אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> המועצה תפצה ילד שאצבעותיו נקטעו לאחר שעלה על כיסא גלגלים נטוש

המועצה תפצה ילד שאצבעותיו נקטעו לאחר שעלה על כיסא גלגלים נטוש

מאת: עו"ד יאיר סמוגורה | תאריך פרסום : 02/02/2016 18:53:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

בית משפט השלום בנצרת קיבל השבוע את תביעת הילד נגד המועצה המקומית, ופסק לו פיצויים בסך 165 אלף שקל. השופטת נבילה דלה מוסא קבעה כי על המועצה לצפות כי אשפה גושית וגרוטאות בשולי כביש עלולות לגרום לנזק גופני לעוברי אורח.

כשהיה כבן 13, שיחק הילד בכיסא גלגלים שנזרק בשולי הרחוב בשכונת ביתו בכפר ג'דידה, שבצפון הארץ. כשעלה על הכיסא ולחץ על כפתור ההפעלה, שתי אצבעות מידו הימנית נתפסו בשרשרת מתחת לכיסא, ונקטעו. הילד תפס את אצבעותיו בחולצה, ועובר אורח שראה אותו מתפתל מכאבים, לקח אותו למיון בנהריה.

לייעוץ בתחום

פנו ל- עורך דין נזקי גוף

במאי 2010, בהיותו כבן 24, הגיש הנפגע תביעה לבית משפט השלום בנצרת נגד המועצה המקומית. לטענתו התאונה נגרמה לו בעקבות התרשלות המועצה, שלא דאגה לפנות גרוטאות משטחה למרות הסכנה הנשקפת לחיי התושבים. אותו כסא, הוא טען, היה זרוק מספר ימים ברחוב מבלי שאף אחד דאג לפנותו.

המועצה טענה כי התובע הוא האשם הבלעדי בתאונה, ויש להטיל את האחריות עליו ועל הוריו. לטענתה, אין לצפות ממנה להיות 24 שעות ברחובות כדי לפקח על כל דבר שנזרק שם. על כל פנים, לטענתה, היא נוהגת לאסוף את הפסולת הגושית שלוש פעמים בשבוע.

מעשה אימפולסיבי ותמים

השופטת נבילה דלה-מוסא קיבלה את התביעה, והסבירה כי אין ספק שעל המועצה חלה החובה והאחריות לדאוג לשלום הציבור, ולשמור שרחובותיה וכבישיה יהיו פנויים ממכשולים.

לדעתה, כל אדם סביר יכול לצפות כי אשפה גושית וגרוטאות שנזרקו בשולי הכביש ולא נאספו במשך מספר ימים, עלולות לגרום לנזק גופני לעוברי אורח, ובפרט לילד בן 13 שסקרנותו הטבעית יכולה לדחוף אותו לשחק ולגעת בהן, מה שחושף אותו לפגיעה פיזית.

אם כל אדם סביר יכול היה לצפות כסא גרוטאות באמצע הרחוב, כטענת המועצה, אז על אחת כמה וכמה המועצה, שמוטלות עליה החובות לדאוג לבריאות הציבור, לפינוי אשפה וסילוק מפגעים.

נכון, אין לצפות מהמועצה לפעול בכל רגע נתון לפינוי האשפה, שכן נקיטת אמצעי זהירות כזה תכביד באופן משמעותי על הקופה הציבורית ועל הציבור כולו, ציינה השופטת. ואולם, המועצה כשלה מלהסביר מדוע לא הספיקו לפנות את כיסא הגלגלים תוך שלושה ימים – כך שמתקבל הרושם שהמועצה או מי מטעמה לא פעלו בהתאם לנוהל שהיא עצמה קבעה.

השופטת גם דחתה את טענת המועצה לאחריותו של התובע לתאונה, מאחר שלא שוכנעה שהיה מודע לסכנה הטמונה בשימוש בכיסא. לכל היותר מדובר במעשה אימפולסיבי ותמים שנעשה בהתלהבות רגעית או בהיסח הדעת, המתאימה לילד בן 13. 

בנסיבות אלה, קבעה השופטת כי המועצה אחראית לתאונה, והעמידה את נזקי התובע על סך כולל של 165 אלף שקל, עבור הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות, נסיעות ועזרת צד שלישי, וכאב וסבל. לסכום זה יצורפו הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בשיעור של 20%.

  • ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין 

* עורך דין יאיר סמוגורה עוסק בנזקי גוף

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
תבעתם על נזקי גוף? כדי לקבל את הפיצוי כדאי מאד שתאספו ראיות
צילום: "צילום דרכון במשרד הפנים" רח' פל ים 15 חיפה.

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ