אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> המחוזי אישר לאב לקזז מזונות מתשלום הוצאות הדירה

המחוזי אישר לאב לקזז מזונות מתשלום הוצאות הדירה

מאת: עו"ד מיכל אופיר | תאריך פרסום : 15/06/2015 15:45:00 | גרסת הדפסה

בקביעתו פסק השופט שאול שוחט מבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי החלטת ביהמ"ש לענייני משפחה היתה שגויה משום שהתבססה על הלכה לא רלוונטית.

הורים לשישה ילדים נפרדו. בשלהי 2013 עבר האב לדירה אחרת, והאם נשארה לגור עם הילדים בדירה המשותפת בתל אביב. למרות עזיבתו, המשיך האב לשלם את מלוא חשבונות הדירה: חשמל, ארנונה, ועד הבית ודמי הניהול.

צריכים ייעוץ בענייני משפחה?

פנו ל - עו"ד דיני משפחה

בשלב מסוים הגישה האם תביעה למזונות ילדים. בינתיים, ועד להכרעה בתביעה כולה, פסק לביהמ"ש לענייני משפחה במחוז תל אביב שהאב ישלם מזונות זמניים של 2,500 שקל לכל ילד, כך שבסך הכל יצטרך לשלם לידי האם 15 אלף שקל מדי חודש.

בנוסף, הוא חויב לשאת בחצי מהוצאות החינוך והרפואה החריגות, וביתר ההוצאות –  כולל החשבונות עבור הדירה – תישא האם. החלטה זו התבססה על בדיקה ראשונית של הכנסות ההורים, שבה נמצא כי האם מרוויחה יותר מהאב.

האב ביקש מביהמ"ש להמשיך לשלם באופן ישיר את חשבונות הדירה גם לאחר החלטה זו ולקזז אותם מהמזונות. הוא הסביר שהאם לא משלמת את החשבונות, אף שהוטלו עליה, והוא נאלץ לשלמם בעצמו מאחר שהוא הבעלים הרשום של הדירה והוא חשוף להטלת עיקולים.

האם טענה, בשם ילדיה, שהאב מנסה להפחית מתשלומי המזונות את הוצאות הדירה. לטענתה, האב היה אחראי תמיד לתשלום הוצאות הדירה וכוונת ביהמ"ש היתה שימשיך לשלם אותם בנוסף לסכום המזונות הגלובאלי שנקבע.

ביהמ"ש למשפחה נסמך על הלכת שוחט הקובעת שלא ניתן לקזז תשלום מזונות קצוב בתשלום חשבונות על אחת כמה וכמה ללא הסכמת הזכאים במזונות, ולנוכח התנגדות האם, דחה את בקשת האב.

האב, שנותר מתוסכל וחש שנפל על אוזניים ערלות, ביקש לערער על ההחלטה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב. לטענתו, ביהמ"ש למשפחה התבסס על הלכה משפטית שאינה רלוונטית למקרה שלו שכן בהלכת שוחט האב לא פעל לפי החלטת ביהמ"ש להעביר לאישה את כספי המזונות, והחליט על דעת עצמו לקזז את החשבונות, בעוד שהוא לא פעל על דעת עצמו אלא הגיש קודם בקשת קיזוז.

קיזוז חלקי

השופט שאול שוחט קיבל את הערעור באופן חלקי. השופט הסכים עם טענת האב וקבע שהלכת שוחט –עליה הסתמך ביהמ"ש למשפחה – אינה חלה על המקרה הנוכחי. לפי השופט, מלכתחילה לא היה מקום לדון בהלכה זו באשר האם לא הזכירה אותה ולא טענה כל טענה בהסתמך עליה.  השופט קבע שהפרשנות הנכונה לפסיקת המזונות היא כי האב חויב בתשלום גלובאלי של 15 אלף שקל, בעוד שהאם חויבה בתשלום יתר הוצאות הילדים, הכוללים גם את חשבונות הדירה.

השופט פסק כי האם ניצלה את העובדה שהחשבונות רשומים על שם האב, ולא שילמה אותם, ומאחר שהיא זו שעדיין גרה בדירה וגם לה יש חלק בהוצאות, האב ישלם מעתה ואילך רק מחצית מהחשבונות ואלו יקוזזו מהסכום הגלובאלי שהוא חייב.

האם חויבה בהוצאות ושכר טרחה בסך עשרת אלפים שקל.

 לחצו כאן לקריאת פסק הדין בעניין א.ד. נ' ש.א.ד. ואח'

  • ב"כ המבקשים: עו"ד שמואל מורן
  • ב"כ המשיבים: עו"ד אבנר זינגר 

* עו"ד ונוטריון מיכל אופיר עוסקת בדיני משפחה.     

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ