אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> התחמקות ממסים של מאות אלפי שקלים – מה העונש?

התחמקות ממסים של מאות אלפי שקלים – מה העונש?

מאת: עו"ד נעמי שטיינפלד | תאריך פרסום : 16/03/2016 12:01:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

ביהמ"ש המחוזי בחיפה החליט להקל בעונשו של אדם שהשתמט ממסים של מאות אלפי שקלים. השופטים התחשבו בכך שהמערער החזיר חלק מהכסף, וכן בהשפעת העונש על אשתו ושני ילדיו.  

האיש ניהל חברה לשיפוץ ותחזוקת מבנים. בסופו של ההליך, שהתנהל בבית משפט השלום בחיפה, האיש וחברתו – שהשתמטו ממסים בסך מאות אלפי שקלים – הורשעו בעבירות רבות על חוק מס ערך מוסף.

לייעוץ בענייני עבירות מס:

עורך דין עבירות מס

הוא נדון ל-18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 50,000 שקל. בית המשפט ציין, בין היתר, כי האיש לא לקח אחריות על מעשיו אלא הורשע לאחר שמיעת ראיות, וגם אחרי שהורשע לא הביע חרטה ברורה.

בנוסף, בית המשפט לא מצא אינדיקציות לכך שהאיש השתקם ואף לא החזיר את הכספים במלואם – מה שנקרא בשפה המשפטית, לא "הסיר את המחדל" במלואו.

בתחילה הגיש האיש ערעור בבית המשפט המחוזי בחיפה, גם על עצם הרשעתו וגם על העונש, אולם בשלב מאוחר יותר הסתפק בערעור רק על העונש.

המערער טען כי לפי חישוב שלו, סכום המחדל ששולם עד כה עולה על 300,000 שקל, ויתרת סכום המחדל היא כ-500,000 שקל במונחי קרן. לטענתו, הוא עשה מאמצים רבים "להסיר את מחדליו" ושילם במשרדי מע"מ מאות אלפי שקלים.

מעבר לכך, המערער הזכיר שמדובר בעבירות שבוצעו לפני כ-9 שנים, במהלך 2006-2007, כך שמדובר, לשיטתו, בעינוי דין משמעותי ביותר. המערער הוא אדם צעיר, שמבין כי שגה ומתקן את דרכיו.

בנוסף נטען, בין השאר, כי בית משפט לא העניק מספיק משקל לעובדה שהמערער מפרנס עיקרי של שני ילדים. אשתו סיפרה בבית המשפט כמה קשה מצבם החברתי והכלכלי, והוסיפה ששהייתו של בעלה בכלא תהרוס את המשפחה.

מנגד, נציג המדינה סבר שאין להקל בעונש שנגזר, ותהה מדוע יש לבוא לקראת המערער, שלמעשה לא נטל אחריות על מעשיו, גם אם שילם חלק מהסכומים.

עוד נטען, בין היתר, כי יש להוציא מסר ברור וחד משמעי: מי שמבצע עבירות מס חמורות לאורך שנים, ייאלץ לשאת בעונשים רציניים.

"הפיק את הלקח"

השופט הבכיר יגאל גריל והשופטות ברכה בר-זיו ובטינה טאובר, העירו כי "מתחם הענישה" של בית משפט השלום היה ראוי, לנוכח החומרה שבעבירות מס.

עם זאת, השופטים סברו שיש מקום לתת ביטוי ל"מאמץ הניכר" שעשה המערער על מנת להסיר לפחות חלק מן המחדל.

"בענייננו, התרשמנו כי המערער ומשפחתו עשו מאמץ של ממש כדי להצליח ולגייס בסופו של דבר סכום של כ-300,000 שקלים, להסרה חלקית של המחדל. נראה כי המערער, הנעדר עבר פלילי (למעט בפרשיה נשוא הדיון) הפיק את הלקח הראוי מעבירות המס החמורות שביצע לפני כתשע שנים", כתבו השופטים.

שיקול נוסף היה ההשפעה על משפחתו של המערער. בפסק הדין נכתב: "התרשמנו גם שלמערער משפחה תומכת ומחבקת, והיותו בבית האסורים מקשה מאד על בני משפחתו".

לפיכך, השופטים החליטו להקל בעונשו של המערער, וקבעו כי הוא ירצה מאסר של 12 חודשים במקום 18 חודשים. יתר העונשים נותרו בעינם.

בתוך כך השופטים דחו את טענות המערער בדבר התמשכותם של ההליכים. "זכותו של הנאשם למצות את זכויותיו עד תום, אך אל לו להלין על הזמן שחלף", ציינו השופטים.

  • ב"כ המערערים: עו"ד אבי גורן
  • ב"כ המשיבה: עו"ד אבנר דידי

* עורכת דין נעמי שטיינפלד עוסקת בדיני מסים 

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ