אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> הרשויות לא עדכנו אחת את השנייה, ושללו את הרישיון בטעות

הרשויות לא עדכנו אחת את השנייה, ושללו את הרישיון בטעות

מאת: עו"ד רפי בוקר | תאריך פרסום : 01/07/2015 14:38:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub.com

בית המשפט קיבל את תביעתו של הנהג לפיצויים על נזקים שנגרמו לו בעקבות טעות של הרשויות, שהענישו אותו פעמיים על אותן עבירות.

לדברי הנהג, ביוני 2008 קיבל דוחות מהירות ודיבור בנייד בזמן נהיגה. חודש אחר כך הוא נשפט בבימ"ש לתעבורה בחיפה, רישיונו נפסל לחודש והוא שילם קנס בסך 2,300 שקל. למרות זאת, כמעט שנה אחר כך – במאי 2009 – קיבל האיש הודעה שרישיונו נפסל בגין אותם דוחות.

לשאלות בענייני תעבורה:

כנסו לפורום תעבורה

האיש פנה למשרד הרישוי, שם התברר שהמשטרה לא עדכנה ברישומיה את גזר הדין ותשלום הקנס. רק במהלך פברואר 2010 עדכנה המדינה את גיליון ההרשעות שלו, והוא קיבל ממשרד הרישוי הודעה על ביטול הפסילה וביטול זימונו לקורס נהיגה מונעת.

בשנת 2011 הגישה המדינה כתב אישום נגד אותו נהג בעקבות אירוע אחר שבו פגע בניידת, סירב לעצור, ונהג בהיותו שיכור לכאורה. כתב האישום כלל גם סעיף של נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא רישיון תקף. שוב האיש פנה לרשויות, והמדינה מחקה את הסעיף מכתב האישום.

בעקבות זאת, הגיש האיש תביעה לפיצויים בבימ"ש השלום בחיפה.   

הוא טען שבמסגרת תפקידו כמנהל בחברה לאיטום וזיפות גגות, הוא זקוק לרכב לשם פיקוח על העבודות השונות, ובעקבות פסילת הרישיון, החברה נאלצה להפוך את אחד מעובדיה לנהג שלו.

בנוסף, לטענתו, מאחר שהמדינה לא עדכנה את הרישום, הדבר הוביל לעיקול רכבו ומאוחר יותר גם לעיקול חשבון הבנק שלו.

עוד נטען כי הגשת כתב האישום בגין פסילת הרישיון לשווא גרמה לו להוצאות משפטיות ועוגמת נפש.  

המדינה פירטה את עברו של הנהג שכולל שלל עבירות, והזכירה שההליך בעניין האירוע מ-2011 עדיין מתנהל בביהמ"ש.

המדינה טענה, בין היתר, כי מכיוון שהתובע לא הגיש בקשה מסודרת להישפט בגין הדוחות, ובשל תקלה בעדכון הנתונים בממשק בין ביהמ"ש, משטרת ישראל והמרכז לגביית קנסות, לא עודכן שהוא נשפט ושילם בגין הדוחות והקנס.

לדברי המדינה, מיד לאחר שנודע לה שהתובע הסדיר את החוב, העיקולים בוטלו.

עוד נטען כי בתחילת 2010 המשטרה עדכנה את גיליון ההרשעות של התובע. עיכוב הטיפול הוביל לביטול ההרשעות בגין הדוחות, ולהפחתת 12 נקודות מרישומי רשות הרישוי ולכן נשלחה לתובע הודעה על ביטול פסילת הרישיון שלו.

היה רשאי להניח

השופטת אילת דגן הסבירה שבהתאם לגזר הדין מ-2008, המדינה הייתה צריכה להפחית מהנקודות הצבורות לחובתו 12 נקודות, כך שמספר הנקודות נכון ליום הפסילה עמד על 24 בלבד – מספר שאינו מצדיק פסילה. עניין זה לא עודכן ברישומי המדינה רק בגלל מחדל של המדינה.

"התובע הסתמך על גזר הדין שניתן בעניין ורשאי היה להניח כי הנקודות בגין הדוחות הנ"ל ימחקו מבלי שיצטרך לפנות בעצמו למשרד הרישוי לשם כך", כתבה השופטת, וקבעה שפסילת הרישיון נעשתה שלא כדין.

לכן, בסיכומו של עניין התביעה התקבלה והשופטת חייבה את המדינה לשלם לתובע כ-5,250 שקל, בעיקר על הוצאותיו ועוגמת הנפש. בנוסף, המדינה תשלם לתובע הנתבעת תשלם לתובע שכ"ט עו"ד בסך 1,500 שקל.

השופטת הסבירה שהפיצוי נמוך יחסית שכן למרות הטעות של המדינה, רוב האשמה בכל זאת רובץ על התובע, שלא דאג לשלם את הקנסות, לא הלך לקורסי נהיגה מונעת והמשיך לבצע עבירות ולצבור נקודות (נכון להיום לחובתו 44 נקודות), וזאת מבלי להתייחס לתיק הפלילי שתלוי ועומד נגדו.

  • ב"כ התובעים: עו"ד חלבי
  • ב"כ הנתבעת: לא צוין

* עו"ד רפי בוקר עוסק בתעבורה.   

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ