אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הפילגש תבעה מזונות, ביהמ"ש: ניתבה את טוב הלב של הגבר לסחטנות

הפילגש תבעה מזונות, ביהמ"ש: ניתבה את טוב הלב של הגבר לסחטנות

מאת: עו"ד ישראל חיות | תאריך פרסום : 11/06/2015 20:12:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

אישה שניהלה רומן עם גבר נשוי תבעה ממנו מזונות לאחר שעזב אותה. בית המשפט התרשם מאישה אלימה ולא הגונה שניסתה להתעשר על חשבון מי שהרים אותם מאשפתות.

כתב התביעה, שהוגש נגד עורך דין נשוי עמו התובעת ניהלה רומן במשך כארבע שנים, נפרש על פני לא פחות מ-377 עמודים.

לשאלות בנושא דיני משפחה:

פורום דיני משפחה של פסקדין

התביעה הוגשה באפריל 2014, כשמונה חודשים לאחר שהנתבע נפרד מהתובעת, ובה היא טענה כי היא זכאית למזונות בסכום כולל של כ-920 אלף שקל מאחר שהייתה הידועה בציבור שלו.

התובעת טענה גם שהנתבע כפה עליה לחתום על מסמך באיומים שאם לא תעשה זאת יעזוב אותה. בלית ברירה, כך לטענתה, היא חתמה עליו אף שלא הבינה את משמעותו, ורק בדיעבד הסתבר לה שוויתרה על כל טענה ודרישה כלכלית כלפיו.

לטענתה, אין למסמך הזה תוקף, והיא זכאית למזונות ממי שנטש והותיר אותה "המומה וכואבת", תוך הפרת ההבטחה לדאוג לה גם אחרי שייפרדו.

הנתבע סיפר סיפור שונה לחלוטין: לטענתו, לאחר שהחליט להפסיק את הקשר החברי והמיני עם התובעת הוא, בני משפחתו ואף לקוחותיו נפלו קורבן להצקות ולאיומים. יותר מזה, הוא ספג ממנה גם אלימות פיסית של ממש.

לדבריו, הוא החתים את התובעת על המסמך המדובר על מנת לסיים את מסכת הייסורים שהעבירה אותו. לדבריו, מדובר מסמך מחייב המעיד על כך שמעולם לא ראה עצמו מחויב לה. 

לדבריו, התובעת מעוניינת לסחוט ממנו כספים, ולמעשה למן תחילת הקשר ראתה בו נתבע פוטנציאלי, כאשר טרחה ושמרה כל קבלה וקבלה על מוצרים שונים שרכש עבורה. ואכן, הנתבע הודה שסייע לתובעת ובנה רבות, אלא שלטענתו עשה זאת כיוון שחמל עליהם לנוכח נסיבות חייהם הקשות, כאשר ליבו נכמר למראה בנה של התובעת, שלא זכה לאהבת אב.

הנתבע טען כי מעולם לא התחייב לזון את התובעת, לא במפורש ולא במשתמע, וסייע לה מטוב ליבו בלבד.

תביעה שנולדה בחטא

בפתח פסק הדין הכריז השופט יהורם שקד מבית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב כי התביעה ש"לידתה בחטא וסופה בדין" היא "דוגמא ומופת" לניצול לרעה של הליכי משפט.  

השופט שקד ציין שהתובעת הותירה בו רושם קשה מאד, בעוד שהנתבע הותיר בו רושם של אדם שניסה לסייע לה מעומק ליבו. ואולם, התובעת ניתבה את טוב ליבו לניסיון להתעשר שלא כדין.

השופט תיאר את הקושי שחווה למשמע עדות התובעת, שעה שהודתה כי סטרה לנתבע: "לא אוכל לשכוח כיצד במהלך תשובותיה אלו וחרף המעשה החמור שעשתה, בחרה התובעת להציג חיוך רחב, ותוך שהיא מביטה לעבר הנתבעת ומעצמיה את תחושותיו מהאירוע, התנהלות אשר הותירה בי אי נוחות רבה".

באשר למסמך קבע השופט כי האמור בו תואם לחלוטין את גרסת הנתבע כי הרעיף על התובעת כל טוב והיא השיבה לו רעה תחת טובה. מסמך זה, קבע השופט, לא נערך בחלל ריק, ונחתם בידי אישה מבוגרת שהבינה היטב את משמעותו לנוכח מעשיה.

ואולם, גם אם לא היה מסמך כזה, זכותה למזונות ממילא נשללת בשל התנהלותה הלא ישרה והלא הגונה, קבע השופט. עצם העובדה שהתובעת צירפה לכתב התביעה שלה "מצעד קבלות" על זוטות כמו גרביונים שעלו 30 שקל, מעידה שיש אמת בדברי הנתבע כי התובעת ראתה בו "נתבע פוטנציאלי".

לבסוף, השופט דחה את התביעה מכל וכל, וחייב את התובעת בשכר טרחת עו"ד של  35 אלף שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד רן רייכמן
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד עפר שחל

* עו"ד ישראל חיות עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
"אלמנת צה"ל": מי מוגדרת ככזו ומה הזכויות שלה?
עו"ד לירן פרידלנד | צילום: שי קדם, אילוסטרציה: Isuru Perera on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ