אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הכה את ילדיו וגרושתו, ויפצה על הנזק הנפשי שגרם להם

הכה את ילדיו וגרושתו, ויפצה על הנזק הנפשי שגרם להם

מאת: עו"ד אריאל ממן | תאריך פרסום : 17/02/2016 18:15:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

לאחרונה פסק בית המשפט למשפחה בסכסוך ארוך שנים. בפסק דין שעסק בנושאים כמו אלימות, בגידה ותמונות עירום, נפסק כי האב ישלם לגרושתו ושלושת ילדיהם כחצי מיליון שקל על נזק נפשי, אך בד בבד גרושתו תצטרך לשלם על פגיעה בפרטיותו.

הסכסוך המר בין בני הזוג לשעבר, הורים לשלושה ילדים, נסחב זמן רב, אף שהם התגרשו כבר לפני חמש שנים. לאחרונה עסק בית המשפט למשפחה בשלוש תביעות שהגישו השניים זה כנגד זו: האישה תבעה פיצוי על הנזקים שבעלה לשעבר גרם, לטענתה, לה ולילדים בשל שנים של אלימות והתעללות, ובשל בגידותיו התכופות – שהוכחו באמצעות תמונה שחשפה את האיש ברגע אינטימי.

נלקעתם לסכסוך משפחתי?

עורך דין משפחה

האיש תבע להכריז על ילדיו כמורדים ולבטל את חיובו במזונות. בנוסף, לאחר שהתוודע לתמונתו העירומה – שצורפה למסמכי התביעה ונגלתה לעיני המעורבים בהליך – הוא תבע 100,000 שקל על פגיעה בפרטיות.

במענה לטענת אשתו הוא הכחיש כי נהג באלימות אם כי הודה שקיים יחסי מין עם נשים אחרות, לטענתו, משום שהנישואים היו פתוחים. בנוגע לביטול המזונות הוא טען שילדיו אינם בקשר עמו מזה שנים – באשמת אמם המסיתה.

הילדים מבקשים שקט  

השופטת אילת גולן-תבורי קבעה כי הבעל-לשעבר אכן גרם נזק נפשי לאשתו. קביעה זו הסתמכה על העובדה שלפני כשלוש שנים האיש הודה בעבירות של תקיפה ואיומים כלפי אשתו במסגרת הליך פלילי שהתנהל נגדו.

באשר לילדים, השופטת נפגשה עמם באופן אישי והתרשמה כי כל אחד מהם סבל מנחת הזרוע של האב.

לפיכך, נקבע כי האב יפצה את האישה והילדים על הנזקים הנפשיים שהסבה להם האלימות. עם זאת, השופטת הבהירה כי דיני הנזיקין אינם "חרב אשר תלויה מעל מיטת בני הזוג", ובגידה אינה מהווה עוולה נזיקית ואינה מזכה את המשפחה בפיצוי.  

מכאן ניגשה השופטת לדון בתביעותיו של האיש, ופסקה כי מרבית האשמה בניתוק הקשר עם הילדים מוטלת על האב, שלא התאמץ לחדשו בשום צורה.

בנוסף, השופט הבהירה כי ביטול המזונות עלול לפגוע בילדים מבחינה כלכלית, ואף להביא להתעצמות הטינה שהם חשים כלפי אביהם.

"למרבה הצער, לא השכיל האב להבין כי הגשת תביעה, ועוד תביעה, ועוד תביעה, ועוד אחת – כנגד האם... אינה תורמת לתחושות טובות מצד הילדים (בלשון המעטה) ואיננה מאפשרת גם להם להתקדם הלאה בקשר עימו. מבקשים הם שקט מהמאבקים המשפטיים", סיכמה השופטת את עמדתה.  

ואולם, כדי לעודד את חידוש הקשר השופטת הורתה לאב לשים בתוכנית מיוחדת 300 שקל ממזונות כל ילד (למעט הבכור שהפך לבגיר), אותם יוכלו לקבל בתנאי שייפגשו עמו חמש פעמים רצופות.

בנקודה אחת השופטת קיבלה את טענות האב, כשסברה שצירוף תמונה אינטימית, מבלי לבקש שתהיה חסויה, מהווה פגיעה בפרטיות.

"אדם זכאי להניח כי צילומו במערומיו לא יופץ", כתבה השופטת, אם כי הבהירה שיהיה זה פיצוי מופחת, כיוון שהאיש עצמו צירף את התמונה לתביעה אחרת שהגיש נגד גרושתו.

התוצאה הסופית הייתה כזו: האישה חויבה לשלם לבעל 40,000 שקל על הפגיעה בפרטיות, בתוספת הוצאות משפט של 15,000 שקל, ואילו האיש חויב לשלם לה ב-420,000 שקל בתוספת מימון טיפול נפשי, וכן 60,000 שקל בתוספת מימון טיפול נפשי לילדיו, בתוספת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 50,000 שקל.

  • שמות באי כוח הצדדים לא צוינו בפסק הדין

* עורך דין אריאל ממן עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il   

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ