אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> השקיע בגידול מריחואנה כדי לא להתעסק עם עבריינים, העונש: עבודות שירות

השקיע בגידול מריחואנה כדי לא להתעסק עם עבריינים, העונש: עבודות שירות

מאת: עו"ד זאב לקט | תאריך פרסום : 08/03/2016 17:19:00 | גרסת הדפסה

צילום: By kconnors, www.morguefile.com

כמעט קילו מריחאונה נתפסו לפני כשנה בביתו של אלוף אמניות לחימה שמאז פרישתו שקע במשבר והתמכר לעישונים. מאז הפשיטה הוא הפסיק לעשן, השתקם והתמיד בטיפול, ועל כן, בית המשפט גזר עליו עבודות שירות בלבד, ונמנע מפסילת רישיונו, כפי שנהוג במקרים דומים.

במהלך פשיטה על ביתו של אלוף אמנויות לחימה לשעבר התגלתה מעבדה לייצור מריחואנה: שני אוהלים שחורים, מערכות קירור, אדמה ואדניות, מנורות ומפוח. המשטרה העלתה בחכתה 19 שתילים במשקל 868.60 גרם ועוד כ-125 גרם של גראס בתפזורת.

מאמינים שעישון גראס לא צריך לדפוק את העתיד?

עורך דין פלילי

כבר בחקירתו במשטרה הנאשם הודה במעשיו ובסמוך הורשע בעבירות של החזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית, וגידול סמים מסוכנים. לאחר מכן הוא נשלח לשירות המבחן לצורך קבלת תסקיר, שהיה חיובי באופן כללי אם כי לא המליץ על ביטול הרשעה לאור התרשמותו כי דווקא הרשעה תהווה "גורם מרתיע ומציב גבול".

התסקיר תיאר את סיפור התמכרותו של הנאשם לעישון מריחואנה על רקע המשבר שחווה לאחר שפרש מתחרויות. כן צוין כי הוא נקי מסמים ומגיע בהתמדה לטיפול.

במסגרת הטיעונים לעונש התעקשה המדינה כי יש לאסור את הנאשם מאחורי סורג ובריח למשך חצי שנה עד שנתיים. המדינה טענה כי המחוקק תומך בענישה מחמירה כשמדובר בגידול שיטתי של כמויות סמים גדולות, וביקשה להעדיף את האינטרס הציבורי על פני אינטרס האישי של הנאשם, שניכר כי אינו מפנים את היקף התמכרותו. בנוסף למאסר, דרשה המדינה לקנוס את הנאשם ולפסול את רישיון הנהיגה שלו.

מן העבר השני טען הסניגור כי צריך להקל עם הנאשם, שהחליט לגדל סמים כדי שלא להתקשר עם עבריינים, ועשה בהם שימוש אישי בלבד. בנוסף, בנטו, משקל השתילים היה קטן.

הסניגור ציין גם את שיתוף הפעולה המלא של הנאשם עם המשטרה וביקש לקחת בחשבון את העובדה שנעצר ושהה במשך כמה חודשים בתנאים מגבילים. לנאשם גם אין דפוסים עבריינים, זוהי העבירה הראשונה שלו ויש לאפשר לו להשתקם.

הסניגור ביקש מבית המשפט לשקול בכל זאת את ביטול ההרשעה, בטענה שהנאשם מעוניין לעבוד בעתיד במשרד החינוך ולהתקבל לנבחרת ישראל.

אם בית המשפט יחליט בכל זאת להותיר את ההרשעה על כנה, ביקש הסניגור שהעונש ינוע בין שירות לתועלת הציבור (של"צ) למספר חודשי עבודות שירות, ולא יכלול פסילת רישיון, שכן הנאשם כבר לא מעשן סמים.  הנאשם גם אמר כמה מילים, בהן שהוא מטפס מעלה ולוקח אחריות על חייו.

נגד גידול ביתי

השופטת שירלי דקל נוה מבית משפט השלום בראשון לציון הדגישה שבתי המשפט רואים בחומרה עבירות סמים – קלים כקשים – ולא בכדי נקבע לעבירות בהן הורשע הנאשם עונש מרבי גבוה של 20 שנות מאסר. השופטת הוסיפה שיש לנהל מלחמת חורמה על תופעת הגידול הביתי שהפכה ל"מכת מדינה".  

אל מול התסקיר החיובי של הנאשם עומדת אם כך חומרת העבירות שביצע לאורך זמן והעובדה שמשקל הסמים היה גדול משמעותית לו לא היה נתפס. משכך, השופטת גם לא חשבה שמוצדק לבטל את ההרשעה – מעשה השמור למקרים יוצאי דופן. השופטת הוסיפה כי הנאשם לא הוכיח בצורה קונקרטית פגיעה בעתידו המקצועי, וכי היא מקבלת את ההמלצה הברורה של שירות המבחן שלא להימנע מהרשעה.

בהתחשב בכל אלה, השופטת גזרה על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, מאסרים ופסילה על תנאי, וקנס של 5,000 שקל. עם זאת, היא קיבלה את בקשת הסניגור ורישיונו של הנאשם לא נפסל.

  • ב"כ המדינה: עו"ד חן כהן
  • ב"כ הנאשם: עו"ד צלניקר

* עורך דין זאב לקט עוסק בתחום הפלילי

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
עישון קנביס: דעו את הסיכונים (והסיכויים)
עו"ד רוני ברוש. צילום: אילנה ברוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ