אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הסוף לעמלות "פנגו"? בקשה לייצוגית בסך 7 מיליון ש' על גבייה לא חוקית

הסוף לעמלות "פנגו"? בקשה לייצוגית בסך 7 מיליון ש' על גבייה לא חוקית

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 13/05/2015 15:37:00 | גרסת הדפסה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה באחרונה לביהמ"ש המחוזי בת"א בטענה ש"פנגו" גובה עמלות שונות שלא כדין, בין היתר בגין הפעלת חנייה, הארכתה וסיומה באמצעות אפליקציה ו-SMS.

לקוח "פנגו" שהחל להשתמש בשירותי החברה ביולי 2014 ולשלם עבור חניה באמצעות האפליקציה הסלולרית "פנגו+" נדרש לשלם לחברה 26.4 שקלים כעמלות, רק כי ביקש לשלם את אגרת החניה לרשות המקומית. הוא החליט להגיש תביעה נגד חברת "מילגם" – המפעילה את "פנגו" מכוח זכייתה במכרז – ובקשה לאשרה כייצוגית.

לייעוץ בהגשת תביעה ייצוגיות:

פנה ל- עו"ד תובענות ייצוגיות

בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד גלעד מרקמן ודוד שוורצבאום, נטען כי בנוסף לאגרת החנייה בתעריף הקבוע בתקנות, החברה גובה בניגוד לדין גם עמלה של 50 אג' על מסרונים ו-40 אג' על כל הפעלת חנייה באפליקציה.

לטענת המבקש, גביית העמלות מנוגדת לתקנות התעבורה שקובעות מחיר מרבי לחניה בהסדר ארצי, ולמכרז שקובע כי על "פנגו" לספק את השירותים בתמורה לעמלה שתקבל מתוך אגרת החניה בלבד.

המבקש טען כי בעוד ששירות החנייה הטלפוני ניתן בחינם, הדרך הקלה של הפעלת השירות באמצעות האפליקציה עולה כסף. מאחר שאתר האינטרנט הסלולרי כלל לא מאפשר הפעלה או סיום חניה, יוצא שהחברה מעודדת נהגים שמוצאים את הפעלת השירות בטלפון כמסורבל ולא יעיל לשלם עבור שירות שעליה לספק בחינם, ומתעשרת שלא כדין על חשבון הצרכנים.

המבקש ציין שאין בידיו מידע מדויק בדבר מספר הלקוחות שעושים שימוש באפליקציה או ב-SMS, אולם החברה יכולה לבררו בלחיצת כפתור. לדבריו, על-פי הערכות שפורסמו בעיתונות, מספר הפעלות החניה דרך "פנגו" עומד על כשני מיליון בכל חודש, כאשר כ-80% מהן נעשות באמצעות האפליקציה ו-SMS.

למען הזהירות העריך התובע כי מדובר בנתונים מוגזמים, והעמיד את סכום התביעה על כ-7 מיליון שקלים – היקף הגבייה הפסולה מאז השקת השירות ב-2007 – בהנחה מקלה שמדובר "רק" בחצי מיליון הפעלות בחודש.

ביהמ"ש התבקש כאמור לאשר את התובענה כייצוגית, להורות לחברה להפסיק את גביית העמלה הלא חוקית ולהשיב לכל מי ששילם עמלה על שימוש באפליקציה או ב-SMS את כספו. לחילופין, ביקש התובע מביהמ"ש להורות על פיצוי הולם אחר ללקוחות החברה או לטובת הציבור.

 

 

* משרד עורכי הדין מרקמן את טומשין עוסק בתובענות ייצוגיות.

** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

 

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ