אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> העובד החליק במדרגות - רשת פתאל תשלם כ-300 אלף שקל

העובד החליק במדרגות - רשת פתאל תשלם כ-300 אלף שקל

מאת: עו"ד שחר גולן | תאריך פרסום : 10/09/2015 15:49:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

העובד, ששימש כמנהל קבלה באחד ממלונות פתאל בטבריה, תבע את הרשת וזכה. נקבע שהאחריות לפציעה תוטל על המלון בלבד, שלא פעל לשמור על עובדיו ולמנוע החלקה צפויה מראש באזור המטבח.

גלעד הרשלר הגיע בשעות הצהריים ב-20 בפברואר 2009 למקום עבודתו במלון השייך לרשת "מלונות פתאל" בטבריה. הרשלר הקדים לעבודתו כמנהל הקבלה, מכיוון שזה היה ידוע כיום עמוס. בניגוד להרגלו, הוא עבר דרך מסדרון העובדים, הסמוך למטבח המלון, כדי להחתים את כרטיס העובד שלו.

נפצעתם?

פנו ל - עורך דין נזיקין

הרשלר החל לרדת במדרגות, וחש לפתע כי רגלו מחליקה והוא עף קדימה. באינסטינקט הוא אחז בעוצמה עם ידו השמאלית במעקה, וכך מנע את נפילתו בכל 22 המדרגות התלולות שבמעבר.

בעקבות התאונה הוא פרק את כתף שמאל וסבל מפגיעה בעצם הזנב.

שלוש שנים לאחר מכן הוא הגיש תביעה לבית משפט השלום בטבריה נגד רשת מלונות פתאל. לטענתו, התאונה נגרמה בשל שלולית מים רצינית שגרמה לרטיבות במדרגות. הוא גם טען שגרם המדרגות היה חשוך ושלא הותקנו שם פסים למניעת החלקה ושלטי אזהרה המתריעים מהסכנה.

הרשלר הוסיף שבעקבות התאונה הוא לא יכול לישון בלילה בנוחות, לנהוג לאורך זמן ולבצע עבודות של תחזוקת הבית אותן היה עושה קודם לכן, כמו גיזום, קדיחות, הרמת כסאות ועוד. הוא גם טען שהתאונה השפיעה עליו מבחינה חברתית, שכן מאחר שכבר אינו יכול לסייע פיזית במושב בו הוא גר, כבר לא קוראים לו לפעילויות קהילתיות שדורשות מאמץ גופני.

מהמלון נטען שאין קשר בין התאונה לבין הפגיעות בגופו של התובע. נטען שהתאונה כלל אינה תוצאה של רשלנות כלשהי מצד המלון, שנקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים למניעת התאונה. התאונה, כך נטען, נגרמה בגלל רשלנותו הבלעדית, או לכל הפחות, העיקרית, של התובע, ובכל מצב לא נגרמו לו נזקים בעקבותיה.

רשלנות המעסיק

השופטת אוסילה אבו-אסעד סברה שהמלון כמעסיק היה אמורה להנהיג שיטת עבודה שתשמור על העובדים שלו מפני הסיכונים אליהם הם חשופים. סיכון כמו החלקה על רצפה רטובה הוא סיכון שניתן היה למנוע בהתקנת שלטי אזהרה, פסים למניעת החלקה ותאורה מספקת. משכך, ומאחר שהמעסיק לא פעל למנוע את ההחלקה, הוא התרשל, ולכן האחריות להחלקתו של התובע תוטל עליו בלבד, קבעה השופטת.  

את אחוזי הנכות הרפואית של התובע העריכה השופטת ב-15%. בהיבט הנזקים, פסקה השופטת אבו-אסעד שרשת פתאל תשלם לתובע פיצויים על הפסד שכר, עזרת צד שלישי, הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה, וכאב וסבל.  בסך הכל נפסקו לתובע 301,707 שקל, שמסכום זה ינוכו התשלומים שקיבל מביטוח לאומי בסך כ-130 אלף שקל.

כן נפסק שהמעסיק ישלם לתובע שכר טרחת עורך דין בשיעור 20% מהסכום נפסק, והוצאות משפט בסך 7,500 שקל.

  • ב"כ התובע: עו"ד רחלי צוריאנו
  • ב"כ הנתבעות: עו"ד וסים אבו חאטום

* עו"ד שחר גולן עוסק בדיני נזיקין

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ