אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> הוצאה לפועל >> האזהרה לא נמסרה כדין – צו עיכוב היציאה מהארץ בוטל

האזהרה לא נמסרה כדין – צו עיכוב היציאה מהארץ בוטל

מאת: עו"ד אייזיק סטולוב | תאריך פרסום : 26/10/2015 16:07:00 | גרסת הדפסה

צילום: Dollarphotoclub

רשם ההוצאה לפועל קיבל את טענת החייב כי לא ידע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, מאחר שהיה באותו מועד בחו"ל. עם זאת, בקשתו לביטול צו עיכוב היציאה שניתן נגדו אושרה רק למשך שבועיים ובמתן ערבות.

ביוני 2015 נפתח תיק בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב נגד החייב וביולי אותה שנה, הונחה בפתח ביתו אזהרה בנוגע לפתיחת התיק. בשלב מאוחר יותר של ההליכים, הוצא נגדו גם צו עיכוב יציאה מהארץ.

לייעוץ בהוצאה לפועל

פנו ל- עורך דין הוצל"פ 

לטענת החייב הוא גילה לראשונה על התיק שנפתח נגדו, כשקיבל צו עיכוב יציאה מהארץ, אז פנה ללשכת ההוצאה לפועל וטען כי האזהרה לא נמסרה כדין, שכן בשעת המסירה הוא היה בחו"ל. החייב  הציג תדפיס כניסות ויציאות לתקופה הרלוונטית וביקש לבטל את צו העיכוב כיוון שמתוכננת לו נסיעה לחו"ל בשבועיים הקרובים. לדברי הזוכה והשליח מטעמו האזהרה נמסרה כדין. השליח הצהיר כי שמע רעשים מבעד לדלת דירתו של החייב, וחש שמסתכלים עליו מהעינית, לכן השאיר את האזהרה בחריץ שמעל ידית הדלת ועזב.

הוא לא ידע

הרשם עמית גולן הסביר שהתקנות שמגדירות מהי מסירה כדין מחייבות את השליח לפעול "בשקידה ראויה וסבירה" להמצאת האזהרה לחייב, ובין היתר מאפשרות לשליח להדביק את האזהרה על הדלת או בכל מקום אחר נראה לעין בבית או בעסק.

הרשם סבר כי במקרה זה ישנו נתון עובדתי מהותי, לפיו ביום ביצוע המסירה החייב שהה מחוץ לגבולות המדינה, ולכן הסיק שאיתורו לא נעשה "בשקידה ראויה וסבירה", שהרי לא היה סיכוי שהוא יגיע לדירתו באותו היום, מכיוון שיצא לחו"ל יום לפני, והתעתד לשוב רק כשלושה שבועות אחרי.

נימוק זה, סבר הרשם, מספיק כדי לשלול את אישור המסירה.

לחידוד דבריו הסביר הרשם שיכול להיווצר מצב בו החייב לא נמצא בדירתו או במקום ביצוע המסירה, אך על המוסר לצפות שהוא יחזור במהלך אותו היום לדירתו וימצא את המסמכים שהושארו.

הרשם גם סבר שהחייב כלל לא ידע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, והטיל ספק אם החייב בכלל מכיר את ההליך המשפטי הכרוך בתיק שכזה, והמשמעות של האזהרה בהליכי ההוצאה לפועל. למרות הסכמת הרשם כי החייב היה מודע לכך שהזוכה עומד לפעול לגביית איזשהו חוב, לא ניתן להסיק מכך שהוא ידע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל.

עם זאת, הסביר הרשם, במקרה זה צו העיכוב מוצדק וקיים החשש שהחייב יצא מהארץ מבלי לפרוע את חובו ועל כן החליט שלא יהיה זה סביר לבטל את הצו מבלי להבטיח את חזרתו לארץ.

התוצאה לבסוף היא שהצו בוטל באופן זמני לשבועיים, בכפוף לכך שהחייב יביא ערבים או ימציא ערבות בנקאית בסך של 20 אלף שקל. לאחר שהחייב ישוב מהארץ, יחודש צו עיכוב היציאה. בד בבד, הורה הרשם גולן לבטל את יתר ההליכים שבוצעו בתיק עד כה, ללא ידיעת החייב.

לקריאת ההחלטה

* עו"ד אייזיק סטולוב עוסק בהוצאה לפועל ופשיטות רגל 

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום הוצאה לפועל באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל
כיצד ניתן למחוק עד 70% מהחובות ללא פשיטת רגל?
עו"ד רותם זגדון, צילום: יניב נגר
כך מוציאים לפועל פסק בורר
עו"ד אמיר רובין | צילום: דפי רובין, אילוסטרציה: Sasun Bughdaryan on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ