אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הפסידה כתובה של מיליון שקל בשל חשד לבגידה

הפסידה כתובה של מיליון שקל בשל חשד לבגידה

מאת: עו"ד שירלי מנוחין אלמוג | תאריך פרסום : 28/11/2016 17:29:00 | גרסת הדפסה

עו"ד שירלי מנוחין אלמוג , צילום חיצוני : Andriy Popov, 123rf.co.il

בית הדין הרבני קבע באחרונה כי התנגדות האישה לבדיקת פוליגרף ולחשיפת תכתובות וואטסאפ שניהלה עם  גבר זר מעלה חשד שבגדה בבעלה, וזה מספיק כדי לפטור אותו מתשלום הכתובה.

בספטמבר 2014, לאחר שש שנות נישואין, הגיש הבעל תביעת גירושין לבית הדין הרבני בחיפה כאשר הטעם העיקרי לכך היה, לטענתו, שאשתו בגדה בו עם גבר אחר.

לייעוץ בתחום:

עו"ד דיני משפחה

כבר בדיון הראשון הסכימה האישה לגירושין ובני הזוג הסכימו כי שאלת תשלום דמי הכתובה, שעמדה על מיליון שקל, תוכרע בהמשך על פי שיקול דעתו של בית הדין הרבני.

ואכן, לאחר שהגט הוסדר, הגישה האישה תביעת כתובה. בתביעתה היא טענה בין היתר כי בעלה לשעבר היה גבר אלים שבגד בה על ימין ועל שמאל, אף שאין לה ראיות מוצקות לכך.

באשר לטענותיו כלפיה, היא הכחישה שאי פעם נפגשה עם הגבר הנטען וטענה כי הקשר עמו היה טלפוני בלבד. מכל מקום, לטענתה, מאחר שהגרוש שלה יזם את הגירושין בעוד שהיא רצתה שלום בית, היא זכאית לתשלום מלא עבור הכתובה.

מנגד הגרוש טען שהאישה מנסה לטפול עליו מעשי אלימות כדי להסיט את הדיון מבגידתה,  בגידה שבגינה יש לשלול ממנה את הכתובה. הבעל הוסיף כי הנתבעת לא מדייקת בטענותיה לגבי יוזמת הגירושין וטען כי היא זו שיזמה את הפרידה.

הוא ביקש מבית הדין להציג קלטות שלטענתו ניתן לשמוע בהן שהאישה מודה כי היא מעוניינת להתגרש, וחלקן הושמעו למרות התנגדות התובעת.

בנוסף ביקש הגרוש להציג התכתבויות וואטסאפ שהתנהלו בין האישה לבין הגבר הזר, אך האישה התנגדה להצגתן בטענה שהגרוש פרץ לתוכנה שלה תוך פגיעה בפרטיותה. אלא שגם בעניין זה קיבל בית הדין את עמדת הגרוש ונחשף להתכתבויות.

יש מה להסתיר

הדיינים הרב יצחק אושינסקי, הרב דוד גרוזמן, והרב אברהם דב זרביב החליטו לדחות את התביעה.

הדיינים התרשמו כי התובעת היא זו שיזמה את הגירושין, בהסתמך על הקלטה שבה הודתה בכך שיזמה את הגירושין ומעוניינת בהם, וכן לנוכח העובדה שהגישה תביעה נגד הנתבע בבית המשפט למשפחה עוד לפני שהגיש את תביעת הגירושין.

הדיינים הסבירו כי אישה שיוזמת גירושין לא זכאית לקבל כתובה, על אחת כמה וכמה כאשר בעלה ביסס נגדה חשדות משמעותיים לבגידה. "לאור סירובה לחשוף את ההקלטות, את הוואצאפ, ולהיבדק בפוליגרף להצדקת הכחשתה יש מקום להתרשם כי יש לה מה להסתיר", כתבו הדיינים ופסקו כי די בכך כדי לקבוע שיש כאן "ספק בגידה" המצדיק לפטור את הבעל מכתובה.

  • ב"כ התובעת: עו"ד תמיר סבן
  • ב"כ הנתבע: עו"ד בלה כהן

* עורכת דין שירלי מנוחין אלמוג עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

נגד נשים

כמה לא מפתיע... שליח האל עונשסקי, גם אם תביאו הוכחות שהגבר בוגד וגם אם יזם גירושין לא תקבלנה כלום.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
עורך דין לכל ילד: מתוצאותיה הפחות נעימות של "מהפכת המזונות"
עו״ד אורלי מנע-שני (צילום: סיגל איילנד שילמן)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ