אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הבעל נחשד במחיקת 300 אלף שקל מהכתובה. כמה ישלם?

הבעל נחשד במחיקת 300 אלף שקל מהכתובה. כמה ישלם?

מאת: עו"ד רמי ביאזי | תאריך פרסום : 09/03/2016 15:58:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

האישה הציגה העתק מהכתובה ממנו עולה בבירור כי "שלוש מאות" שקל שהיו רשומים, נמחקו. ביה"ד האזורי בנתניה קנס את הבעל ופנה למשטרה לפתוח בחקירה. בערעור לביה"ד הגדול נקבע השבוע כי מאחר שסוגיית הזיוף עוד לא התבררה במשטרה, יש להקפיא את הקנס שהטיל ביה"ד.

חמש שנים מתוך עשר שנות נישואיהם התגוררו בני הזוג בחו"ל. כששבו ארצה החריף סכסוך שפרץ ביניהם וב-2012 הם התגרשו בבית הדין הרבני האזורי בנתניה.

יש לכם שאלה דחופה

פנו ל- פורום משפחה

במעמד הראשוני של סידור הגט נפסקו לטובת האישה 60 אלף שקל בהתאם לכתובה, ונקבע שאם ייפסק בהמשך כי מגיע לאישה כספים נוספים במסגרת איזון המשאבים (חלוקת הרכוש בין הצדדים), יקוזז מתוכם הסכום האמור.

בהמשך הדיונים הציגה האישה העתק של הכתובה מבית הדין בנהרייה וטענה כי סכום הכתובה המקורי עומד על 360 אלף שקל אך נמחק מהכתובה שהוצגה בבית הדין.

הבעל טען שזה לא משנה מה הסכום המקורי, משום שאשתו מורדת. לטענתו היא התייחדה עם גבר אחר בבית מלון בחו"ל, סירבה לחיי אישות ושלחה ידה בכספיו. כמו כן היא הגישה נגדו שלוש תלונות שווא במשטרה, שבגללן הורחק מהבית.

האישה הסבירה שאותו גבר שפגשה לקח אצלה שיעורי ספרדית, וגם כשהיו יחד באותו המלון – הם שכרו חדרים נפרדים בקומות שונות, כך שטענותיו מופרכות. יתרה מכך, לטענתה, הבעל הוא זה שיצא לרקוד ולבלות עם נשים אחרות, הודה שאינו נמשך אליה יותר, ואף נהג כלפיה באלימות מילולית ופיזית.

ביוני 2015 התרשם בית הדין כי הבעל אשם בהרס חיי המשפחה, וכי הוא לא הוכיח כי האישה קיימה קשר אסור המצדיק הפסד כתובה.

לגבי סכום הכתובה,  בית הדין הסביר כי רק אחרי שהופנתה תשומת לבו הוא שם לב כי ה"שלוש מאות" אכן נמחקו, כך שנותרו רק 60,000 שקל. משום שהבעל לא נתן תשובה קונקרטית בעניין, הוא ראה בה כהודאה שבשתיקה,  וחייב אותו ב-10,000 שקל לטובת אוצר המדינה, ואף הורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית.

הבעל ערער על פסק הדין לבית הדין האזורי הגדול. לטענתו ביה"ד העניש אותו על זיוף ללא בסיס עובדתי, ללא חקירה ורק בהתבסס על "שתיקתו", אף שלמעשה הוא כבר ענה בעבר שהוא לא ביצע את המחיקה, מה גם שהאישה היא שהביאה את העותק לבית הדין.

הוא גם שב על טענותיו בנוגע לאי זכאות האישה לכתובה, בשל התנהגותה המכוערת.

מריבות רדודות

הדיינים, הנשיא הרב יצחק יוסף והרב יצחק אלמליח דחו את טענת הבעל כי אינו חייב בכתובה, משום שלא הוכיח כי האישה "מורדת". הוסבר כי הצדדים שילבו אורח חיים חילוני מתירני ביותר הכולל צפייה בדברי זימה באינטרנט, ריקודים מעורבים במועדונים, אכילת טריפה וסגנון דיבור נפסד. אך כל אלו אינם חורגים ממריבות רדודות שאינן מבססות עילה להפסד כתובה.

הרב יעקב זמיר, שהיה דעת מיעוט, סבר לעומת זאת כי יש עדים לכך שהאישה ישנה בחדר אחד עם הגבר האחר, ומבחינתו זה מספיק כדי לקבוע שאינה זכאית לכתובה.

על דבר אחד הסכימו שלושת הדיינים פה אחד, והוא שיש להקפיא את הקנס לאוצר המדינה, משום שביה"ד הגיע מוקדם מדי למסקנה החמורה שהבעל אחראי למחיקת הכתובה. לכל היותר היה עליו להמתין לסיום חקירת המשטרה בנושא.

לאור האמור ולאחר איזון המשאבים חויב הבעל בתשלום הכתובה בסך כ-165 אלף שקל, בקיזוז הכסף שכבר שילם.

  • ב"כ המערער: עו"ד דב טייכמן; טו"ר לימור חג'ג'
  • ב"כ המשיבה: עו"ד גלעד בניאל

* עורך דין רמי ביאזי עוסק בדיני משפחה  

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את גט לויר

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ