אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> דרשה מזונות ילדים אף שהאב עדיין גר בבית: "הילדים יגוועו ברעב"

דרשה מזונות ילדים אף שהאב עדיין גר בבית: "הילדים יגוועו ברעב"

מאת: עו"ד ליאור לב | תאריך פרסום : 22/12/2014 15:34:00 | גרסת הדפסה

צילום: ME 2 By DTL, www.morguefile.com

בני הזוג המסוכסכים – הורים לשניים –ממשיכים לחיות יחד בביתם המשותף. למרות זאת, דרשה האישה שבעלה ישלם לידיה 2,800 שקל עבור מזונות הילדים. ביהמ"ש: "הסכסוך בין בני הזוג אינו הופך את האב באחת להורה בלתי אחראי המתנער מחבותו כלפי ילדיו".

משבר שפקד את חיי הזוגיות של בני זוג - הורים לשני ילדים קטנטנים (האחד כבן 3 והשני פעוט כבן חצי שנה) - הביא לכך שבתום שבע שנות נישואים, הגישה האישה תביעות מזונות, פירוק שיתוף ומשמורת על הילדים. במסגרת תביעת המזונות, היא גם ביקשה לחייב את בעלה במזונות הזמניים של שני הילדים.

לכתבות נוספות בנושא:

אלא שלמרות הסכסוך המר, ממשיכים בני הזוג לגור ביחד בדירת המגורים המשותפת שבבעלותם.

בעקבות זאת, הורה בית המשפט לענייני משפחה בקריות להורים לשאת שווה בשווה בהוצאות הבית השוטפות ובהוצאות הילדים בהן הוצאות רפואיות והוצאות חינוך.

האישה, שלא הייתה מרוצה שהאב לא חויב גם לשלם לה את מזונות הילדים, הגישה על ההחלטה בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

האישה טענה, כי לא ייתכן שהאב יהיה פטור מתשלום מזונות עבור ילדיו הקטינים, שעה שלפי הדין העברי הוא חייב לשאת בהם לבדו באופן מוחלט. לטענתה, היה על ביהמ"ש לחייב את האב לשלם לכל אחד מהילדים 1,400 שקל בנוסף ליתר ההוצאות, שאחרת הם יגוועו ברעב.

האב הסביר, שהוא עדיין חי עם הילדים ומספק את צרכיהם ממש כמו שהיה קודם לכן. הוא התקומם וטען שעצם העובדה שהוא מסוכסך עם האם אינה אומרת שהוא מזניח את ילדיו, והצהיר והתחייב לספק את להם את כל מה שהם צריכים.

מאמין לאב

השופט סארי ג'יוסי המליץ לצדדים לפרק את השיתוף בדירה כמה שיותר מהר, שכן לעמדתו, המגורים המשותפים בצילו של הסכסוך אינם מיטיבים לא עמם ולא עם הילדים. בנוגע לבקשה הקונקרטית, קבע השופט שאין מקום לקבלה.

לפי השופט, הדין העברי אמנם מחייב את האב לשאת לבדו בצרכים ההכרחיים של ילדיו הקטינים עד גיל 15, אולם לדעתו של השופט ג'יוסי חבות זו מתקיימת באחד משני תנאים:  כשהאב אינו גר עם הילדים והם אינם בחזקתו או כשהאב מתגורר עם הילדים, אך הוכח שאינו דואג להם ולא מספק את צורכיהם.

בפסק הדין נכתב: "לא עצם הסכסוך בין ההורים הוא זה שמוליד אוטומטית את החיוב, להבדיל מהחבות העקרונית, השרירה וקיימת בכל עת והיא מוטלת על האב... אין הצדקה לחיובו בתשלום מזונות לידי אשתו עבור ילדיו, כשבני הזוג ממשיכים להתגורר יחד, ואין הוכחה שהוא אינו דואג באופן שוטף לצרכים ההכרחיים של ילדיו".

השופט הודיע לאם שאינו מעדיף את גרסתה על פני זו של האב, שטען והצהיר כי הוא ממשיך לדאוג לילדיו, והבהיר: "הסכסוך בין בני הזוג אינו הופך את האב באחת להורה בלתי אחראי המתנער מחבותו כלפי ילדיו". רק אם יתברר כי הצהרות האב חסרות כיסוי, ורק אז – ניתן יהיה לחייבו במזונות.

משכך, השופט דחה את בקשת האם וחייב אותה בהוצאות של 3,000 שקל.

  • ב"כ המבקשת: עו"ד ענת שמשון-ענתבי
  • ב"כ המשיב: עו"ד דניאלה יובנביץ'-טויטו

* עו"ד ליאור לב עוסק בדיני משפחה 

** הכותב לא ייצג בתיק. 

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ