אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> התקבלה תביעה נגד הביטוח הלאומי: "העובד לקה בפסוריאזיס בשל הלחץ הנפשי"

התקבלה תביעה נגד הביטוח הלאומי: "העובד לקה בפסוריאזיס בשל הלחץ הנפשי"

מאת: עו"ד רויטל (טלי) נבות | תאריך פרסום : 08/09/2016 14:07:00 | גרסת הדפסה

צילום: dotshock, www.123rf.com

ב-2013 הביטוח הלאומי דחה את בקשתו של עובד עיריית אשקלון להכיר במחלת הפסוריאזיס בה לקה כפגיעה בעבודה. תביעה שהגיש נגד המוסד התקבלה באחרונה לאחר שהשופט השתכנע כי העובד היה נתון לאיומים ולמתח נפשי חריג, והם הביאו להתפרצות המחלה.

אדם שעבד כמנהל מחלקת הפיקוח בעיריית אשקלון במשך מעל 20 שנה הגיש תביעה לביטוח הלאומי להכיר במחלת הפסוריאזיס שהתפרצה אצלו כפגיעה בעבודה.

לייעוץ בתחום:

עורך דין ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי דחה ב-2013 את התביעה לאחר שקבע כי אין קשר בין עבודתו לבין המחלה, אלא מדובר ב"מצב תחלואתי טבעי".

בתביעה שהגיש העובד נגד המוסד בבית הדין לעבודה בבאר שבע, הוא סיפר כי במסגרת עבודתו בעירייה נדרש לבצע מטלות כמו ביצוע צווי הריסה, עיקולים, רישום דו"חות ועוד.

לדבריו, מטלות אלה בוצעו תחת עימותים יומיומיים עם הציבור ואיומים רבים שקיבל על חייו. כל אלה, לטענתו, גרמו לו ללחץ נפשי קשה ביותר. כתוצאה מכך, בשנת 2006 החל לסבול מפריחה נרחבת בגופו ואובחן כחולה בפסוריאזיס.

התובע הוסיף כי במהלך עבודתו אירעו שני אירועים חריגים במיוחד. באחד מהם, הוא נדרש להחרים ולהשמיד 250 מכונות מזל לפי צו בית משפט. הוא שרף את המכונות יחד עם מפקד תחנת המשטרה ולאחר מכן תמונתו הופיעה בעיתון – דבר שמאד הלחיץ אותו.

באירוע אחר רכבו האישי נשרף על ידי גורמים לא ידועים והוא מצא את הרכב "מזופת, מצופה דבק עם גלגלים קרועים".

הביטוח הלאומי טען בתגובה כי לא ניתן להתייחס ללחץ הנפשי המתמשך בו היה נתון התובע כאל "אירוע חריג". לגישתו, התובע לא הוכיח אירועים ספציפיים שניתן לייחס אליהם את מחלתו.

עוד נטען כי התובע התלונן על המחלה רק ב-2007, לאחר שחלפה מעל שנה מאז אירוע שריפת הרכב שתיאר ומכאן שאין קשר בין הדברים.

"נכסי צאן ברזל"

לנוכח המחלוקת בין הצדדים בשאלת הקשר הסיבתי השופט צבי פרנקל מינה מומחה רפואי לבחינת השאלה האם יש קשר בין מחלת הפסוריאזיס לבין תנאי עבודתו של התובע, במיוחד על רקע שני האירועים החריגים שתיאר.

המומחה הרפואי ציין כי "אין ספק שהתובע היה נתון לסטרס, אימה ופחד שנבעו מאיומים הקשורים במישרין לעבודתו". הוא הוסיף כי הקשר בין התפרצות מחלת הפסוריאזיס לבין לחץ נפשי הם "מנכסי צאן ברזל" של רפואת העור. הוא כתב בנוסף כי מדובר במחלה תורשתית שגורמים שונים, כמו לחץ נפשי, מוציאים אותה מהכוח אל הפועל. המומחה סיכם כי לדעתו יש לייחס 50% מהמחלה לנטייה התורשתית של התובע ו-50% ללחץ הנפשי שבו היה נתון בעבודתו.

השופט פרנקל ציין כי לא מצא סיבה לסטות מחוות דעתו המנומקת של המומחה שממנה עלה כי ללא האירועים שעבר התובע, לא הייתה פורצת המחלה.

לפיכך, השופט קיבל את התביעה והורה לביטוח הלאומי להכיר במחלת התובע כפגיעה בעבודה. הביטוח הלאומי חויב בהוצאות ושכ"ט עו"ד של 1,500 שקל.

  • ב"כ התובע: עו"ד אבי קריסי
  • ב"כ הנתבע: עו"ד מורן קונביסר

* עורכת דין רויטל נבות ממשרד נבות את נבות עוסקת בביטוח לאומי

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ