טענה כי עסקו של האב צבר חובות רבים שרבצו על חשבונה. לדבריה, לאחר חתימת ההסכם היא העבירה לחשבון הנתבע עשרות אלפי שקלים אך האב מצדו לא שילם את חובו והיא הסתבכה כלכלית ונאלצה ללוות כסף מבני משפחתה. בנסיבות אלה, נאלצה למלא את השיק ולהגישו לביצוע.

הנתבע טען כי התובעת גנבה את השיק מאביו ללא ידיעתו. הוא הסביר כי נמנע מהגשת תלונה במשטרה על רקע מערכת היחסים שהייתה ביניהם בעבר.

לדבריו, האב ניסה להשיב את השיק אך התובעת טענה באופן שרירותי וללא כל סיבה מוצדקת שהוא חייב לה את סכום השיק. הוא הוסיף כי התובעת הודתה כי כל מטרתה להתעמר בו על לא עוול בכפו.

עוד טען הבן כי הוא נתן לאביו רשות להשתמש בפנקסי השיקים רק לצרכיו העסקיים ואילו התובעת כללה בסכום השיק גם חובות אישיים שנבעו מהקשר הזוגי ביניהם.  כמו כן, השיק הוגש לביצוע בחלוף שנתיים מההסכם ומדובר בזמן לא סביר.

לקחה סיכון

השופט זכריה ימיני מבית משפט השלום ברמלה דחה את טענת הנתבע כי השיק נגנב וקבע כי אכן מדובר בשיק ביטחון שנמסר לתובעת.

עם זאת, השופט הבהיר כי לפי פקודת השטרות מימוש שיק ביטחון צריך להיעשות בתוך פרק זמן סביר ואילו במקרה זה הדבר נעשה באיחור משמעותי.

עוד קבע השופט כי התובעת הייתה מודעת למצבו הכלכלי של האב ולעובדה שהוא עושה שימוש בחשבון בנו. יחד עם זאת היא לא פנתה לנתבע ויידעה אותו אודות שיק הביטחון ולכן לקחה סיכון שהשיק נמסר לה ללא הרשאה.

בנוסף, קבע השופט, הנתבע נתן לאביו הרשאה להשתמש בשיקים רק לצרכיו העסקיים וחלק מהתחייבויות האב נוגעות ליחסיו הפרטיים עם התובעת. כמו כן, התובעת הוסיפה לסכום השיק התחייבויות שונות שלא נזכרו בהסכם וגם מסיבה זו הוא מולא תוך חריגה מההרשאה שניתנה לה, סיכם השופט.

בנסיבות אלה התביעה נדחתה והתובעת חויבה לשלם לנתבע שכ"ט עו"ד בסך 10,000 שקל בתוספת הוצאות.

  • שמות ב"כ הצדדים לא פורסמו בפסק הדין 

עורכת דין ענבל מרזוק עוסקת בערבויות ושטרות

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il  

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל
על רקע המלחמה: נכה צה"ל ייצא מחובות באמצעות הלוואה ממשרד הביטחון
עו"ד ניר ויינרמן | אילוסטרציה חיצונית: Nik Shuliahin 💛💙 on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ