אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הערעור התקבל: המיליונים בחשבון לא שייכים לאחותה של המנוחה

הערעור התקבל: המיליונים בחשבון לא שייכים לאחותה של המנוחה

מאת: עו"ד רן רייכמן | תאריך פרסום : 14/06/2015 16:15:00 | גרסת הדפסה

צילום:www.morguefile.com ,By cohdra7

אחות המנוחה משכה כספים מהחשבון בו הייתה שותפה. ביהמ"ש המחוזי בחיפה קבע שהיא צורפה לחשבון לשם הנוחות לפעול בו בעוד המנוחה בחיים, ולא כמתנה.

אישה שנפטרה לא השאירה צאצאים או צוואה הותירה אחריה חמישה יורשים: אחות וארבעה אחיינים (ילדי אחיה המנוח). לפני פטירתה, עברה האישה ניתוח דחוף במעי הגס והחליטה לצרף את אחותה לחשבונה בבנק הפועלים, שמא יקרה לה משהו בניתוח. בחשבון הבנק היו כעשרה מיליון שקל.

זקוקים לייעוץ בדיני משפחה?

פנו ל - עו"ד משפחה

בסכסוך שהתגלע בין האחיינים לאחות באשר לגורל הכספים בחשבון, הכריע ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה לטובת האחות וקבע שהיא קיבלה מתנה מהמנוחה ולכן היא הבעלים של מחצית מהכספים, והיתרה תחולק בין כל היורשים, כולל האחות.

האחיינים ערערו לביהמ"ש המחוזי בחיפה. לטענתם, כל הכספים שהיו בחשבון, ולא רק מחצית מהם, צריכים להתחלק בין כל היורשים. צירוף האחות לחשבון לא נעשה בכוונה שתהיה בעלת הכספים בו. כחיזוק למסקנתם, האחיינים טענו שפעולות האחות הראו שגם היא לא חשבה שהכספים ניתנו לה במתנה: היא לא פעלה בחשבון ולא השתמשה בכספים כשהמנוחה היתה בחיים. כמו כן הם ציינו, כי היא אפילו הגישה בקשה כוזבת לצו ירושה תוך העלמת זכותם לרשת את עיזבון המנוחה.  

האחות טענה שהמנוחה רצתה להעניק לה בעלות בחשבון הבנק המשותף. אחותה המנוחה צירפה אותה לחשבון כמתנה והיא יכלה להשתמש בכספים בו  מתי שהיא רוצה, בין אם באופן מיידי ובין אם לאחר מותה. לטענתה, העדויות מראות בבירור שהמנוחה לא רצתה שכספיה יפלו בידי האחיינים ולכן נתנה אותם לאחות כמתנה שאינה תלויה בפטירתה. ועוד מראות העדויות, שהמנוחה בחרה לצרפה לחשבון כבעלים, ולא לצרפה כמיופית כח.

עובדות זהות  - מסקנה שונה

השופט חננאל שרעבי קיבל את הערעור והסביר שמתוך העדויות והמסמכים שהתקבלו בבימ"ש לענייני משפחה הוא הסיק מסקנות שונות.

השופט קבע שהאחות לא הוכיחה שהמנוחה התכוונה לתת לה במתנה את מחצית הכספים שבחשבון. מאחר שהחשבון נפתח על שם המנוחה, ורק לאחר מכן צורפה האחות, האחות נדרשה להוכיח שהמנוחה התכוונה להעניק לה מתנה כשהיא עוד בחיים. האחות לא הוכיחה זאת, ויתרה מכך, מה שעולה מהעדויות והמסמכים הוא שכוונת המנוחה היא לתת לאחות מחצית מכספי החשבון כמתנה רק לאחר פטירתה – אם יקרה לה משהו.

השופט קבע שכספים שהוציאה האחות מהחשבון המשותף יוחזרו על ידה ויחולקו בין היורשים לפי החוק.  האחות תשלם לאחיינים הוצאות ושכר טרחה בסך 20 אלף שקל.

השופטת שושנה שטמר והשופט סארי ג'יוסי הסכימו עם קביעתו.

  • ב"כ המערערים: עו"ד א. אבריאל
  • ב"כ המשיבה: עו"ד י. גאגין

* עו"ד רן רייכמן עוסק בדיני משפחה.    

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
מתכננים תביעה? תתכוננו לפגישת גישור עם הצד השני
עו"ד חן וייס גלר (צילום: גלית קאשי)
המדריך להורים גרושים בימי קורונה
עו"ד עדי חן | צילום: אוראל כהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ