אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> הרוכשים של רשת "ביג זול" איחרו – וישלמו לנאמנים 130,000 שקל

הרוכשים של רשת "ביג זול" איחרו – וישלמו לנאמנים 130,000 שקל

מאת: עו"ד מיכל סגור | תאריך פרסום : 19/06/2016 13:53:00 | גרסת הדפסה

צילום: alphaspirit www.123rf.com

בעלי הרשת הקורסת ביקשו שלא למכור אותה ליינות ביתן ובמקום זאת הציגו משקיעים חדשים. אלא שהכניסה המחודשת לעסק לוותה בעיכובים, ובינתיים נאלצו הנאמנים לכסות את עלויות התפעול האדירות. לאחרונה בית המשפט המחוזי חייב אותם לשלם על כך.

רשת חנויות המזון "ביג זול" נקלעה בשנה שעברה לגירעון עמוק. כחלק מהניסיונות להבריא את החברה, הוסכם למכור את חנויות הרשת בראש פינה, נצרת עילית, מגדל העמק, עוספיה ושפרעם. כבר בינואר השנה נמכר סניף שפרעם לחברת האחים סמארה, והנאמנים שמונו לחברה ביקשו למכור את סניפי מגדל העמק וראש פינה ליינות ביתן.

החברה מתפרקת?

עורך דין תאגידים

בקשות הנאמנים גררו דיונים אינטנסיביים. לאורך כל הדרך הנאמנים הדגישו כי כל יום שעובר ללא רוכש חדש גורם להוצאות כבדות ולנזק בל יתואר לנושים.

ואולם, בעלי הרשת לא רצו למכור אותה ליינות ביתן וביקשו לאפשר למשקיעים מטעמם לגבש הצעה לרכישת יתר הסניפים, ובינתיים, המשקיעים הפקידו בידי הנאמנים 210 אלף שקל לכיסוי הגירעון התפעולי.

בסופו של דבר, אושרה מכירת ארבעת הסניפים למשקיעים ולבעלי השליטה. ואולם, בפועל, הם נכנסו לסניפים רק כשבועיים אחרי כן, מה שהביא את הנאמנים לבקש מבית המשפט לחייב בהוצאות הכבדות, שלטענתם נגרמו לקופת הנאמנות – כ-55,000 שקל ביום.

הנאמנים טענו כי היה על הרוכשים להיות מוכנים ארבעה ימים לאחר שההצעה אושרה, אך הם התמהמהו, בין היתר משום שהחליטו לפתוח חברה חדשה לצורך הפעלת החנויות. ההתארגנויות של הרוכשים, טענו הנאמנים, לא צריכות לבוא על חשבון הנושים שממתינים לכספם.

הרוכשים, מנגד, האשימו את הנאמנים בעיכוב, בין היתר משום שסירבו למסור להם מיני אישורים. עוד הם טענו כי חישובי ההוצאות של הנאמנים הם סתמיים ולא מגובים באסמכתאות.

פגיעה חמורה בנושים

בדיון שנערך לפני כחודשיים השופט ערפאת טאהא סבר כי יש אמת בטענת המשקיעים לגבי עלויות האחזקה וביקש מהנאמנים חישוב מדויק. החישוב שערכו העלה כי ההוצאה היומית מסתכמת ב-26,100 שקל, ובסך הכל נדרשו 339,000 שקל על מלוא תקופת העיכוב.

לאחר מכן הכריע השופט טאהא לטובת הנאמנים, באופן חלקי. הוא קבע כי הרוכשים אשמים בעיכוב, שגרם לנאמנים לשאת בהוצאות הגבוהות הכרוכות בהמשך הפעלת הסניפים, ופגע חמורות בנושים. השופט ציין כי הרוכשים ידוע היטב שהיה עליהם לקבל את החזקה ללא דיחוי, אך לא פעלו בהתאם.

השופט התרעם על טענת המשקיעים, לפיה היו להם שבועיים כיוון שבמסמכי מכרז שהוציאו הנאמנים בתחילת הדרך נכתב שהרוכש יקבל חזקה בנכס "תוך 14 ימים ממועד אישור העסקה". "מוטב היה אילו הם לא היו מעלים אותה כלל" כתב השופט והבהיר לרוכשים כי הצעתם לא ניתנה במסגרת "מכרז", כך שהמכרז לא היה רלוונטי לגביהם.

בנוסף, השופט דחה את נסיונם להטיל את האשמה על הנאמנים וקבע בצורה חד-משמעית שהרוכשים אינם יכולים "לגלגל את ההוצאות הכרוכות בעיכוב במסירת החזקה לפתחם של הנושים", וכן שהעיכוב היה בלתי סביר.

עם זאת, הוא לא סבר שאפשר היה לדרוש מהם להתארגן תוך ארבע ימים בלבד, כמו שטענו הנאמנים, וקבע כי הזמן ההגיוני, למרות הדחיפות של העניין, הוא עשרה ימים.

בהתאם לכך, השופט חייב את הרוכשים לשאת בהוצאות עיכוב של חמישה ימים, ובסך הכל 130,000 שקל.

  • הנאמנים: רו"ח יעקב זיצר, עו"ד ניצה פוזנר 
  • באי כוח הצדדים לא צוינו בתיק 

* עורכת דין מיכל סגור עוסקת בדיני תאגידים ובמשפט אזרחי-מסחרי

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ