אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> הקים חממה מאולתרת ביער – ירצה 4 חודשי עבודות שירות

הקים חממה מאולתרת ביער – ירצה 4 חודשי עבודות שירות

מאת: עו"ד נירה בן דוד | תאריך פרסום : 29/11/2016 10:19:00 | גרסת הדפסה

עו"ד נירה בן דוד (צילום: גבי בן דוד), אילוסטרציה חיצונית: Tyson Anderson, 123rf.com

בחממה שהוקמה סמוך לצפת נתפסו בשנה שעברה 26 שתילי קנאביס. הנאשם, גרוש ואב לשבעה, אמר שהשתמש בסם כדי "להירגע" וביקש התחשבות במצבו. בגזר דין שניתן בשבוע שעבר הוחלט להיענות לבקשתו.

בשנה שעברה תפסה המדינה תושב צפת שגידל קנביס ביער הסמוך לעיר. הוא עשה זאת באוהל מיוחד, מעין חממה מאולתרת, שבה נמצאו לא פחות מ-26 שתילים. בנוסף נמצאו מספר שתילים בביתו.  

כתב האישום הוגש בבימ"ש השלום בקרית שמונה. הנאשם הודה והורשע בעבירות גידול סמים והחזקת כלים להכנת סם לצריכה עצמית.

הנאשם הופנה לבחינת שירות המבחן, שלאורך תקופה הכין ארבעה תסקירים, במסגרתם התברר כי הנאשם גרוש בן 46 ואב לשבעה ילדים. לאורך השנים הוא לא עבד בעבודה מסודרת ובני משפחתו סובלים ממצוקה כלכלית. הוא סיפר כי הרקע לשימוש וגידול הסמים היה דיכאון וייאוש, בין היתר בשל כישלון עסקי, בעיות בזוגיות וכן בעיות בריאותיות של בתו. באחד התסקירים צוין כי השימוש בסם עזר לו להירגע והגידול צמצם את העלויות, ובתסקיר האחרון נכתב כי הנאשם החל בהליך טיפולי ביחידה להתמכרויות.

בסופו של דבר, שירות המבחן המליץ להעדיף את הפן השיקומי ולהטיל על הנאשם שירות לתועלת הציבור, בכדי לא לפגוע באפשרות שיפרנס את משפחתו.

לעומת זאת, המדינה טענה כי מתחם העונש הראוי הוא בין 6 חודשים ועד 24 חודשי מאסר, וביקשה להטיל על הנאשם שנת מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי, פסילת רישיון וקנס.

הנאשם ביקש לזקוף לזכותו את העובדה שהודה וחסך זמן שיפוטי, לקח אחריות על מעשיו, והזכיר שגידול הסמים נעשה לצריכה עצמית. הוא אף ביקש שלא לפסול את רישיונו, שכן הוא מתפרנס משליחויות.

בנוסף, הנאשם טען כי הוא עובד מזה ארבעה חודשים ומעביר לגרושתו ולילדיו את כל הכסף שמרוויח. עוד נטען כי הנפגעים העיקריים מההליך הם ילדיו, ויש להפחית את סבלם ככל האפשר.

"תעוזה בלתי מבוטלת"

השופטת רות שפילברג כהן ציינה כי מעשיו של הנאשם מצביעים על "תעוזה בלתי מבוטלת" (לא במובן החיובי). כמו כן, היא הזכירה כי בניגוד לעבירת ההחזקה, בעבירת גידול סמים אין הבחנה בין גידול לצריכה עצמית לבין גידול לשימוש שאינו עצמי. 

עם זאת, ולמרות הכמות שנתפסה, נקבע כי במקרה הנוכחי אין מאפיינים של ייעוד מסחרי להפצה. "הנאשם לא נתפס מחזיק במשקל או באריזות סם, אף לא נטען לגבי קשריו עם אחרים, או ניהול רישומים שיעידו על כוונת סחר בסמים – בכך יש נסיבות לקולא לעומת מקרים אחרים וחמורים יותר", כתבה השופטת.

לגבי העונש – השופטת לא הסכימה עם שירות המבחן אך גם לא קיבלה את גישת המדינה. "מצאתי כי נסיבותיו האישיות של הנאשם, אב לשבעה, שעברו הפלילי איננו מכביד, מאפשר התחשבות לקולא בנסיבותיו, ומצדיק הקלה בעונשו, עד כדי הימנעות ממאסר בבית הסוהר", קבעה.

לפיכך, השופטת גזרה על הנאשם ארבעה חודשי עבודות שירות וארבעה חודשי מאסר על תנאי. לגבי פסילת רישיון הנהיגה, השופטת נעתרה לבקשת הנאשם וגזרה עליו פסילה על תנאי בלבד.

יש לציין כי המגמה בעולם היא להתיר שימוש בסמים קלים, עם זאת גידול וצריכת סמים אינם חוקיים בישראל. השופטת שילבה בין עונש קל יחסית ושיקום ע"י אחד ממוסדות הטיפול המצוינים הקיימים בארץ. לדעתי, גזר הדין מספק איזון ראוי והולם בין ענישה לבין אינטרס הציבור הגלום בטיפול.

* עו"ד נירה בן דוד מייצגת נאשמים בהליכים פליליים

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

לייעוץ עורך דין פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ