אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הילד מסרב להיות בקשר עם ההורה? אפשר לבטל את המזונות

הילד מסרב להיות בקשר עם ההורה? אפשר לבטל את המזונות

מאת: עו"ד ד"ר שרון פרילינג | תאריך פרסום : 05/11/2015 17:57:00 | גרסת הדפסה

צילום חיצוני: dawnwillow, www.morguefile.com, פנימי: לירן ברשדסקי

בית המשפט למשפחה קיבל תביעת אב לביטול החיוב במזונות בתו בת ה-16, מאחר שהיא אינה מעוניינת בקשר עמו. השופט אסף זגורי קבע כי אי אכיפת החיוב לא יכריע את מצבה הכלכלי של הקטינה או אמה.

ההורים התגרשו לפני 16 שנה וקבעו בהסכם הגירושין שהאב ישלם מזונות חודשיים בסך 800 שקל עבור שני ילדיהם הקטינים. בהסכם נקבעו גם הסדרי ראייה של שלושה מפגשים שבועיים בני שעה וחצי עם הילדים, אולם למעשה המפגשים לא התקיימו. בתחילה כי האב ניתק את הקשר, אולם בהמשך היו אלה הילדים שסירבו לפגוש את אביהם.

לייעוץ בדיני משפחה

פנו ל - עורך דין משפחה

בינתיים הבן בגר והתגייס לצבא, ולבת מלאו 16 שנה, ומזונות האב הופחתו למחצית הסכום. אלא שהאב לא הסתפק בכך, ובמאי 2014 ביקש מבית המשפט בענייני משפחה בנצרת לבטל כליל את המזונות שהוא משלם לבתו, שמסרבת להיפגש עמו.

ביהמ"ש ניסה לתאם מספר מפגשים בין האב לבת, בסיועה של האם, אך ללא הועיל. התברר כי הבת מתנגדת לפגוש את אביה בכל מסגרת שהיא. לכן החליט סגן הנשיא השופט אסף זגורי שהגיעה השעה להכריע בבקשת האב.

האב טען שכל ניסיונותיו לשקם את הקשר עם ילדיו נדחו על ידם באופן מוחלט. הוא ציין, כי  בתו אמנם קטינה, אבל היא מספיק בוגרת כדי להבין את ההשלכות של ההתנהגות שלה. לא ייתכן, טען, שהיא תתנכר לו ותסכל כל קשר עמו ועוד תקבל ממנו מזונות.

האם טענה שלא צריך להאשים את בתה ולפגוע במזונותיה. לדבריה, הנתק הראשוני נוצר באשמת האב, מה שמצדיק את סרבנותה לקשר. עם זאת האם הדגישה כי נקטה בכל האמצעים כדי לגרום לחידוש הקשר, אך ללא הצלחה.

האם גם הוסיפה כי בתה מתביישת מלהראות עם אביה, ואמרה לה שהיא אפילו מוכנה לוותר על המזונות ולצאת לעבוד ולהשיג את מזונותיה –  העיקר לא להיפגש עם האב.

רק שלום או חיבוק

השופט זגורי קיבל את התביעה וקבע שהמקרה מצדיק לבטל את אכיפת החיוב במזונות.

השופט לקח בחשבון את העובדה כי לא נותר עוד זמן רב לתשלום המזונות, ואת השנתיים שבהן נמשכו ההליכים ללא תועלת. השופט גם ציין כי העובדה שמדובר בסכום לא גבוה של 400 שקל, אף היא השפעה על החלטתו. סכום זה, פסק השופט, לא יהיה זה שיכריע את המצב הכלכלי של הבת או האם.

השופט הסביר כי אמנם גם לאב הייתה תרומה לניתוק הקשר, אך מאז הוא חזר בו והיה מוכן לבצע כל פעולה שיידרש כולל הדרכה הורית וטיפול מקצועי, אולם הבת עמדה על סירובה להגיע למפגשים עמו.

האב אף ניסה להעביר מסר לבת כי הוא מוכן לתת לה יותר מ-400 שקל מזונות, והוא רק מבקש שילדיו יאמרו לו שלום ויתנו לו חיבוק, אולם גם זה לא הועיל.

השופט הבהיר כי הוא נמנע מלהשתמש במושג ביטול החיוב במזונות והעדיף את המונח "ביטול אכיפת החיוב במזונות", משום שהוא מותיר פתח של תקווה לצדדים, שאולי יחודש ביניהם הקשר בעתיד, ואז הם יוכלו לבקש לחדש את אכיפת תשלומי המזונות.

לא נפסקו הוצאות.

  • ב"כ התובע: עו"ד לודמילה ז'וז'וליה
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד אליק ביטר

* עו"ד ד"ר שרון פרילינג עוסקת בדיני משפחה 

** הכותבת לא ייצגה בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

אב מזניח ומתנכר לאורך שנים - בא בתלונות על בתו שהוציאה מסקנות מתבקשות בענינו.

ה400 ש"ח כנראה לא יהיו מה שיפיל אותה, אבל היא תזכור תמיד שאפילו את זה הוא ביקש למנוע ממנה.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ