אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> העליון קיצר מאסרו של בעל מכה: הודה במעשיו ושילם פיצוי

העליון קיצר מאסרו של בעל מכה: הודה במעשיו ושילם פיצוי

מאת: עו"ד מתן סדן | תאריך פרסום : 24/11/2015 17:56:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

הבעל החל להכות את אשתו באכזריות מיד לאחר החתונה ואף ביצע בה מעשה סדום. הוא הורשע במחוזי בעבירות אלימות ומין, ונגזרו עליו שמונה שנות מאסר בפועל ופיצוי של 50 אלף שקל לאשתו. לאחרונה התקבל בחלקו ערעור שהגיש לעליון, והוחלט להפחית בעונשו. 

במשך כשנה נהג האיש כלפי אשתו באלימות מסוגים שונים. כבר מספר ימים לאחר החתונה, בעקבות ויכוח, הוא שבר את הסלולארי שלה, הביע ספקות לגבי בתוליה ודרש ממנה לבצע בדיקה רפואית. מספר ימים לאחר מכן הוא הפליא בה את אגרופיו וגרם לה לחבלות ולנפיחות קשה בפנים.

הסתבכתם עם החוק?

פנו ל-עו"ד פלילי

במקרה אחר, הצליחה האישה לברוח לביתה של משפחתו המורחבת, אך למרבה הצער הוא הגיע גם לשם והמשיך להכות אותה – הפעם בעזרתן של אמו ואחיותיו. מעבר לכך, ביצע בה האיש מעשה סדום, תוך התעלמות מוחלטת מסירובה, מצרחותיה ומתחינותיה.

לבסוף, הצליחה האישה להימלט ופנתה לעזרת הרשויות. בשנת 2014 הגישה המדינה כתב אישום נגד הבעל לבית המשפט המחוזי בנצרת, בו ייחסה לו עבירות חמורות של ניסיון וביצוע מעשי סדום ותקיפות בן זוג בנסיבות מחמירות.

הבעל הודה בעבירות המיוחסות לו והביע חרטה וצער על התנהגותו. הוא סיפר על הרקע המשפחתי הקשה ממנו הגיע והסביר שבשל החינוך שבצלו גדל הוא מתקשה להפנים את זכויות הנשים במשפחה.

בית המשפט הרשיע את הנאשם במעשיו וגזר עליו שמונה שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי והורה לו לפצות את האישה ב-50,000 שקל.

חודש מיום הרשעתו ערער הבעל על עונשו לבית המשפט העליון. הפעם הוא טען כי בכלל לא ביצע את העבירות המיוחסות לו וסירב לשלם לאישה פיצויים. הוא ציין שבית המשפט המחוזי בכלל לא הסביר לו את משמעות הודאתו ולא הקריא בפניו את כתב האישום.

מנגד, טענה המדינה כי כתב האישום הוקרא למערער בשפתו – ערבית, וכי עונשו נגזר בהתחשב בחרטה שהביע על מעשיו, שכעת מוטלת בספק.

בנוסף, ציינה המדינה את מצבה הקשה של האישה, הסובלת מבעיות גופניות ונפשיות חמורות מאז האירועים, ומתקשה להמשיך בחייה.

במהלך הדיון, חזר בו המערער מטענותיו והודה בשנית במעשיו. עם זאת, הוא ביקש להפחית מעונשו ולגזור עליו תקופת מאסר הנעה בין מספר חודשים לשלוש שנים, בהסתמך על פסיקה קודמת באישומים דומים.

"כמו הייתה רכושו"

"הנפש מתקוממת למקרא מעשיו של המערער אשר השתמש בכוחו הפיזי העדיף כדי לאמלל את חיי אשתו החלשה ממנו. מעבר לאלימות כלפי המתלוננת, הוסיף המערער חטא על פשע בביצוע מעשה סדום", כתב המשנה לנשיאה השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין.

השופט הדגיש את חומרת מעשיו של המערער, שהתנהג כאילו אשתו הייתה רכושו הפרטי ודחה את טענתו כאילו בית המשפט המחוזי חרג ממדיניות הענישה המקובלת, שכן אף אחת מהפסיקות שהציג לא עסקה במקרים המשלבים עבירות אלימות ומין ביחד.

ואולם, מכיוון שהמערער הודה לבסוף במעשיו ושילם לאישה את הפיצוי הכספי, החליט השופט לקצר את עונש המאסר בפועל, כך שיעמוד על שבע שנים ושלושה חודשים בלבד.

השופטים יצחק עמית וצבי זילברטל הצטרפו לפסק הדין.

  • ב"כ המערער: עו"ד ויסאם לידאוי 
  • ב"כ המשיבה: עו"ד מורן פולמן

* עו"ד מתן סדן עוסק במשפט פלילי ומייצג נאשמים בעבירות מין ואלימות במשפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
המשמעות המשפטית של אבטחת מוסדות החינוך באמצעות אזרחים
עו"ד דורית בן אברהם | צילום q elite beauty, אילוסטרציה: Obi - @pixel8propix on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ