אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> המזרח הפרוע: יריות באוויר, ניפוצי שמשות ו-"חראקות" בטירה

המזרח הפרוע: יריות באוויר, ניפוצי שמשות ו-"חראקות" בטירה

מאת: עו"ד שגיא מלח | תאריך פרסום : 10/08/2015 12:25:00 | גרסת הדפסה

צילום Dollarphotoclub.com

צעיר התאהב בצעירה אך בני משפחה לא אהבו את הקשר הרומנטי ודחו אותו. בתגובה, הצעיר הטריד את משפחתה בהודעות סמס ובנסיעות פרועות מסביב לבית, עד שיום אחד העניין הסלים ליריות באוויר ועימות עם אחיה. ביהמ"ש גזר עליו שנתיים מאסר.   

נגד הנאשם הוגש כתב אישום שבו יוחסו לו עבירות של הטרדה באמצעות מתקן בזק ונשיאת נשק שלא כדין.

בכתב האישום נטען כי במשך כשנתיים (2008-2010) הנאשם שלח עשרות הודעות טקסט לאמה ולאחותה של המתלוננת – בחירת לבו, קילל אותה ודרש להתחתן איתה. בנוסף, הוא נהג להגיע לאזור ביתה של המתלוננת, לעתים שיכור, ולנסוע בפראות סביב הבית.

לייעוץ בתחום הפלילי:

עו"ד פלילי

בסוף 2010, אחיה של המתלוננת זרק לעברו חתיכת עץ שניפצה את החלון הצדדי של רכבו. הנאשם לא נשאר חייב. הוא נסע לביתו וחזר עם רובה לכיוון ביתה של המתלוננת. באמצע הדרך נתקל שוב באחיה ובחבריו, עצר את הרכב והחל לירות באוויר. האח בתגובה השליך עליו עוד קרש והפעם התנפצה השמשה האחורית.  

בחקירתו במשטרה הנאשם הודה במעשיו. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון והצדדים ניגשו לטיעונים לעונש.

הנאשם טען שרק ירה באוויר ולא התכוון לפגוע באף אחד. הוא הצטער על מה שעשה והדגיש כי מאז עברו שנים והוא לא חזר על מעשיו. הוא הסביר את מעשיו הקיצוניים על רקע מצב רגשי סוער והתמכרותו לאלכוהול באותה תקופה.

כיום הוא נשוי ועובד כנהג משאית, ולפני כשבועיים נולד בנו הבכור.

הנאשם גם ביקש להתחשב בכך שהודה וסיפר הכל בהזדמנות הראשונה, והוסיף כי המדינה גרמה לו לעינוי דין שערורייתי כשלקח לה שלוש שנים להגיש כתב אישום.

המדינה ביקשה להטיל על הנאשם בין שנתיים לארבע שנות מאסר, והזכירה כי הוא תכנן את מעשיו, סיכן חיי אדם ויכול היה לגרום לנזק גדול מאד.

המדינה הוסיפה כי ההתגרות מצד אחיה של המתלוננת התרחשה רק אחרי מסכת של הטרדות מצד הנאשם.

בשירות המבחן התרשמו כי הנאשם אמנם מביע מוטיבציה לקבל טיפול, אך הטילו ספק לגבי הנכונות שלו להשתלב באמת בטיפול ארוך ומחייב. עוד צוין כי לנאשם קשה לווסת דחפים תוקפניים, במיוחד במצבים שבהם הוא חווה דחייה.

פוטנציאל לנזק חמור

נשיא בית המשפט המחוזי בלוד, השופט אברהם טל, ציין כי "עבירות בנשק הן עבירות חמורות מעצם טיבן בשל פוטנציאל הנזק הרב הטמון בהן. החזקת נשק ללא היתר עלול לגרום לנזק חמור לאדם ולרכוש."

הנאשם תיכנן את מעשיו וביצע עבירות רבות, פגע בשלוותם ובפרטיותם של בני המשפחה. כמו כן, זו אינו הפעם הראשונה שהסתבכך בפלילים – בשנת 2012 הוא נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לאחר שהטריד ואיים על אישה אחרת בטלפון.

מאידך, לטובת הנאשם, השופט התחשב במצבו המשפחתי ובנזק שייגרם לאשתו ובנו כתוצאה ממאסרו, וכן את השתהות המדינה בהגשת כתב האישום. בנוסף, השופט זקף לטובתו את נטילת האחריות, ההודאה והבעת החרטה.

בסיכומו של דבר, השופט טל גזר על הנאשם 24 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה למשך 8 חודשים מיום השחרור ותשלום פיצוי למתלוננת בסך 3,000 שקל.

* עו"ד שגיא מלח עוסק במשפט פלילי

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
ליקוי מאורות בדין הפלילי בישראל: קריאה דחופה לשינוי
עו"ד פז יצחקי-וינברגר (צילום: שחר שטרן)
ששת תפקידי הסנגור: משלב ביצוע העבירה ועד להגשת כתב אישום
עו"ד יעקב שקלאר |אילוסטרציה: Helloquence on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ