אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> זייף זהות וקיבל במרמה מאות אלפי שקלים: לא ישב בכלא

זייף זהות וקיבל במרמה מאות אלפי שקלים: לא ישב בכלא

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 12/03/2015 11:31:00 | גרסת הדפסה

הנאשם פתח עוסק מורשה וחשבון בנק באמצעות ת"ז מזויפת, והעלים מנופים בשווי 450,000 שקל. במקרה אחר, הוא השיג במרמה כ-200,000 שקל נוספים. למרות זאת, הוטל עליו עונש קל של עבודות שירות.

הנאשם, שזייף תעודת זהות באמצעות הדבקת תמונתו על גבי תעודה גנובה, פתח באמצעותה תיק עוסק מורשה במשרדי מע"מ וחשבון בבנק לאומי - על שם בעל התעודה.

במרץ 2013, לאחר שהבנק הפיק עבורו כרטיס אשראי ופנקס צ'קים, הוא פנה לחברה המתעסקת בציוד כבד וביקש לשכור במות הרמה למשך חודש. לשם כך, הוא הציג לבעל החברה את תיק העוסק מורשה ותעודת הזהות המזוייפים, ושילם 24,570 שקל בצ'ק – מהחשבון המזוייף כמובן.

לייעוץ בפלילים:

כנס ל-פורום פלילי

ביום שלמחרת, שני גררים הובילו עבורו את הכלים הכבדים למגרש בכפר סמוך ליישוב בית אריה.

כשהצ'ק חזר, זה כבר היה מאוחר מדי ובעל החברה לא הצליח לאתר את האיש ואת הציוד, בשווי של 450,000 שקל.

כחודשיים לפני כן, הנאשם קושר באמצעות בן דודו למכר שהתעניין בקניית טלפונים ניידים והציע למכור לו כ-80 מכשירי "אייפון" ו"גלקסי". הוא שכנע את האיש כי לאחר שישלם – יגיע אליו סוכן שימסור לו את הסחורה. האיש שילם 51,500 דולר במזומן, אך הסוכן לקח את הכסף ונעלם. 

הנאשם נתפס לבסוף, והוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

לקח אחריות

למרות ריבוי העבירות החמורות, המדינה הגיעה לבסוף להסדר טיעון עם הנאשם, שיוצג על ידי עו"ד אושרי בן ישי. בהתאם להסדר שנערך עם פרקליטות מחוז ירושלים, נמחקו האישומים הנוגעים לטלפונים הסלולאריים, והמדינה ביקשה לגזור עליו 6 חודשי עבודות שירות בלבד ופיצוי של 24,000 שקל לבעל חברת המנופים. סניגורו ציין, כי אין לחובת הנאשם הרשעות קודמות וכי הוא סטודנט למשפטים והרשעה עלולה לפגוע בעתידו.

השופטת חנה מרים לומפ מבית משפט השלום בירושלים החליטה לכבד את הסדר הטיעון. היא ציינה שהנאשם, בן 25 בלבד וללא עבר פלילי, לקח אחריות על מעשיו.

בהתאם להסדר, השופטת הטילה על הנאשם 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצוי של 24,000 שקל לבעל החברה.

 

 

* המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

השופטים בארץ מעודדים פשיעה

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
נתפסת עם ג'וינט? מדריך עשה ואל תעשה
עו"ד אושרי בן ישי. צילום: פוטו עדן (תמונת אילוסטרציה: Peter Ksinan www.123rf.com)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ