אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> גירושין? לא מה שחשבתם – "ניפוץ" סטיגמות בדיני משפחה

גירושין? לא מה שחשבתם – "ניפוץ" סטיגמות בדיני משפחה

מאת: עו"ד עדו דיבון | תאריך פרסום : 19/01/2016 14:50:00 | גרסת הדפסה

עורך הדין שמנגד הוא "מפלצת"? בית הדין תמיד ייטה לטובת הגברים? הילדים יישארו במשמורת האם? לא אחת אנו נתקלים בחששות או פחדים של לקוחותינו שאין להם אחיזה במציאות, אולם הם בכל זאת עוברים מפה לאוזן. זהו המקום להעמיד דברים על דיוקם.

הנה לכם רשימה של "דעות קדומות" בכל הקשור להליכי גירושין. להלן ננסה לפרק ולהפריך אותן אחת אחרי השנייה:

לייעוץ בענייני משפחה: 

עורך דין דיני משפחה 

  1. בזמן ביצוע הגט הבעל יורק על האישה – לא נכון. אתם מבלבלים עם טקס חליצה (שהוא טקס די נדיר, וגם שם יורקים רק על הרצפה). טקס הגירושין הוא הליך מכובד (כתיבת הגט על ידי הבעל, מסירתו לאישה, נטילה והליכה עם הגט). אין בזה שום דבר משפיל. להיפך, מדובר בהליך רציני ומכובד.
  2. אין משמעות לסכום הכתובה – לא נכון. לכתובה משמעות חוזית והסכמית מחייבת. בעת גירושין או פטירה, האשה זכאית לקבל את הסכום הרשום בה. כמובן שיש מקרים בהם אשה עלולה לאבד כתובתה, אבל אלו חריגים ויוצאים מן הכלל. ככלל, כל חתן צריך לקחת בחשבון כי ייתכן שיבוא יום בו יצטרך לשלם את מלוא הסכום שהוא כתב בכתובה.
  3. בית הדין תמיד "טוב לגבר" ובית המשפט תמיד "טוב לאישה" – לא נכון. כל מקרה לגופו ונסיבותיו. באופן עקרוני ביה"ד אינו מעדיף גברים וביהמ"ש אינו מעדיף נשים. מערכת דיני המשפחה בישראל היא מערכת מורכבת. ישנם מקרים בהם דווקא עדיף לאישה להגיש את תביעתה דווקא בביה"ד הרבני ולא בביהמ"ש, ומקרים בהם עדיף לגבר להגיש תביעה בביהמ"ש ולא בביה"ד הרבני. בכל מקרה יש להתייעץ עם עורך דין בטרם הגשת תביעה, על מנת לשקול את כלל השיקולים הרלוונטיים לכאן ולכאן.
  4. בכל מקרה יכולה אישה לגבות מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי – לא נכון. האפשרות לגביית מזונות באמצעות המוסד לביטוח לאומי קיימת רק כאשר נפסקו כבר מזונות בביהמ"ש או בביה"ד הרבני. גם כאשר ישנה החלטה למזונות, הגבייה באמצעות המוסד לביטוח לאומי אפשרית רק במידה שהאישה עומדת בקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי. ובכל מקרה לא ישולם סכום על העולה על סכום התקרה שנקבע על ידם.
  5. גישור תמיד עדיף – לא נכון! פעמים רבות גישור הוא הליך רצוי ומניב פירות טובים, אך הוא אינו מתאים לכל המקרים, למשל במקרה שבו צד מסוים הוא "חלש" ועלול לעשות ויתורים בלתי נכונים ובלתי מחויבים. בכל מקרה, רצוי שבמהלך הגישור תהיו מלווים על ידי עו"ד מטעמכם.
  6. הילדים תמיד נשארים במשמורת האם – לא נכון. בשנים האחרונות ניכרת התפתחות משמעותית בעניין זה. אבות רבים מעורבים יותר ורוצים להיות הורים משמעותיים. אמנם חזקת הגיל הרך – שלפיה ילדים עד גיל לרוב יישארו במשמורת האם – לא בוטלה, בפועל מייחסים לה פחות ופחות חשיבות. ניתן אפילו לטעון שבימינו, ברירת המחדל היא משמורת משותפת.
  7. דירה שנמכרת בהליך של כינוס נכסים נמכרת "בזול" – לאו דווקא. ישנם סוגים רבים של הליכי כינוס נכסים. בדרך כלל בהליכי גירושין לא מדובר בהליך של "מימוש מהיר" (שננקט, למשל, במקרה של מכירה על ידי בנק). עורך דין מיומן יודע לנהל מו"מ יעיל עם רוכשים פוטנציאליים, ולגרום לכך שדירה תימכר במחיר ראוי, לעתים אפילו גבוה מהמחיר שבהערכת השמאי.
  8. אם התחתנת בנישואין אזרחיים "דילגת" על בית הדין הרבני – לא נכון. גם זוג יהודים שהתחתן בנישואין אזרחיים, חייב בגירושין דתיים בבית הדין הרבני, ולעתים מצבם יהיה פחות טוב מאשר בנישואין דתיים. כך לדוגמא בית הדין לא יפסוק מזונות לאשה שנישאה בנישואין אזרחיים, ולא ייעתר לתביעה לשלום בית בנישואין כאלו.
  9. עורך הדין של הצד שכנגד הוא "מפלצת" – לא נכון. אמנם עורכי דין חריגים שהופכים את עבודתם למלחמה "אישית" (עניין הראוי לגינוי נחרץ), אולם לרוב, עורך הדין הוא בסך הכול בעל מקצוע שעושה את עבודתו ומשתדל לעשותה על הצד הטוב ביותר. ככלל, אין לו שום דבר נגדכם, וגם אם הוא אומר דברים קשים, הרי שזה משום שהוא שמע אותם מהלקוח שלו. אתכם הוא לא מכיר. אין שום סיבה לפתח רגשות שליליים כלפיו, מה גם שהדבר לא יקדם אתכם.

אם כן, כפי שניתן לראות, לפעמים סטיגמות הן רק סטיגמות. השאלה כיצד הן נוצרו או מנין באו היא שאלה למאמר אחר. על כל פנים, יש לקוות שמאמר זה עשה לכם קצת סדר בנושא.

* עורך דין עדו דיבון עוסק בדיני משפחה

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

עו"ד דיבון

מכיר ומוקיר את עו"ד דיבון משנים, ואין לי בעיה להמליץ עליו. שאול
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ