אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> זוכה מתקיפת שוטר, ביהמ"ש: ה"חכמולוג" נעצר על לא עוול בכפו

זוכה מתקיפת שוטר, ביהמ"ש: ה"חכמולוג" נעצר על לא עוול בכפו

מאת: עו"ד ליבת אביטל אזולאי | תאריך פרסום : 20/03/2016 15:39:00 | גרסת הדפסה

צילום: CC By 2.0, ComeIlMare, Flickr

הנאשם נעצר בחשד לפריצה אך בעקבות התנהלותו בחקירה הואשם לבסוף  בעבירות אחרות לגמרי, של העלבת ותקיפת שוטר (הפורצים האמיתיים, אגב, הצליחו להימלט מהזירה). בית המשפט זיכה אותו לאחרונה, לאחר שהבהיר כי התחכמויות אינן מצדיקות הרשעה בפלילים.

"סיפור מעשה רע ומר של הסתבכות על לא-כלום". כך תיאר השופט ד"ר שאול אבינור את הפרשה, במסגרתה אדם חף מפשע נעצר בחשד לביצוע עבירה אחת, והואשם לבסוף בעבירה אחרת לגמרי.

הסתבכתם עם החוק?

פנו לעזרתו של עורך דין פלילי

הכל החל לפני ארבע שנים. מי שלימים יהפוך לנאשם ישב עם חברו על ספסל בקרבת בניין מגורים בחולון, בזמן שניידת משטרה הגיעה למקום בעקבות דיווח על פריצה לאחת הדירות.

צוות השוטרים, שהבחין בשניים, שנראו לו מבוהלים, החליט לעצור אותם, כשבינתיים, הפורצים קפצו מהדירה ונמלטו באין מפריע (בעקבות החלטת השוטרים "לסגור" רק חלק מהאזור), ואילו האיש וחברו נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה בבת ים. לאחר מכן, מחקירת האירוע התברר כי לשניים אין כל קשר לפריצה.

למרות זאת, בשנת 2012 הגישה המשטרה כתב אישום שייחס לנאשם עבירות של איומים, העלבת עובד ציבור ותקיפת שוטר. זאת, כיוון שלטענת המשטרה הנאשם איים לשסף את גרונה של שוטרת, קרא לה "שמנה מוצצת" ותקף בבעיטות את אחד השוטרים שהובילו אותו לחדר החקירות.

הנאשם הכחיש מכל וכל את ההאשמות נגדו. לדבריו, הוא בכלל לא פנה אל השוטרת באופן אישי, אלא דיבר עם חברו ברוסית, מבלי שידע שהיא מבינה את דבריו. בנוסף, טען כי לא ייתכן שבעט בשוטר מכיוון שרגליו היו כבולות.

הנאשם תיאר את עצמו כ"חכמולוג", והוסיף כי ייתכן שענה לחוקרים בצורה מתריסה ומתחכמת, אך הכל נבע מ"כעס ועצבים" בעקבות מעצרו על מעשה שלא ביצע.

במהלך הדיון, השוטרת שחקרה את הנאשם הודתה כי לא פנה אליה ישירות. בנוסף, אחד השוטרים שליווה את הנאשם טען כי אינו זוכר פרטים מהאירוע שהתרחש לפני שנתיים, בעוד השוטר השני הודה כי ייתכן שכבלו את רגלי הנאשם בשלב כלשהו.

"מעשים גבוליים"

השופט אבינור הבהיר כי אינו 'מאשים' את המשטרה בעצם מעצרו של הנאשם, אף שלבסוף התגלה כי אינו קשור לעבירת הפריצה. לפי השופט, גם המשטרה עלולה לטעות אך לא כל טעות היא מחדל, ויש לזכור שהמטרה היא לאפשר לה להגיע לחקר האמת.

ואולם, השופט הגיע למסקנה כי מעשיו של הנאשם, כפי שתוארו בכתב האישום, הם 'מעשים גבוליים' שאינם עולים כדי עבירה פלילית. זאת, אף שהנאשם בהחלט תרם להסתבכותו, שכן, כפי שהודה בעצמו, התנהגותו הייתה מתריסה ומתחכמת שלא לצורך.

השופט ציין כי לא ניתן להתעלם מכך שדברי האיום והעלבון שיוחסו לנאשם נאמרו במהלך שיחה עם חברו, ולא לשוטרת עצמה. כמו כן, השופט לא מצא שהנאשם יכול היה לתקוף מי מהשוטרים שעה שהיה שכוב על רצפת התחנה כשהוא אזוק ושני שוטרים רכונים עליו.

"מעשים כגון אלה – כאשר הם נעשו במסגרת מעצר על פי חשד שבדיעבד התברר כי הינו חסר בסיס – אין אפוא כדי להצדיק הרשעה בפלילים", קבע השופט לבסוף, וזיכה את הנאשם מכל אשמה.

  •  ב"כ המאשימה: עו"ד איציק אמיר
  • ב"כ הנאשם: עו"ד אנה ברונשבאק, עו"ד ירוסלב מץ

* עורכת דין ליבת אביטל אזולאי עוסקת בפלילים

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ